2018-10-26, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Förintelse är ett namn på en händelse med utrota judarna totalt. Det eftersom judarna ansågs som ett stort hot emot tyskarnas (världen) välbefinnande.
”Judea förklarar krig mot Tyskland”.
Från samma möten rapporterade den judiska tidningen Natscha Retsch:
The war against Germany will be waged by all Jewish communities, conferences, congresses… by every individual Jew. Thereby the war against Germany will ideologically enliven and promote our interests, which require that Germany be wholly destroyed. The danger for us Jews lies in the whole German people, in Germany as a whole as well as individually. It must be rendered harmless for all time… In this war we Jews have to participate, and this with all the strength and might we have at our disposal.

Den här artikeln var också införd i USA tidningar där judarna förklarar krig mot Tyskland, som är orsaken att de blev internerade till koncentrationsläger.
De som blev internerade och hamnade i läger var judar som hade förklarat krig mot Tyskland, kommunisterna som var öppna motståndare till nazismen, zigenare som ansågs som lösdrivare, homosexuella och kriminella.
Med en sådan röra av människor skedde mord också inom området, men alla mördare blev avrättade 05.00 på morgonen av en patrull som likviderade dem mot en specialvägg.
Den här väggen har blivit en stor turistattraktion i Auschwitz av någon anledning, jag skulle tro att många vet inte anledningen till skotten mot väggen.

Länder som är i krig inrättar oftast koncentrationsläger där motståndarna placeras. USA internerade japaner
i mycket stort antal när USA förklarade krig mot Japan efter Pearl Harbor.
Sverige internerade kommunister i läger fastän de var inte i krig med något land
Det var två politiska sprängdåd den tiden det ena vid järnvägsstationen i Krylbo och det andra Norrskensflamman i Boden.
Senast redigerad av Fagro 2018-10-26 kl. 07:22.
Citera
2018-10-26, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Snarare du som hasar omkring med brallorna i knävecket. Du kan inte leda något alls i bevis. Den tekniska bevisningen är helt obefintlig. Du kan inte ens få till en fungerande gaskammare för människor med Zyklon B. Lögnaktiga vittnesmål från judar och framtorterade vittnesmål av tyskar räknas inte öht. Du är ett stort jävla skämt till människa.

Den dagen du klarar att lägga fram kontrollerbara hållbara bevis för att förintelsen och allt du och förintelseförnekarna påstår om denna är sant, då först har du nåt att komma med.

Till dess kan vi konstatera att det enda du gör är att sitta och tramsa med att påstå att alla vetenskapliga bevis som som ligger till grund för förintelsen skulle vara bluff, alla vittnesmål grundade på tvång/tortyr, alla mängder med autentiska graverande dokument är förfalskningar, alla förensiska undersökningar och fynd är felaktiga, och detta helt utan att du kan lägga fram ett enda hållbart bevis själv för dina påståenden. Alltså, det klassiska blåljugande förnekarbeteendet och samma oseriösa argumentationsteknik som alla andra konspirationstroende om 9/11, månlandningar, spöken etc etc pysslar med. Inte konstigt att du och dina förnekarkumpaner blir utskrattade av den seriösa vetenskapen.

Personligen har jag lagt fram massor med bevis för förintelsen i tråden, bevis som bevisligen håller i rättssak, samt massor med motbevis för dina påståenden. Faktum är att förintelseförnekarna inte lyckats bevisa ett enda av alla sina påståenden under dessa 70 år, inte ett enda.... Däremot finns det förklaringar och motbevis för alla påståenden från förnekarna, som den seriösa historievetenskapen lagt fram, och som tydligt påvisar felaktigheter och lögner i förnekarnas påståenden. Vi har visat ett flertal av dem i denna tråd, men det enda du klarar är att grina om att det är judestyrt och falskt, helt utan att själv ha några seriösa hållbara bevis.

Detvär inte så konstigt att förnekarna står på ruta ett fortfarande efter 70 år, och kastar fram falska påståenden men aldrig klarar att ta en seriös diskussion där man accepterar de fakta och bevis som läggs fram och kan kontrolleras vara seriösa och hållbara.
Citera
2018-10-26, 08:51
Medlem
The Leuchter Report, där den oberoende gaskammar- och avrättningsexperten Fred Leuchter berättar om fynd han gjort. Leucher åkte ner och undersökte de påstådda gaskamrarna, och kom fram till att det var ”galenskaper” att ens tro att rummen kunnat användas till att avrätta folk.
I en intervju från 2001[72] säger Leuchter följande:
Jag konstruerade och producerade avrättningsutrustning här i USA till fängelserna, som avrättar brottslingar. Som ett expertvittne vittnar jag i ett antal domstolar här i USA, och jag var, och är fortfarande, det enda expertvittnet som är tillåtet att vittna i federala domstolar då det kommer till avrättningsteknologi. Baserat på detta kallades jag till att vittna i domstolen i Toronto, i Ernst Zündels andra rättegång. I den kontexten gavs jag information gällande de påstådda gaskamrarna i Auschwitz, Birkenau och Majdanek.
Jag blev sänd till Polen för att undersöka anläggningarna. Jag undersökte de tre platserna. Jag utförde forensiska tester som genomgick prövningar i kemiska labb. Och slutresultatet blev att ingen av anläggningarna som jag undersökt hade någon form av avlagring från gaserna… och det skulle ha funnits stora mängder av sådana avlagringar, med tanke på de avlagringar som jag fann i avlusningskamrarna.
Gällande anläggningarna var ingen av dem enligt min åsikt kapabla till att tillgodose gasavrättningar. Situationen skulle varit som om någon använt sitt vardagsrum för att avrätta någon… det skulle slutat med att personen råkat döda sig själv, sin familj och halva gatan utanför.

Leuchter på det här forumet av vissa anser honom som någon odåga.
Sanningen är den att han anses som den främste experten i hela USA när det gäller gasning och det som tillhör ämnet.
Efter att han vittnade i Zundel rättegången öppnades falluckan för honom han förlorade sitt tidigare jobb m.m.

När krematorierna med bårhus byggdes i Auschwitz var det för de personer som avled där och inte för någon massgasning.
Bårhuset låg i anslutning till kremeringsugnarna, men kropparna måste tas upp med en liten hiss från bårhuset till krematoriet, med plats för en bår och en person.
För bårhuset var det viktigt att det låg i markplan för att hålla bårhuset svalt.
Därför kan påstås att Leuchter hade helt rätt det fanns enorma brister för att vara massgasning av människor och kremering, som inte heller tyskarna hade byggt det för det ändamålet.
Senast redigerad av Fagro 2018-10-26 kl. 09:21.
Citera
2018-10-26, 09:20
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
The Leuchter Report, där den oberoende gaskammar- och avrättningsexperten Fred Leuchter berättar om fynd han gjort. Leucher åkte ner och undersökte de påstådda gaskamrarna, och kom fram till att det var ”galenskaper” att ens tro att rummen kunnat användas till att avrätta folk.
Jag konstruerade och producerade avrättningsutrustning här i USA till fängelserna, som avrättar brottslingar. Som ett expertvittne vittnar jag i ett antal domstolar här i USA, och jag var, och är fortfarande, det enda expertvittnet som är tillåtet att vittna i federala domstolar då det kommer till avrättningsteknologi. Baserat på detta kallades jag till att vittna i domstolen i Toronto, i Ernst Zündels andra rättegång. I den kontexten gavs jag information gällande de påstådda gaskamrarna i Auschwitz, Birkenau och Majdanek.
Jag blev sänd till Polen för att undersöka anläggningarna. Jag undersökte de tre platserna. Jag utförde forensiska tester som genomgick prövningar i kemiska labb. Och slutresultatet blev att ingen av anläggningarna som jag undersökt hade någon form av avlagring från gaserna… och det skulle ha funnits stora mängder av sådana avlagringar, med tanke på de avlagringar som jag fann i avlusningskamrarna.
Gällande anläggningarna var ingen av dem enligt min åsikt kapabla till att tillgodose gasavrättningar. Situationen skulle varit som om någon använt sitt vardagsrum för att avrätta någon… det skulle slutat med att personen råkat döda sig själv, sin familj och halva gatan utanför.
Sanningen är den att han anses som den främste experten i hela USA när det gäller gasning och det som tillhör ämnet.
Efter att han vittnade i Zundel rättegången öppnades falluckan för honom han förlorade sitt tidigare jobb m.m.

När krematorierna med bårhus byggdes i Auschwitz var det för de personer som avled där och inte för någon massgasning.
Bårhuset låg i anslutning till kremeringsugnarna, men kropparna måste tas upp med en liten hiss från bårhuset till krematoriet, med plats för en bår och en person.
För bårhuset var det viktigt att det låg i markplan för att hålla bårhuset svalt.
Därför kan påstås att Leuchter hade helt rätt det fanns enorma brister för att vara massgasning av människor och kremering, som inte heller tyskarna hade byggt det för det ändamålet.

Det Leuchter inte tänkte på var bl.a att avlusningskamrarna var bra mycket mer intakta vilket har gjort att det är lättare att hitta rester av Zyklon B samt att koncentrationen för att ta död på smykryp är bra mycket högre än vad som krävs för att ta död på människor.

Zyklon B i det första utförandet hade en tillsats som avgav en skarp doft för att varna, en tillsats som nazisterna begärde skulle tas bort av tillverkaren. Hur förklarar du det?
Citera
2018-10-26, 09:29
Medlem
Citat:

Att du tar upp Leuchter visar att du är synnerligen okunnig, då de flesta mer pålästa förnekarna sedan länge undviker att dra fram Leuchter då de insett att det är fullkomligt bevisat att han är en tönt utan de kunskaper han utgivit sig för att ha, och som dessutom gjorde ungefär alla fel man kan göra om man ska göra en forensisk undersökning, du vet det där ni förnekare tjatar om.

Leuchter tog prover på fel ställen i lokalerna, antingen av ren okunskap eller helt avsiktligt. Han tog proverna på fel sätt, han hade inte ens ordning på chain of custody, typ stoppade prover rakt i fickan vilket öppnar för t ex kontaminering.

Fakta är att man lätt kan gasa ihjäl folk i en städskrubb om man vill, eller med i ett tält, eller nästan var som helst. Det enda som faktiskt krävs är att den det som ska dödas inte kan komma loss/ut, och att utrymmet är tätt (måste inte vara hermetiskt tätt ens) nog för att man ska nå koncentrationer över 300PPM. Samt att de utanför kan hålla nog avstånd eller har nog med frisk luft.

Under t ex epidemier av fågelinfluensa så har man i svensk TV visat videoklipp på hur man gasade ihjäl infångade sjöfåglar, svanar änder etc, genom att stoppa in dem i en mindre plåtlåda på flaket på en pickup, stänga en enkel plåtdörr, vrida på gasen i några sekunder, stänga av gasen, öppna och ta ut den döda fågeln och lämpa till förbränning. Utrustningen såg synnerligen enkel ut, en enkel plåtdörr med tätning. De utanför hade skyddsdress och i vissa fall andningsskydd.

Orsaken till att man kan göra så är för att det kärvs så låga koncentrationer för anses vara direkt dödligt för varmblodiga varelser, 300PPM, alltså 3gram/kubik luft. Detta samtidigt som det inte krävs särskilt mycket sänkning av koncentrationen för att det inte längre ska vara livsfara eller direkt skadligt. Vilket betyder att det inte krävs särskilt lång ventilering för att kunna sänka till koncentrationer som inte längre är skadliga. Allt detta finns att läsa i seriösa kemiska fakta om ämnet HCN och här får du en länk till det som ett exempel https://toxnet.nlm.nih.gov/cgi-bin/sis/search/a?dbs+hsdb:@term+@DOCNO+165

Det är heller inget som säger att det måste vara farligt att hantera kroppar som dött i gaskammare med HCN. Att det kan finnas risker är sant, men att HCN skulle klibba till huden och därför vara livsfarligt för de som hanterar kropparna är extremt överdrivet. Dessutom var nazisterna knappast jätteoroliga för att folk i sonderkommando skulle kunna skadas eller riskera förslitningsskador etc, därför att de var tvångsarbetare, slavarbetare, och dessa ersattes ofta med nya efter några veckor/månader och de tidigare blev ihjälgasade.

Hur sonderkommando hanterade liken finns beskrivet i mängder med vittnesmål av folk som jobbat som sonderkommando och haft lyckan att antingen överleva eller kunnat skriva ner vittnesmål som senare funnits, eller förmedlat till andra fångar som återgivit dem. Plus dokument och vittnesmål från nazisterna. Här finns en del om detta att läsa http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2015/06/the-auschwitz-birkenau-sonderkommando.html

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2015/08/beyond-rumors-testimony-of.html

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2017/10/contemporary-handwriting-of-auschwitz.html

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2015/01/rebuttal-of-mattogno-on-auschwitz-part.html

http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2014/11/german-documents-confirm-bunker-sites.html
Citera
2018-10-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Att du tar upp Leuchter visar att du är synnerligen okunnig, då de flesta mer pålästa förnekarna sedan länge undviker att dra fram Leuchter då de insett att det är fullkomligt bevisat att han är en tönt utan de kunskaper han utgivit sig för att ha, och som dessutom gjorde ungefär alla fel man kan göra om man ska göra en forensisk undersökning, du vet det där ni förnekare tjatar om.
Leuchter tog prover på fel ställen i lokalerna, antingen av ren okunskap eller helt avsiktligt. Han tog proverna på fel sätt, han hade inte ens ordning på chain of custody, typ stoppade prover rakt i fickan vilket öppnar för t ex kontaminering.
Att klassa ned Leuchter som helt okunnig när det gäller gaskammare är magstarkt, han har under lång tid ansetts som den främste experten i USA när det gäller gaskammare.
När man ser till bilder på gaskammare i USA är de hermetiskt tillslutna att ingen gas kan sippra ut.
Läkare som sedan går in för kontroll av den avrättade har hermetiskt tillslutna dräkter och får syre från en behållare som de bär på sig, sedan när gaskammaren avluftas är det ett rör som går upp till det blå, där luften från gaskammaren skall gå ut.
I USA har gasning av dödsdömda fångar upphört, numera är dödsstraffet genom injektion, därför vid gasning är det mycket rigorösa bestämmelser vid sådant förfarande.
Citera
2018-10-26, 12:29
Medlem
Citat:
Att klassa ned Leuchter som helt okunnig när det gäller gaskammare är magstarkt, han har under lång tid ansetts som den främste experten i USA när det gäller gaskammare.
När man ser till bilder på gaskammare i USA är de hermetiskt tillslutna att ingen gas kan sippra ut.
Läkare som sedan går in för kontroll av den avrättade har hermetiskt tillslutna dräkter och får syre från en behållare som de bär på sig, sedan när gaskammaren avluftas är det ett rör som går upp till det blå, där luften från gaskammaren skall gå ut.
I USA har gasning av dödsdömda fångar upphört, numera är dödsstraffet genom injektion, därför vid gasning är det mycket rigorösa bestämmelser vid sådant förfarande.

Det är totalt irrelevant att jämföra hur gaskammare ser ut i USA idag, eller vilka skyddskläder de använder. Sådant regleras av div regler men inget säger att man omöjligt kan utföra gasningar etc under primitivare förhållanden utan dessa säkerhetsåtgärder, men då ökar såklart riskerna för ev skada etc. Det finns som jämförelse en satans massa regler om hur det ska gå till vid flygning, sanering etc etc, men det går lik förbannat att ta genvägar och skita i en massa saker utan att det därför går åt helvete. Men, riskerna för att det kan gå åt helvete ökar.

Om det skulle vara som förnekarna, du, påstår, så skulle man aldrig kunna ha använt Zyklon B för gasa/sanera från råttor och ohyra etc i byggnader, last, lagerlokaler etc etc. Där man enligt instruktioner från tillverkaren Degesh bara behövde spärra av området från obehöriga, tejpa dörrar etc för att täta, sen sprida ut Zyklon B gå ur lokalen och vänta, sen efter en viss tid öppna och vädra. Man måste alltså inte bygga in hela byggnaden i en hermetisk gaskammare med bastanta ståldörrar etc.
Citera
2018-10-26, 17:23
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nej, förintelse betyder brännoffer i det här sammanhanget. Du kan fan ingenting.

holocaust
/ˈhɒləkɔːst/Submit
noun
1.
destruction or slaughter on a mass scale, especially caused by fire or nuclear war.
"a nuclear holocaust"
synonymer: cataclysm, disaster, catastrophe, destruction, devastation, demolition, annihilation, ravaging; Mer
2.
HISTORICAL
a Jewish sacrificial offering which was burnt completely on an altar.

Ehhh ??? vad skrev jag? Skrev jag "utrotning"? Jag skrev Förintelse
Citera
2018-10-26, 17:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Så de uppfann evighetsmaskinen. Du borde få nobelpriset för dessa upptäckter.

Visa en källa på att en kropp kan kremeras på 40 min.

Ja, du är okunnig.

Du läser som en kråka läser. lol ..
What about the four Birkenau crematoria? At the time the Bauleitung gave these numbers, all the crematoria had been functioning for some period of time. Therefore, it is reasonable to assume that the Bauleitung at least had some information upon which to base these figures. Both deniers and their critics agree that an oven could not incinerate a body in 15 minutes time, which is what would be required for the 46 ovens to burn 4416 bodies in 24 hours. The information available from Gusen suggests that the maximum attainable was 25 minutes, and then only by adding a body before the previously introduced body was fully consumed. It is also certain that the ovens could not operate on an indefinite basis for 24 hours per day

https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/auschwitz/body-disposal/
En annan intressant information : Mattogno admitted that the triple muffle ovens of Kremas II and III and eight muffle ovens of Kremas IV and V could burn bodies with greater fuel efficiency than the double muffle ovens of Krema I, but would not admit that this translated into faster body burning. He stated that the triple muffle furnace could burn a body with one third less coke than was needed in the double muffle furnace. He calculated the amount needed to be 16.7 to 20.3 kilograms per body. The eight muffle furnace could burn bodies at about half the fuel needed in the double muffle furnace, or 12.5 to 15.25 kilograms of coke per body. [ 150 ] Mattogno gave some calculations as to the reason for this phenomenon without mentioning that his figures are loosely based on data provided to the Bauleitung by Topf.
Citera
2018-10-26, 18:01
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det stycket har du tydligen redan fått uppläst för dig utan att fatta vad det står:

In the Torah it is written: "It shall be a jubilee unto you; and you shall return every man to his possession and you shall return every man to his family." In the Torah, the word for תשבה, teshuva, "return" is missing the letter ו (vav), ordinarily it would be spelled תשובה. The Zohar tells us that the Torah writes teshuva without the letter vav to hint at the year when the Jewish people will return to our land from the long and bitter exile.

var står det stycket? I Torah!!

Citat:
Inte ens det visste du. Du kan ingenting.
Du som verka klok kan förklara varför det skulle vara farligt ta på en naken kropp efter 30 minuter blivit utsatt av HCN. Eftersom HCN är kortlivad, kan ej existera längre stunder. Därför de hade det i "pellets"...
Men däremot tar du på kroppen direkt efter den blivit utsatt för HCN, är en annan sak.
Citera
2018-10-26, 18:05
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag håller med Dr Tinnitius!! Leuchter kunskaper in gaskammare är ingeting självklart han har kunskape rför övrigt. Han är duktigt bortgjord. Kan ju titta på Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr.

Zundel blide djup besviken på han, så är det ingen som våga anlita han igen. Varför det?
https://www.youtube.com/watch?v=63pZRmcGZ3E kort av den filmen
Senast redigerad av Herkulesbig 2018-10-26 kl. 18:07.
Citera
2018-10-26, 19:11
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Den dagen du klarar att lägga fram kontrollerbara hållbara bevis för att förintelsen och allt du och förintelseförnekarna påstår om denna är sant, då först har du nåt att komma med.

Till dess kan vi konstatera att det enda du gör är att sitta och tramsa med att påstå att alla vetenskapliga bevis som som ligger till grund för förintelsen skulle vara bluff, alla vittnesmål grundade på tvång/tortyr, alla mängder med autentiska graverande dokument är förfalskningar, alla förensiska undersökningar och fynd är felaktiga, och detta helt utan att du kan lägga fram ett enda hållbart bevis själv för dina påståenden. Alltså, det klassiska blåljugande förnekarbeteendet och samma oseriösa argumentationsteknik som alla andra konspirationstroende om 9/11, månlandningar, spöken etc etc pysslar med. Inte konstigt att du och dina förnekarkumpaner blir utskrattade av den seriösa vetenskapen.

Personligen har jag lagt fram massor med bevis för förintelsen i tråden, bevis som bevisligen håller i rättssak, samt massor med motbevis för dina påståenden. Faktum är att förintelseförnekarna inte lyckats bevisa ett enda av alla sina påståenden under dessa 70 år, inte ett enda.... Däremot finns det förklaringar och motbevis för alla påståenden från förnekarna, som den seriösa historievetenskapen lagt fram, och som tydligt påvisar felaktigheter och lögner i förnekarnas påståenden. Vi har visat ett flertal av dem i denna tråd, men det enda du klarar är att grina om att det är judestyrt och falskt, helt utan att själv ha några seriösa hållbara bevis.

Detvär inte så konstigt att förnekarna står på ruta ett fortfarande efter 70 år, och kastar fram falska påståenden men aldrig klarar att ta en seriös diskussion där man accepterar de fakta och bevis som läggs fram och kan kontrolleras vara seriösa och hållbara.
Nej, du har inte lagt fram några hållbara bevis, än mindre några som skulle hålla i en rättegång. Jag behöver inte en vägg av text fylld med massor av floskler för att bemöta ditt pladder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in