Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-02, 14:02
  #997
Medlem
salladsbarbrotherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag har upptäckt proffsklubbar-läget och har delade meningar om detta. Precis som tidningen Level skrev i sin sportbilaga för många år sedan är problemet med flera spelare i samma lag att det blir skolgårdsfotboll av allting. Nästan ingen håller sig på sin position, alla försöker ta bollen och de flesta missbrukar chanser genom att skjuta när de borde passa. Tråkigt, för konceptet är ju intressant.

Finns det någon fler som spelar proffsklubbar här? Finns det ett lag eller ambitioner att starta?
Det är skolgårsfotboll om du spelar i det öppna läget, alltså med randoms i varsitt lag. Starta ett lag med vänner eller försök att hitta något. Ju fler man är desto roligare är det. Det enda jag tycker är störigt och alltid tyckt med proffsklubbar är att det inte känns som spelarna beter sig som i alla andra lägen utan är lite segare och mer svårstyrda
Citera
2017-03-06, 18:20
  #998
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
En bra vänsterfotad RW? Högerfotad i värsta fall... Ung med potential. Cerci (Namn? Tjecken, Ajax) är redan tagen...

Runt 5m euro.

Dani Ceballos från Real Betis.
Citera
2017-03-08, 11:02
  #999
Medlem
Så jävla irriterande att man inte kan ändra spelare till RM till RW eller CDM till CM osv när man redigerar en spelare.
Citera
2017-03-10, 13:17
  #1000
Medlem
salladsbarbrotherss avatar
Hur i helvete får man spelarna att löpa rätt. Så fort dom pekar att de ska ta en löpning så slutar de precis när man slår passen så hela anfallet går åt helvete. Ibland vill jag gör en överlappning mellan hb och hm men då går hm istället ner som hb. Och så jävla ofta när jag ska slå en kortare långbollar från målvakten till en CDM så får jag inte ens bli spelaren. Nej det här är nog ett av de sämsta Fifa genom åren. Vi ska inte ens gå in på försvarsspelet och system hur man byter spelare. Helt åt helvete
Citera
2017-03-14, 20:06
  #1001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Nu börjar tåget rulla allt närmare inför alla spekulationerna till att bli verklighet för FIFA 17!

Nyligen släppte EA Sports en liten trailer till spelet, en närmare titt kommer den 12 Juni.
https://www.youtube.com/watch?v=lPDOh5ZifyM

Vad tycker ni? Kommer ni köpa det? Vad är nytt?

Realese datum: 29 September

Lite sent att säga detta kanske men tycker som vanligt att alla FIFA spelen som släpps är "broken" de första 5-6 månaderna efter release. Den får ju patch efter patch varje månad typ. Senast var ju hörnor som blev nerfade.
Citera
2017-03-18, 12:29
  #1002
Medlem
vapor21s avatar
Jäklar vad segt spelet är nu. Tar nästan 10 min mellan matcherna i säsongsläget. Matcherna laggar, förlorar jag så registreras de som en vinst och vice versa.

Edit: nu har har jag vunnit två raka matcher utan att registreras alls...

Edit2: nu lägger jag ner för dagen. Har vunnit 6 raka i div3 och har 2-0-2... Att det varje år ska vara något som inte funkar. Vafan lägger de alla pengar på egentligen?
__________________
Senast redigerad av vapor21 2017-03-18 kl. 13:04.
Citera
2017-03-21, 15:47
  #1003
Medlem
Logisksvensks avatar
Kan någon tänka sig att förklara för mig hur man startar en ny karriär när man redan spelar 1 karriär.

Spelar som spelare men skulle vilja testa tränare. Hittar ingenstans där man kan trycka starta ny karriär, finns ju endast fortsätt karriär
Citera
2017-03-22, 09:39
  #1004
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Kan någon tänka sig att förklara för mig hur man startar en ny karriär när man redan spelar 1 karriär.

Spelar som spelare men skulle vilja testa tränare. Hittar ingenstans där man kan trycka starta ny karriär, finns ju endast fortsätt karriär
Bläddra till Spellägen..?
Citera
2017-03-27, 23:35
  #1005
Medlem
Hwals avatar
Köpte spelet på release men inte öppnat plasten förrän i förrgårs. Givetvis är det samla gamla skit man irriterar sig på. Jag gillar att skapa mina egna ligor osv och aldrig köra säsongsläge. Vilket betyder att mitt lag i den ligan jag kör med nu har 18 matcher per säsong. Det är en match i veckan, men ändå så är de svintrötta inför varje match? Så sjukt jävla löjligt, varför kan man inte stänga av skiten för? Det förstör verkligen hela upplevelsen då jag måste byta backar i halvtid för att de dör av utmattning efter 1,5 match på 2 (!!!) veckor.

Har de aldrig spelat fotboll själva? Det undrar man och varför försöker de vara någon slags dålig simulator när det enda man vill göra är att spela matcher med lagets bästa spelare i ett icke-säsongsläge. Förstår verkligen inte vad de tänker med. Dessutom så är ju trupperna alldeles för små så man kan ju inte rotera särskilt mycket heller.

Bra att japanska ligan har kommit annars men ändå så lider Fifa av för lite ligor. Borde ju ha med varenda liga som i vart fall får kvala till CL.
__________________
Senast redigerad av Hwal 2017-03-27 kl. 23:43.
Citera
2017-03-28, 06:43
  #1006
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Köpte spelet på release men inte öppnat plasten förrän i förrgårs. Givetvis är det samla gamla skit man irriterar sig på. Jag gillar att skapa mina egna ligor osv och aldrig köra säsongsläge. Vilket betyder att mitt lag i den ligan jag kör med nu har 18 matcher per säsong. Det är en match i veckan, men ändå så är de svintrötta inför varje match? Så sjukt jävla löjligt, varför kan man inte stänga av skiten för? Det förstör verkligen hela upplevelsen då jag måste byta backar i halvtid för att de dör av utmattning efter 1,5 match på 2 (!!!) veckor.

Har de aldrig spelat fotboll själva? Det undrar man och varför försöker de vara någon slags dålig simulator när det enda man vill göra är att spela matcher med lagets bästa spelare i ett icke-säsongsläge. Förstår verkligen inte vad de tänker med. Dessutom så är ju trupperna alldeles för små så man kan ju inte rotera särskilt mycket heller.

Bra att japanska ligan har kommit annars men ändå så lider Fifa av för lite ligor. Borde ju ha med varenda liga som i vart fall får kvala till CL.

Prova att gå till inställningar, bläddra lite åt höger och det ska dyka upp reglage där du kan justera allt ifrån hur snabbt/långsamt dina spelare kan springa, hur bra/dåligt de kan skjuta osv osv, borde även finnas ett reglage för kondition. Inte spelat karriärläge iår, men tidigare år tycker jag det ändå är lite småcharmigt att man tvingas rotera på sina spelare för att de ska orka med (inte första säsongen men några år in i karriären när man har en bredare trupp och en del ungtuppar med goda utvecklingsmöjligheter).
Citera
2017-03-28, 14:07
  #1007
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Prova att gå till inställningar, bläddra lite åt höger och det ska dyka upp reglage där du kan justera allt ifrån hur snabbt/långsamt dina spelare kan springa, hur bra/dåligt de kan skjuta osv osv, borde även finnas ett reglage för kondition. Inte spelat karriärläge iår, men tidigare år tycker jag det ändå är lite småcharmigt att man tvingas rotera på sina spelare för att de ska orka med (inte första säsongen men några år in i karriären när man har en bredare trupp och en del ungtuppar med goda utvecklingsmöjligheter).

Jag har varit inne där lite snabbt och skummat men hittade inget, skall se ikväll.

Jo det kan jag tänka mig men jag spelar mest bara på ploj och med lag som har tre stjärnor eller mindre, så de har oftast bara 5-6 reserver vilket gör det omöjligt att kunna rotera hyfsat om jag inte lägger till spelare i truppen men då påverkas ju alla de andra spellägena också och när jag gör egna världsmästerskap så är det ju ännu mer värdelöst.
Citera
2017-03-29, 00:46
  #1008
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Jag har varit inne där lite snabbt och skummat men hittade inget, skall se ikväll.

Jo det kan jag tänka mig men jag spelar mest bara på ploj och med lag som har tre stjärnor eller mindre, så de har oftast bara 5-6 reserver vilket gör det omöjligt att kunna rotera hyfsat om jag inte lägger till spelare i truppen men då påverkas ju alla de andra spellägena också och när jag gör egna världsmästerskap så är det ju ännu mer värdelöst.

Ah, missade att du skrev att du gjorde egna ligor och kör. Trodde du pratade om karriärläget. Isåfall är det väl reglagen du kan ta dig en kik på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback