2016-10-19, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Hur många säsonger är the Journey?
1 säsong
Citera
2016-10-20, 02:48
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
The journey borde räknas som tortyr. Fy fan vad tråkigt det är att spela (vet att man bara måste spela FA-cupen)

Medspelarna är helt handikappade och man gör samma tråkiga övningar på träningarna. Storyn är tagen från nån nybörjarmanual om hur man gör manus. Senaste jag såg från storyn var när de kollade sina kort i FUT tror jag. Jag kan ge mig fan på nästan exakt hur det slutar.

Varning! Såhär TROR jag tortyren slutar: Man vinner FA-cupen, tror det kommer vara ett måste. Farfarn blir stolt och glad, sen dör han strax efter finalen. Den fd. polaren till fitta ber om ursäkt för hans beteende yada yada. Farsan som stack, han försvann bara så man ska ha nån som kommer tillbaka så det blir känslomässigt i storyn.. Så jävla b. Aja. Alex som nu blivit en mediahora som gör allt för att vara med i adidas-reklam står med FA-cupmedaljen vid farfaderna grav. Mamman gråter, the end.

OM det blir långt ifrån det jag tror och ett originellt slut så kanske det har varit värt skiten men ungefär sådär förutspår jag.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-10-20 kl. 02:50.
Citera
2016-10-20, 03:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Eh ok de tog inte med nåt mer alls typ. Fy fan vad värdelöst.
Citera
2016-10-20, 07:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Eh ok de tog inte med nåt mer alls typ. Fy fan vad värdelöst.

Jag gillar att The Journey tog ett nytt grepp, försöker få in rollspelselementet.

Däremot är jag enig om att spelandet av matcherna inte är något speciellt. Och storyn och "skådespeleriet" är både klyschigt och styltigt. Insatserna från de riktiga skådisarna är pinsamma, men framstår som geniala när di Maria, Kane och Reus gör sina cameos - jävlar så usla de var.

Att storyn är klichefylld är för att jag inte är med i primära målgruppen 7-17. Den ska ge den där Rocky 1-känslan, Karate Kid, Youngblood, Bend it like Beckham. Enkelt att se vem som är god, vem som är ond, osv.

Precis som i Mass Effect har besluten man tar under storyn - vara självupptagen och kaxig, eller tillbakadragen och ödmjuk - väldigt liten påverkan på slutprodukten.
Citera
2016-10-21, 11:23
Medlem
ZlantanIbrahomovics avatar
Är det inte överdrivet mycket skador? Har åkt på fotledsfraktur två säsonger i rad nu. Resulterar i 2-3 månaders vila var gång.
Citera
2016-10-21, 15:02
Medlem
KimKuk-Jings avatar
Instämmer i kritiken mot The Journey. ENORMT tråkig att spela. Allt går ju ut på att springa runt ensam på topp (om man spelar anfallare) i massvis med matcher, aldrig få bollen, göra tråkiga färdighetsövningar emellanåt och tvingas titta på dåligt skrivna cut-scenes.

En plåga.
Citera
2016-10-21, 15:21
Medlem
de där sömniga ljudet/ "låten" som är konstant i bakgrunden tyckte jag var värst med the journey, helt klart.
Citera
2016-10-22, 00:01
Medlem
Boringjamesmilners avatar
sugen på att dra igång en karriär med ett lag som är ganska överlägset i sin liga, men samtidigt inte håller hög CL nivå. typ Celtic eller något liknande. Har inte så mycket tid att spela på, så tanken är att jag ska simulera ligamatcherna (inte stormatcher/derbyn) och spela CL och försöka etablera laget som ett riktigt topplag.
Har ni några tips på vilket lag jag ska köra med? Celtic, Basel, FCK, Legia Warszawa är några alternativ
Citera
2016-10-22, 02:17
Avslutad
Har det släppts en patch idag eller igår? Helt plötsligt förlorar jag varenda match...vad i helvete
Citera
2016-10-22, 10:50
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boringjamesmilner
sugen på att dra igång en karriär med ett lag som är ganska överlägset i sin liga, men samtidigt inte håller hög CL nivå. typ Celtic eller något liknande. Har inte så mycket tid att spela på, så tanken är att jag ska simulera ligamatcherna (inte stormatcher/derbyn) och spela CL och försöka etablera laget som ett riktigt topplag.
Har ni några tips på vilket lag jag ska köra med? Celtic, Basel, FCK, Legia Warszawa är några alternativ
Eller varför inte ta Inter eller Milan? Dom är ju topplag på dekis. Sånt är kul att etablera igen.
Citera
2016-10-22, 13:07
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Har det släppts en patch idag eller igår? Helt plötsligt förlorar jag varenda match...vad i helvete

Ingen patch från vad jag har sett. förlora du mot datorn eller online matcher?
Citera
2016-10-22, 13:46
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimKuk-Jing
Instämmer i kritiken mot The Journey. ENORMT tråkig att spela. Allt går ju ut på att springa runt ensam på topp (om man spelar anfallare) i massvis med matcher, aldrig få bollen, göra tråkiga färdighetsövningar emellanåt och tvingas titta på dåligt skrivna cut-scenes.

En plåga.
Håller med om allt du skriver här. Hade större förväntningar på The Journey!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in