2016-12-28, 14:04
  #8101
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Ja, jag tänker i samma banor.
Känns märkligt, måste jag säga.
Nu har jag inte sett någon bild på Per eller Magnus
Men kanske ville hon dölja att hon gillade killar med ett bad guys utseende?
I sådana fall skulle även Magnus ha ett sådant utseende om tesen ska stämma.
Och per, ett mer Svensson utseende.

Någon av hennes ex, förutom Per, kallade systrarna på när hon låg misshandlad. Minns ej om det var Magnus eller den andra killen som hon blev spolad av efter en Finnlandskryssning.

Han hade aldrig träffat hennes anhöriga, de hade aldrig bott ihop eller varit förlovade, det hade varit slut sedan föregående år och hon var i förhållande med en ny. Lite märkligt kanske att hennes anhöriga ringer honom då...
Men de kan ju haft skäl som vi inte känner till här. I vart fall ska han ha besökt henne på sjukhuset.
Citera
2016-12-28, 14:35
  #8102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Någon av hennes ex, förutom Per, kallade systrarna på när hon låg misshandlad. Minns ej om det var Magnus eller den andra killen som hon blev spolad av efter en Finnlandskryssning.

Han hade aldrig träffat hennes anhöriga, de hade aldrig bott ihop eller varit förlovade, det hade varit slut sedan föregående år och hon var i förhållande med en ny. Lite märkligt kanske att hennes anhöriga ringer honom då...
Men de kan ju haft skäl som vi inte känner till här. I vart fall ska han ha besökt henne på sjukhuset.

En till tidigare pojkvän?
Vem är det?
Ja vad lustigt att de kallade på honom,
Låter ju som en kort relation, som tog slut snabbt
Citera
2016-12-28, 14:54
  #8103
Medlem
Vad exakt har detta fantasifulla dravel med Martins mord på Lisa att göra?

Är det verkligen On Topic?

Låt mig gissa. Allt syftar till att förtala en död kvinna som efter att endast känt honom i tre månader blir brutalt krossad till döds.

Fokus ligger inte på Brottsoffret. Det ligger på Gärningsmannen. Dessvärre är det. dessutom inte det sista vi hör om honom.

Det är obehagligt.
__________________
Senast redigerad av Remark 2016-12-28 kl. 14:59.
Citera
2016-12-28, 15:21
  #8104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad exakt har detta fantasifulla dravel med Martins mord på Lisa att göra?

Är det verkligen On Topic?

Låt mig gissa. Allt syftar till att förtala en död kvinna som efter att endast känt honom i tre månader blir brutalt krossad till döds.

Fokus ligger inte på Brottsoffret. Det ligger på Gärningsmannen. Dessvärre är det. dessutom inte det sista vi hör om honom.

Det är obehagligt.

Nu blandar du ihop det lite
Matrin och Lotta ska det vara
Ett försök till att förstå varför Lotta valde Martin är oerhört betydelsefullt för att förhindra att liknande händer igen.
Om du önskar att fokus endast ska vara på Martin så är mitt förslag att skapa en ny tråd med hans namn i rubriken.
I denna tråd diskuteras såklart Martin men också Lotta och hennes val av partner, det viktiga är att försöka förstå varför hon gjorde sina val.
Citera
2016-12-28, 15:56
  #8105
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
HR HE-9585 domen är på 79 sidor. Den innehåller hänvisningar till TR domen och är därför ihopbakad med denna.
På sid 43 står till exempel att "de(Lotta och Martin) hade stämt träff samma dag han kom hem till henne".
På sid 27 står att hon inte hade anledning att frukta fara från Martin när hon släppt in honom.
I domen står att Martin och Lotta ska betraktas som "närstående i ett pågående förhållande".
Då är man inte rädd!

Det står ännu tydligare i domen om att hon inte var rädd med angivande av hennes sms.
Jag orkar dock inte läsa igenom allt igen för att serva med sidhänvisningar. Föreslår du själv sätter dig ner och läser domen.
Den finns att ladda ner.


Så du skrev att HR fastslog att Lotta inte var rädd för Martin och kommer dragande med Tingsrättens ord istället. Så hur vore det om du höll dig till sanningen? Ordet rädd finns inte med i någon av domsluten.
HR skrev inte ett enda ord om detta som du försöker upprepa ett x antal gånger.
Samma gäller att Martin är en sexbrottsling osv, men det visade sig att han faktiskt gått på A genom att dra ner byxa och trosor då hon inte ville. Sexuellt ofredande kallas detta.

Vad du själv anser att Lotta inte var rädd osv har ingen som helst betydelse för domslutet. Det Tingsrätten skrev är att Lotta visste inte att han skulle döda henne då hon öppnade dörren den här natten. Resten är dina egna åsikter, så vänligen blanda inte in HR i detta.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2016-12-28 kl. 16:01.
Citera
2016-12-28, 16:04
  #8106
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Nu blandar du ihop det lite
Matrin och Lotta ska det vara
Ett försök till att förstå varför Lotta valde Martin är oerhört betydelsefullt för att förhindra att liknande händer igen.
Om du önskar att fokus endast ska vara på Martin så är mitt förslag att skapa en ny tråd med hans namn i rubriken.
I denna tråd diskuteras såklart Martin men också Lotta och hennes val av partner, det viktiga är att försöka förstå varför hon gjorde sina val.

Finns inget underlag att någon som är insatt i problematik som våldet mot kvinnor arbetar för att stoppa kvinnor för att träffa eller välja män, så att det inte händer igen. När det inträffar våld, så vet man inte alltid detta eftersom offret inget säger. När dom väl väljer polis, och skydd så finns det människor runt dom som kan hjälpa till. Men jag tror aldrig jag sett det du säger här. Däremot vet man att det finns väldigt många män som använder våld, så du får börja där vilket är mer lämpligt.
Varför slår vissa män och även dödar?

I den här tråden handlar det om mordet på Lotta och inte kvinnors val av vissa män.
Är det något du missat i topic?
Citera
2016-12-28, 16:09
  #8107
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
En fundering,
Om Lotta istället sagt som det var till anhöriga,
Att hon ville ha en relation och en framtid med Martin.
Vad hade hänt då?
Jo, hon hade säkerligen förlorat Per, exet.
Hon talade ju inte heller om sin tidigare relation som pågick under en längre tid.
Var det för att behålla Per?
Men varför i hela friden hålla någon kvar när man inte vill ha personen ifråga?
Varför hemlighöll, kanske fel ord, Lotta sina relationer?
Hon dolde dem mer än visade dem i alla fall.


Hon ville säkert vinna på Lotto också och resa till Syd Amerika. Däremot är det inte så intressant för själva mordåtalet. Du kanske har uppgifter där försvaret har tagit upp någon om att hon vill ha en relation med Martin? Var tar jag del av detta?

Kan föreställa mig försvaret som säger i mordrättegången ja, men Lotta ville flytta ihop med Martin. Och Lotta ville ha en framtid med Martin. Jaha, säger domaren och? Ja, säger försvaret hon valde ju honom. Domaren funderar på om människan är riktigt kurant?
Citera
2016-12-28, 16:26
  #8108
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Finns inget underlag att någon som är insatt i problematik som våldet mot kvinnor arbetar för att stoppa kvinnor för att träffa eller välja män, så att det inte händer igen. När det inträffar våld, så vet man inte alltid detta eftersom offret inget säger. När dom väl väljer polis, och skydd så finns det människor runt dom som kan hjälpa till. Men jag tror aldrig jag sett det du säger här. Däremot vet man att det finns väldigt många män som använder våld, så du får börja där vilket är mer lämpligt.
Varför slår vissa män och även dödar?

I den här tråden handlar det om mordet på Lotta och inte kvinnors val av vissa män.
Är det något du missat i topic?

Tror du på fullt allvar att Lotta hade varit död idag om hon inte valt att ha ett förhållande med Martin?
Tråden handlar om mordet på Lotta. Utan Lotta och Martins förhållande - som fortfarande pågick - hade han mest största sannolikhet inte slagit ihjäl henne. Han slår företrädesvis de kvinnor han kallar "sina".

Sluta nu att ljuga bort allt som framkommer om deras förhållande och bakgrund. Lottas bakgrund är orsaken till att hon valde så dumt. Martins bakgrund orsakar sannolikt att han beter sig dumt.

Det är hög tid att man inte ljuger om detta brott i nära relation mellan två parter som var i ett förhållande. Kom igen nu - inte var Lotta rädd för den man hon tjatar på att träffa och stämde träff med - igen - samma dag han kom hem till henne. Hon ville ha honom, ett liv med honom, letade lägenhet och försökte bli gravid.

Det hade varit utmärkt om hon hade varit rädd - för då hade de inte stämt träff och hon hade levt idag.

Han är dömd och kommer att sitta tills skägget blir grått - utmärkt.
Fortsätt gärna att framhålla hur dumt och naivt det var att ge sig in i en relation med honom - men ljug inte om hur det låg till eller att hon inte ville vara i relationen.

Det är ytterligare ett kvinnomord i nära relation, som trots satsade miljarder, statistiskt sett ligger kvar på 16-17 st per år. Det är varken hemskare eller mindre hemskt än något av de andra 16-17 fallen per år. Det har snarlik bakgrund och innehåller en man och en kvinna i en relation.

Det behöver inte skrivas mer "öppna brev", göras fler Carolaframträdande, mer foton på anhöriga eller någon Lex Lotta. Det kan lika gärna göras en lex Marie, lex Susanne eller lex Assefa - de har alla sin sorgliga historia att berätta som döda brottsoffer. Anhörigas saknad efter sin vuxna snart 42-åriga syster Lotta som de träffade 1-3 ggr per år sista decenniet - borde inte vara större än sorgen hos de moderslösa barnen till de andra kvinnorna.
Som dock klädsamt inte fyller media utrymmet.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-28 kl. 16:31.
Citera
2016-12-28, 16:36
  #8109
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror du på fullt allvar att Lotta hade varit död idag om hon inte valt att ha ett förhållande med Martin?
.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
I domen slår Hovrätten också fast att det inte fanns något som tydde på att Lotta var rädd för Martin.Man anger specifikt att det i hennes bevarade 500 utvalda sms inte finns något som talar för att hon skulle varit rädd för honom inte heller i hennes handlingar.

HR anser snarast att det är en försvårande omständighet att de var i ett förhållande och att hon inte var rädd för honom. Det gjorde att hon helt aningslöst släppte in honom 4/6 och inte var beredd på hans överfall.
LÖGN


Det du behöver göra är att förhålla dig till fakta och inte försöka ljuga in saker som inte existerar.

1. Hovrätten eller Tingsrätten skrev inget om att Lotta inte var rädd för Martin där ljög du.
2. Du ljög om att Martin aldrig begår sexuella övergrepp eller var en våldtäktsman osv. Där ljög du också. Han begick sexuellt ofredande på A.
3. Lotta polisanmälde inte Martin. Där ljög du också.


Ingen domstol i Sverige bryr sig om i ett mordåtal vem som önskade flytta ihop eller skaffa barn med någon. Det berör först och främst gärningen mord och den gärningsbeskrivning som läggs fram samt de bevis för det brott som är begånget. Jag väntar fortfarande på vilket brott Lotta begått?
__________________
Senast redigerad av Moosky 2016-12-28 kl. 16:39.
Citera
2016-12-28, 16:45
  #8110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Nu blandar du ihop det lite
Matrin och Lotta ska det vara
Ett försök till att förstå varför Lotta valde Martin är oerhört betydelsefullt för att förhindra att liknande händer igen.
Om du önskar att fokus endast ska vara på Martin så är mitt förslag att skapa en ny tråd med hans namn i rubriken.
I denna tråd diskuteras såklart Martin men också Lotta och hennes val av partner, det viktiga är att försöka förstå varför hon gjorde sina val.

Detta är om brott och mord. Till skillnad från Martin har Lotta INTE begått något brott. Hon blev däremot brutalt mördad av Martin.

Därför är det gärningsmannen som är Topic här.
Citera
2016-12-28, 16:46
  #8111
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Sluta nu att ljuga bort allt som framkommer om deras förhållande och bakgrund. Lottas bakgrund är orsaken till att hon valde så dumt. Martins bakgrund orsakar sannolikt att han beter sig dumt.



Du kan se det så här att Martin är dömd för mord, och Lotta begick inga brott.
Bete sig dumt? Snälla du en anbolauppumpad psykopat plågar och misshandlar två kvinnor under flera månader varav den ena avslutas med ett brutalt hänsynslöst mord. En våldspsykopat som samhället tillåtit var ute villkorligt frigiven, så sitter du och tycker en massa strunt. Vilken bakgrund han har vill jag skita i och ingen bryr sig då hans chanser är över. Precis som att väcka sympati för att han var sängvätare som barn eller liknande. Glöm det psykopater är obotliga.
Citera
2016-12-28, 16:50
  #8112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta är om brott och mord. Till skillnad från Martin har Lotta INTE begått något brott. Hon blev däremot brutalt mördad av Martin.

Därför är det gärningsmannen som är Topic här.

Har inte Lotta begått något brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in