Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-03, 10:08
  #10693
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Martin var en stor, klart misstänkt anabola kille redan på bild. Med tatueringar på huvudet.
99.99 procent vettiga människor backar redan där av den varningssignalen. (Sorry ni vänliga killar med huvudtatueringar)
Fan, med den logiken så borde man stämpla en stor skylt röd med WARNING i pannan på båda de vältränade, muskulösa männen Zlatan Ibrahimovic och David Beckham vars kroppar är täckta av tatueringar varav Beckham även har en i nacken som går upp på skallen - VE OCH FASA! Kvinnor, håll er undan!
2018-10-03, 10:13
  #10694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Fan, med den logiken så borde man stämpla en stor skylt röd med WARNING i pannan på båda de vältränade, muskulösa männen Zlatan Ibrahimovic och David Beckham vars kroppar är täckta av tatueringar varav Beckham även har en i nacken som går upp på skallen - VE OCH FASA! Kvinnor, håll er undan!
Ja det ser onekligen lite trashigt ut😉. Skulle inte vara glad om min dotter dök upp med en sådan. Zlatans o Davids fruar behöver nog allt skinn på näsan, som de verkar ha.
2018-10-03, 11:44
  #10695
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Har jag missar något?
Är det SolGlittret, sno och brädgårdsindianen som sprider hat och förakt i tråden?
Att Lotta blev fascinerad av denne man, att drogerna gjorde henne okritisk och försämrade omdömesförmågan kan jag köpa. Kanske det sista dygnets SMS var ett sätt att hålla honom på gott humör, möjligt att hon anade stormvarning, vad vet jag.
Men hon var ju inte omyndigförklarad, och det blir nog otroligt svårt att få igenom ett skadestånd när motparten har massiva bevis på de insatser som gjorts för att hjälpa henne.
Då skäller ni ut SolGlittret och andra som försöker hålla en neutral ton i tråden. Gång på gång, i inlägg efter inlägg.
Är det så som sägs, att det nästan alltid finns ekonomiska motiv? Tror det.
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
develi tar upp det kanadensiska systemet med kontinuerlig övervakning för kända våldsbrottslingar, där håller jag helt med.
18swecun nej, behovet att ta anabola är inte något som kan jämställas med insulinkrävande diabetes. Där borde det ringa någon klocka om personens självbild osv. Man tänker sig väl inte att man ska bli ihjälslagen, men kanske borde akta sig.
Dina synpunkter runt socialstyrelsens agerande, och hur mycket en brottsling behöver göra för att sitta av hela straffet är det nog många som instämmer i.
Synd att Develi ska krydda sina inlägg med så mycket invektiv, de gör att jag som läsare automatiskt lägger på ett filter.
Solglittrets synpunkter tror jag inte har någon relation till samhällsklass, utbildning eller andra sociala förhållanden. Däremot till det som kallas ”sunt förnuft”. (Och människor väljer vilka de tillåter sig bli attraherade av. När bindningen väl är där, kan det bli svårt att dra sig ur)
Och självklart ska man inte behöva bli mördad av något psycho oavsett om man är förnuftig eller inte.
DU.

Nu är det andra gången du pratar rätt i luften och leker trådpolis om hur jag diskuterar.

Håll dig helt till sak och ge fan i att väv in dina töntiga åsikter om hur personer skriver, det är för genomskinligt vad du är ute efter. Dyker upp hux flux och levererar moralkakor.
Waow...

Jag kan däremot ta en diskussionen direkt med dig i sakfrågan.

Det BORDE en jävla massa enligt er som sitter med facit i hand retroaktivt om Martin. Snusförnuftiga, moralpredikande.

En person kan se ut hur som helst och kärleken slår till - om denna person är eller framställer sig som trevlig, vänlig, äkta intresserad, empatisk or what ever.

Martin HAR förmågan att dupera folk och spela rollspel som psykopat.
Lotta VAR i ett sårbart livsskede, sökte en partner och längtade efter barn.

Kombinationen är förödande när det kommer till psykopati.

Lotta är inte minsta unik i dejtandets skeden - däremot blev hon blev offer för en extremt våldsam psykopat.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-10-03 kl. 11:52.
2018-10-03, 12:07
  #10696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
DU.

Nu är det andra gången du pratar rätt i luften och leker trådpolis om hur jag diskuterar.

Håll dig helt till sak och ge fan i att väv in dina töntiga åsikter om hur personer skriver, det är för genomskinligt vad du är ute efter. Dyker upp hux flux och levererar moralkakor.
Waow...

Jag kan däremot ta en diskussionen direkt med dig i sakfrågan.

Det BORDE en jävla massa enligt er som sitter med facit i hand retroaktivt om Martin. Snusförnuftiga, moralpredikande.

En person kan se ut hur som helst och kärleken slår till - om denna person är eller framställer sig som trevlig, vänlig, äkta intresserad, empatisk or what ever.

Martin HAR förmågan att dupera folk och spela rollspel som psykopat.
Lotta VAR i ett sårbart livsskede, sökte en partner och längtade efter barn.

Kombinationen är förödande när det kommer till psykopati.

Lotta är inte minsta unik i dejtandets skeden - däremot blev hon blev offer för en extremt våldsam psykopat.
Är väl mod som beslutar om vad som postas, eller hur? Jag sitter inte med facit i hand. Underligt att du väljer att skjuta mygg med älgstudsare. Hur reagerar du då när du verkligenfår mothugg? OT men du verkar vara lite knäpp.
2018-10-03, 12:09
  #10697
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Fan, med den logiken så borde man stämpla en stor skylt röd med WARNING i pannan på båda de vältränade, muskulösa männen Zlatan Ibrahimovic och David Beckham vars kroppar är täckta av tatueringar varav Beckham även har en i nacken som går upp på skallen - VE OCH FASA! Kvinnor, håll er undan!
Herre gud vilka diskussioner, man skulle kunna tro att Prussiluskan är på kafferep.

Överfixering vid hans utseende via bilder - som garanterat inte är till fördel - och ignorerar helt att han är manipulativ och var en dubbelnatur. Att folk beskriver hans "goda" sida med all övertydlighet - samt att Lottas situation är en otimalt grogrund för en sådan.
Förutom att kärleken går dit den vill och inte bör. Hur många har inte dejtat personer som man retroaktivt förundras över vad fan man attraherades av?

Varav moralpredikningarna om vad Lotta borde gjort och insett är för att skjuta skuld på henne snarare än att att inse vad en psykopat är kapabel till.
2018-10-03, 12:12
  #10698
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Är väl mod som beslutar om vad som postas, eller hur? Jag sitter inte med facit i hand. Underligt att du väljer att skjuta mygg med älgstudsare. Hur reagerar du då när du verkligenfår mothugg? OT men du verkar vara lite knäpp.
Exakt vad jag skriver och du skriver OM mig och inte till mig samt att det snarare är mordfallet som ska diskuteras i sak.

Så vad vill du diskutera direkt med mig eftersom du tydligen är och nosar kring mina inlägg?

Det handlar om mordet på Lotta som psykopaten Martin begått.
Get started i sakfrågan, jag är redo.
2018-10-03, 12:46
  #10699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18swecun
Mästarpsykopat? Antingen är man psykopat eller ej men jag tycker källor bekräftat hans personlighetsstörning och uppenbarligen har fler kvinnor fallit för honom.

Att man är stor väcker ingen varningsklocka för mig att man ska ta någon liv, är det så du tänker när du ser en stor person? Att man tar anabola (likt diabetiker som tar insulin) väcker ingen varningsklocka för mig, gör det de för dig? Jag betvivlar att 99,99% backar pga av en huvudtatuering, speciellt i Sverige då vi är de mest tatuerade folket i världen.Tänker inte fråga efter källa på det påståendet då jag antar att du tappa saltkaret över tangentbordet.

Muckat från fängelset för våldsbrott köper jag är en klar varningsklocka då risken att falla tillbaka på brott är stor.

Du kan inte köra med retoriken om att "fakta" borde hållit henne borta från honom,oavsett om Martin var charmig eller ej. Då kan du applicera din sannorlikslära till folk som dör i trafiken då risken att dö i trafiken är större än att bli mördad i en nära relation.

"Han såg farlig ut, hans historia visade att han var farlig samt hans fortsatta beteende var farligt.
Då ska det inte räcka att vara charmig psykopat för att trassla in en mogen 41-åring." Hur menar du att de inte ska räcka, att hon helt enkelt får skylla sig själv då "fakta" påvisat att hypotesen är stor att hon kan bli mördad?

Det jag tagit del av i fallet väcker inga frågor angående hur Lotta kunde undvikit detta. Att sitta med facit och berätta hur någon borde agerat i en relation för att inte bli mördad är helt galet enligt mitt tycke. Frågorna kommer kring socialstyrelsens agerande då man inte behövde facit för att veta hur man ska agera andorlunda. Samt hur mycket man behöva göra för att få sitta hela sitt straff då han misskötte sig enormt under sin fängelsevistelse men släpples likväl med 1/3 kvar av straffet.

Vi har olika uppfattning i denna fråga gällande huruvida man som vuxen borde tagit ett ansvarsfullt beslut eller inte.

Bara att acceptera åsiktsskillnader.
2018-10-03, 12:48
  #10700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bah...

Vad har invandrare med hakkors med saken att göra?
... och tatueringar på halsen är ett tecken på labila män...piercing...

Är du född på 30-talet?

Ett foto säger inte ett jävla skit när han väl har nästlat sig in i hennes närhet om det så är via mail eller IRL.

"läkare, lärare eller arkitekter"
Tydligen ligger status och utseende dig väldigt varmt om hjärtat likt Solglittret.

Och vad vet du om vad en tatuerad psykopat påstår?
- "Åh, detta var från förr. Guu' vad jag ångrar mig, vid tillfälle ska jag ta bort det med laser."

En psykopat kan vränga ord hur som helst för att framställa sig fager, ångerfull, rehabiliterad.
.. och garanterat lura skiten ur dig såsom du diskuterar. Sen kan du tugga på ramen till fotot och gråta en skvätt över att han ju var en legitimerad doktor.


Jomenvisst. Som kvinna verkar jag vurma om offerroller va?

Lotta är ett offer som mördad och offer är ett vanligt begrepp om de personer - oavsett kön - som blir utsatta för psykopater.

Ha det. Diskussionen är enbart tröttsam.

Vi får ha olika åsikter helt enkelt.
Jag anser att psykopater letar efter offer som lätt faller för dem.
De flesta gör det inte.
2018-10-03, 12:49
  #10701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HAHAHAHAHA.

Nej, han ser ju ut som ett penntroll sägs det, rar som satan, och du målade just nu in dig själv i ett hörn.

Det går nämligen inte att avgöra psykopati via bilder i media.

Det enda som möjligen kan tolkas via Martins utseende är att han inte ser ut som en blek mes vid ett tangentbord. Han är storvuxen och gick knappast med ampuller i högsta hugg, däremot tränade han vilket var anledningen att de möttes via en grupp på fb.
Hon hade inte en susning om hans hans psykiatriska status. Vad han däremot gjorde var att presentera sig själv som tidigare kriminell till ett ex, han förekom sin bakgrund snabbt och beskyllde den misshandlade kvinnan att ljuga.
I ett visst skede kan han likaväl ha betett sig likadant mot Lotta men knappast då han dammade in nykter och fräsch som en nyponros med ett hav av rosor.

Ja, det är väl tur då för psykopater att det finns gott om lättlurade kvinnor.
2018-10-03, 12:53
  #10702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Fan, med den logiken så borde man stämpla en stor skylt röd med WARNING i pannan på båda de vältränade, muskulösa männen Zlatan Ibrahimovic och David Beckham vars kroppar är täckta av tatueringar varav Beckham även har en i nacken som går upp på skallen - VE OCH FASA! Kvinnor, håll er undan!

Mig veterligt har varken Zlatan eller Beckham muskulösa kroppar av anabola.
Anabola kroppar är vad vi då kan kalla stora, muskulösa män.
Jag själv faller in på anabola kroppen erkänner jag.

Zlatan eller Beckham visste inte jag att de suttit i fängelse större delen av sitt vuxna liv för grova våldsbrott.
2018-10-03, 13:00
  #10703
Medlem
infidels avatar
Det här feministtramset om att Lotta var helt hjälplöst i händerna på den manipulative psykopaten Martin är lika absurt som feminismen självt. Martin är svagbegåvad - han hör definitivt till den sjättedel av svenskarna som har ett IQ under 85 och det med god marginal. Vi snackar inte om inlärningssvårigheter här utan om någon som är så korkad att han inte fattar ens om han får stryk. Martin är lika subtil och manipulativ som en tegelsten. Hur kan man bli manipulerad av någon som är så dum att han är på samma mentala nivå som en tioårig pojke? I och för sig så var Lotta inte någon stjärna själv, hon var definitivt också tvåsiffrig mellan öronen men Martin är rent ut sagt stenkorkad.

Det här ständiga ursäktandet för Lottas korkade beteende är inget annat än en projektion av den svenska kvinnans eviga sökande efter ansvarslöshet. De flesta kvinnor skulle välkomna en indragen rösträtt och en begränsad myndighet för det skulle betyda att de fick sluta vara vuxna som män och kunde återgå till den bekväma halvtillvaro mellan barn och vuxen som mormormormor ånjöt. Kanske är det därför svenska kvinnor vurmar så mycket för islam. Där har ju kvinnan sin rätta plats, utan makt utanför kök och hem men också utan ansvar för det som händer därute.
__________________
Senast redigerad av infidel 2018-10-03 kl. 13:17.
2018-10-03, 13:12
  #10704
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vi får ha olika åsikter helt enkelt.
Jag anser att psykopater letar efter offer som lätt faller för dem.
De flesta gör det inte.
Vi diskuterar Lotta som mötte psykopaten Martin och som de faco inledde en relation med henne.

Ingen går fri och trygg gällande en psykopat. Den absoluta förutsättningen för att grundluras är om man går med den inbillningen och leker Bror Duktig.
Inte ens erfarna professioner som handskas med ett sådant klientel tror sig kunna vara på vakt 24/7.
Det är en grundregel att inte via varken hybris och kunskap tro sig vara vaccinerad.
Insikt om psykopati eliminerar dock risken.

Däremot aldrig sagt att alla faller för dem.

Det finns inga varningssignaler i utseende, däremot via beteende om man besitter kunskap om deras svansföring.
Därav finns det ingen anledning att leta skuld hos ett offer då psykopaten är fullt kapabel att nästla sig in i människors liv och ställa till ett helvete.
Givetvis beroende på intellekt och/eller hur slipad personen är inklusive målmedvetenhet.

En psykopat letar ALLTID offer, det tillhör deras störning. Antingen för att roa sig eller för att söka vinstvinning. Människor ses som objekt redo att utnyttjas.
Folk inbillar sig att det enbart är svaga, naiva, korkade personer som faller som byte.
Det beror snarare helt på vad psykopaten är ute efter. Den andre kan vara en rolig utmaning eller har nåt som psykopaten är ute efter som egoistiskt gynnar denne på sikt (status, utseende, pengar, sexuell appeal, nån att visa upp, lägenhet or what ever).
Däremot är det främst sårbara, svaga, naiva, empatiska personer som blir offer. De är givetvis lättare att manipulera.

Psykopaten nosar sig till dagsaktuell status/livssituation och Lotta var ett perfekt byte då hon befann sig i en livskris.

Psykopaten Martin har levt hela sitt liv med att manipulera och härma andra - därmed slipad i ämbetet.
En förutsättning för att ljuga och bedra är inte högt intellekt.
Det är baserat på brist på empati och har man inget samvete så går det galant att ljuga konstant. Är man risktagande och orädd för konsekvenser (skiter helt i regler, normer, moral och andras väl och ve) så tvekar inte psykopaten på hanen heller.

Därför är inte en psykopat nån övernaturlig mästare.
Han är snarare kallblodig, utan samvete och målmedveten i sin extrema egoism. Han är även medveten om det blivande offrets akilleshälar.
__________________
Senast redigerad av develi 2018-10-03 kl. 13:19.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback