2016-10-14, 12:00
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Hur är Millwall? Några vettiga talanger att satsa på?
Det är ganska svårt att svara på såhär tidigt. Men det finns två unga talanger som kan vara avgörande för början av karriären, varav den ena känns riktigt bra at spela med. Sen finns det två andra som är bra spelare (i förhållande till resten) att spela med, men som inte är purunga.

Onyedinma, RM (används som tia), 19 - 64
O'brien, FWD, 22 - 62
Hutchinson, CB, 25 - 69
Abdou, CM, 31 - 63

Dessa är väl dom som jag rankar som viktigast i början då dom känns bäst att spela med. Sen kommer dom förmodligen sållas bort i takt med att pengarna ökar. Dessa är också dom som är "bäst" i ordinarie uppställningen.

Jag har även kompletterat med att hitta en ny talang med hög potential, en yngre målvakt samt en ny forward med hög potential:

Belcour, LW/LM, 16 - 62 (ej riktig spelare)
Minns ej namnet på målvakten, 20 - 65
Joel Asoro, FWD, 17 - 63

Har även planer på att köpa Alexander Isak och sälja Morrison (32 år, FWD och helt värdelös).

Men jag har inte riktigt fått grepp på vilken uppställning som är bäst.
Började med offensiv 4-3-3, men där fick jag inte till det och förlorade två-tre matcher samt kryssade en.
Så har i skrivande stund gått över till 4-2-2 med en bred diamant, och där känns det bättre.

Det är svårt dock. Man får verkligen värdera passningarna och lägena på ett helt annat sätt.

Det är ett blandat gäng. Finns många unga, men med för dåliga stats för att vara värda att satsa på.
Så det blir just nu gamla med höga stats och yngre med stor potential.
Jag ska försöka att inte använda ekonomisk hjälp. Det enda jag har "fuskat" med var att hitta en ny talang, Belcour.
Citera
2016-10-14, 15:21
Medlem
Gregory.Houses avatar
Porto har en del spännande billiga talanger och köpa ifrån. Ruben Neves 13 miljoner 3 säsonger efter såld för 34 miljoner, Otavio 16 miljoner såld 1 säsong efter för 26 miljoner.
Citera
2016-10-14, 17:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Håller med om att det är rätt så skevt att man måste starta om spelet om man valt fel språk av misstag.
Gillar också engelska så tyckte det var drygt att hela tiden bläddra sex gånger åt höger från svenska till engelska när spelet startar. Så jag ändrade språket på själva PS4 till engelska Varje gång jag nu startar fifa slipper man bläddra mellan alla språken då det startas upp med den engelska (brittiska) flaggan.

Jag ska nog göra samma. Men jävla designfel oavsett, och de har ännu inte löst det på massvis av år. Skevt.
Citera
2016-10-14, 21:14
Medlem
The journey, spelar svårighetsgraden på motståndarlaget nån roll? Tänker på belöningarna, skill points.
Får man större belöningar om man kör legendary, kontra semi pro?
Citera
2016-10-16, 05:04
Medlem
Är det bara jag eller håller domarna en usel nivå och släpper för många solklara frisparkar?
Citera
2016-10-16, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lordgoldennose
Är det bara jag eller håller domarna en usel nivå och släpper för många solklara frisparkar?

Håller med, stor skillnad mot Fifa 16 då domaren blåste för minsta lilla.
Citera
2016-10-16, 18:20
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lordgoldennose

Domaren håller bättre nivå dock när det gäller hands.
Citera
2016-10-16, 22:25
Medlem
Bongbengtssons avatar
Någon som lirar proffsklubb? Gäller främst för er som kör ps4. Jag och en vän har startat en klubb och söker kul folk att lira med.

Peace
Citera
2016-10-17, 00:03
Medlem
Aritzos avatar
Asså, hur fan dribblar man nu för tiden undrar jag? Jag brukade alltid ta korta hörnor sen dribbla mig fram genom och hålla in L2 och R2, nu vette fan hur man dribblar längre. Det blir alltid pannkaka av det.
Citera
2016-10-18, 10:20
Medlem
ZlantanIbrahomovics avatar
Jag spelar karriärläge som spelare i Malmö FF. Efter första säsongen försvann en stor del av de namnkunniga spelarna från truppen. T.ex. Marcus Rosenberg är puts väck. Någon som råkat ut för detta?
Citera
2016-10-19, 10:49
Medlem
Hur många säsonger är the Journey?
Citera
2016-10-19, 14:58
Medlem
ZlantanIbrahomovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Hur många säsonger är the Journey?

Bara 1 säsong, har jag för mig.