2016-12-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Har inte Lotta begått något brott?
På ditt sätt att skriva ! Vad har hon begått för brott??
Citera
2016-12-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Earl99grey
På ditt sätt att skriva ! Vad har hon begått för brott??

Din första mening är ofullständig, den är ju egentligen inte ens en mening. Vad menar du egentligen?
Citera
2016-12-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Hur mycket man än slår ihop ett och ett så står det ingenstans att offret var en "främmande kvinna". Eller?

Är det inte så noga med ordvalen plötsligt?

I början av denna historia kallade Camilla Martin för Lottas facebook bekant.

Det är ganska långt ifrån vad Lotta och Martin var - i verkligheten.
Citera
2016-12-28, 17:07
Medlem
Citat:
Har inte Lotta begått något brott?

Inte vad jag vet. Vad skulle det vara?

Om du inte menar att Martin fick henne att snorta kokain under de sista månaderna i sitt liv.

Eftersom Martin isolerade Lotta mer eller mindre totalt skulle jag sätta en slant på att han manipulerade henne att pröva kokain i syfte att ringa hennes arbetsgivare och anmäla Lotta. Vilket var exakt vad han gjorde.

Varför tror du Martin ville att Lotta skulle få sluta jobbet?
Citera
2016-12-28, 17:11
Medlem
Citat:
En fundering,
Om Lotta istället sagt som det var till anhöriga,
Att hon ville ha en relation och en framtid med Martin.
Vad hade hänt då?
Jo, hon hade säkerligen förlorat Per, exet.
Hon talade ju inte heller om sin tidigare relation som pågick under en längre tid.
Var det för att behålla Per?
Men varför i hela friden hålla någon kvar när man inte vill ha personen ifråga?
Varför hemlighöll, kanske fel ord, Lotta sina relationer?
Hon dolde dem mer än visade dem i alla fall.

Tydligen var det så att Lotta inte hade RÅD att ha Ecco ifall Per inte hjälpte henne med detta ekonomiskt. Bl.a. därför ville Lotta ha Per kvar trots att hon inte kunde se någon framtid med honom.

Ett annat motiv för att behålla Per var att Per orkade lyssna på Lottas oändliga samtal om sitt mående. Lotta ringde ju till Per när det gick dåligt I de andra relationerna. Men då sa hon så klart inte “varför” hon var ledsen utan att hon bara mådde dåligt. Sen var det Pers uppgift att trösta henne..
Citera
2016-12-28, 17:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tydligen var det så att Lotta inte hade RÅD att ha Ecco ifall Per inte hjälpte henne med detta ekonomiskt. Bl.a. därför ville Lotta ha Per kvar trots att hon inte kunde se någon framtid med honom.

Ett annat motiv för att behålla Per var att Per orkade lyssna på Lottas oändliga samtal om sitt mående. Lotta ringde ju till Per när det gick dåligt I de andra relationerna. Men då sa hon så klart inte “varför” hon var ledsen utan att hon bara mådde dåligt. Sen var det Pers uppgift att trösta henne..

Konstigt hon tog lån och lånade ut pengar till Martin, så jag vet inte men tidigare har inte dina inlägg stämt överens med verkligheten.

Och Per samt tröst osv har med mordet på Lotta att göra menar du så kan du förklara hur detta är relevant för mordet?
Citera
2016-12-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ja, jag tänker i samma banor.
Känns märkligt, måste jag säga.
Nu har jag inte sett någon bild på Per eller Magnus
Men kanske ville hon dölja att hon gillade killar med ett bad guys utseende?
I sådana fall skulle även Magnus ha ett sådant utseende om tesen ska stämma.
Och per, ett mer Svensson utseende.

Jag har inte heller sett Per, men Magnus ser helt normal ut (inga tatueringar, kort snyggtklippt hår, "kostymnisse", stilig med bra smak). Så Lotta tycks ha pendlat mellan ytterligheter.

Jag tänkte också på att Martin som sambo skulle automatiskt innebära att man blev väldigt isolerad, eftersom ens gamla "normala" kompisar skulle undvika en som pesten i framtiden så det enda som återstod var Martins gamla kompisar plus nya "kompisar" som kom via Martin.

Även den anledningen skulle skrämma bort de flesta. Men inte Lotta..
Citera
2016-12-28, 17:20
Medlem
Citat:
Din första mening är ofullständig, den är ju egentligen inte ens en mening. Vad menar du egentligen?
Att leka språkpolis istället för att svara på lättbegripliga frågor är ett typiskt trollbeteende. Då ska jag förklara hens fråga för dig på klartextsvenska. Du antydde att Lotta begått brott. En person i tråden frågade vad hon hade begått för brott. Blev det lättare nu?
Citera
2016-12-28, 17:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag har inte heller sett Per, men Magnus ser helt normal ut (inga tatueringar, kort snyggtklippt hår, "kostymnisse", stilig med bra smak). Så Lotta tycks ha pendlat mellan ytterligheter.

Jag tänkte också på att Martin som sambo skulle automatiskt innebära att man blev väldigt isolerad, eftersom ens gamla "normala" kompisar skulle undvika en som pesten i framtiden så det enda som återstod var Martins gamla kompisar plus nya "kompisar" som kom via Martin.

Även den anledningen skulle skrämma bort de flesta. Men inte Lotta..

Intressant och togs detta upp i domstolen menar du hur Lottas x såg ut? Försöker du tänka för Lotta på något sätt eller diktera vad du anser hon skulle gjort? I så fall tror jag att det brakar iväg lite väl långt borta från själva mordet och dom misshandelsfallen Martin utförde under sin villkorliga frigivning.
Citera
2016-12-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Konstigt hon tog lån och lånade ut pengar till Martin, så jag vet inte men tidigare har inte dina inlägg stämt överens med verkligheten.

Och Per samt tröst osv har med mordet på Lotta att göra menar du så kan du förklara hur detta är relevant för mordet?

När Per hotade med självmord (när relationen med Martin hade uppdagats) då ringde Lotta sin syster och berättade detta och i den vevan konstaterade hon även att hon hädanefter inte skulle ha RÅD att ha Ecco kvar..

Tydligen tog Lotta hellre ut ett lån för att försörja Martin än Ecco.. Återigen ett konstigt val..

Men Martin betalade ju 14.000 av de 15.000 som han lånade tillbaka. Det skulle inte Ecco ha klarat av.

Du har inte heller läst FUP:en men du KRÄVER av andra att de ska servera länkar till exakt där infot finns för att slippa anstränga dig.

Läs själv vetja!
Citera
2016-12-28, 17:24
Medlem
Citat:

Uppenbarligen hade dom delad vårdnad om hunden och då är det naturligt att båda bidrar till hundens vårdnad.

Har erfarenhet av det själv och det har aldrig uppstått problem. Jag har också haft och har goda relationer med mina ex. Vi pratar helt naturligt om både positiva som negativa saker som händer i varandras liv.
Citera
2016-12-28, 17:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
När Per hotade med självmord (när relationen med Martin hade uppdagats) då ringde Lotta sin syster och berättade detta och i den vevan konstaterade hon även att hon hädanefter inte skulle ha RÅD att ha Ecco kvar..

Tydligen tog Lotta hellre ut ett lån för att försörja Martin än Ecco.. Återigen ett konstigt val..

Men Martin betalade ju 14.000 av de 15.000 som han lånade tillbaka. Det skulle inte Ecco ha klarat av.

Du har inte heller läst FUP:en men du KRÄVER av andra att de ska servera länkar till exakt där infot finns för att slippa anstränga dig.

Läs själv vetja!

Du går händelserna i förväg enligt ditt synsätt som inte riktigt håller måttet för verklighetens händelser. Jag vet inte heller varför ekonomin har med mordet på Lotta att göra?

Jag har läst men har du det? Du pumpar in en massa självtyckande om mordoffret som inte har betydelse mer än för dig och några få som ständigt ska plocka fram negativa bilder av ett mordoffer.
Både med lögner och en del förvrängda uppgifter. Kan inte du förklara för oss här hur allt har med mordet på Lotta att göra? Jag får inte ihop detta riktigt med allt du skriver om vilken betydelse det har för mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in