2016-09-14, 15:56
Medlem
Nvm.
Citera
2016-09-14, 16:01
Bannlyst
Men den största förbättringen mot fifa 16 är onekligen AIn på de spelare man själv inte kontrollerar, dem gör vettiga löpningar..

Förövrigt vad kör ni för kamera settings hittar ingen riktigt bra just nu verkar fifa 16 kameran vara den jag gillar bäst, vad kör ni?
Citera
2016-09-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Menar när jag slår hörnor.. Så verkar dem inte komma ut och boxa undan dem som på tidigare fifa spel..

Fast på fifa 16 så plockade målvakten ner eller boxade varje hörna oavsett hur nära man slog den, mycket bättre som det är nu isåfall.

Det jag stör mig på mest är att mina spelare fortfarande ligger alldeles för långt ifrån sina motståndare, de kan passa sig ur alla trånga situationer för att spelarna som inte har boll ligger för långt ifrån vilket är sjukt irriterande, speciellt mot dåliga lag. Det ska inte hända när man är Barcelona och möter Betis hemma, motståndare ska behöva slå långbollar.
Senast redigerad av Sandmanz 2016-09-14 kl. 16:04.
Citera
2016-09-14, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Fast på fifa 16 så plockade målvakten ner eller boxade varje hörna oavsett hur nära man slog den, mycket bättre som det är nu isåfall.

Jo, det är väl sant.. Sedan överdrev jag väl när jag sade att dem aldrig kom ut, det gör dem men det känns som att lite för ofta så blir det för farligt för att dem står kvar...
Citera
2016-09-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Men den största förbättringen mot fifa 16 är onekligen AIn på de spelare man själv inte kontrollerar, dem gör vettiga löpningar..

Förövrigt vad kör ni för kamera settings hittar ingen riktigt bra just nu verkar fifa 16 kameran vara den jag gillar bäst, vad kör ni?

Håller med om att spelarna tar bättre offensiva löpningar, men de ligger fortfarande helt fel i defensiven.
Citera
2016-09-14, 20:04
Medlem
popparens avatar
var skeptisk till the journey men det verkar ju riktigt roligt! testade två gånger och första gången gick jag rött och vi förlorade, men andra gången nätade jag och avgjorde. det är verkligen skillnad mot gamla be a pro när man knappt brydde sig. med dramatiken dom byggde upp i scenerna innan kände man istället att man verkligen ville gå in och prestera. det är dock tråkigt att det man säger inte verkar ha så stor påverkan på scenerna. walker reagerade precis likadant oavsett vad jag sa. det ändå som verkar påverkas är hur populär man är bland fansen och tränaren? aja, det blir nog skoj ändå och ett köp i år också.. i övrigt kändes det skönt också. bättre löpningar osv som alla redan nämnt.
Citera
2016-09-14, 21:01
Medlem
HAZARD17s avatar
Känns jävligt synd att man inte kan spela som sig själv i The Journey. Hoppas dom utvecklar det vidare till FIFA 18 för det finns så jävla mycket potential i detta alltså.
Citera
2016-09-14, 21:29
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Det är ju så in i helvete tråkigt att de inte kan göra AI:n lite mer varierad. De som utvecklar spelet, tittar de på något annat än Barcelona-matcher? Varenda jävla lag, på varenda jävla FIFA, har samma spelstil som Barcelona, dvs metodiskt kortpassningsspel, vänder hellre hem och letar nya ytor än skickar en långboll. Det finns väl för fan 100 olika sätt att spela fotboll på, inte bara ett?
Citera
2016-09-14, 23:11
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Känns jävligt synd att man inte kan spela som sig själv i The Journey. Hoppas dom utvecklar det vidare till FIFA 18 för det finns så jävla mycket potential i detta alltså.
Japp helt värdelöst att man inte kan skapa en egen karaktär utan alla måste spela med samma snubbe med samma utseende och namn. Måste man spela för man u? (som jag hatar..)
Citera
2016-09-14, 23:22
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Japp helt värdelöst att man inte kan skapa en egen karaktär utan alla måste spela med samma snubbe med samma utseende och namn. Måste man spela för man u? (som jag hatar..)
Lag får du välja själv.
Citera
2016-09-14, 23:25
Bannlyst
Ska det vara Reus på framsidan? Hur motiverar dom isåfal de?
Citera
2016-09-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
Ska det vara Reus på framsidan? Hur motiverar dom isåfal de?
Var omröstning mellan Reus, James Rodriguez, Martial och Hazard... Ett ordentligt nerköp från Messi Var troligtvis helt enkelt för dyrt att ha kvar Messi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in