2016-12-20, 17:31
Medlem
Ur Roks (som jag länkat till)

"Föreställningen om att misshandlade kvinnor söker sig till våldsamma män, kanske till och med upprepade gånger, bekräftas inte i någon forskning som finns på området. Däremot visar flera
studier att majoriteten våldsamma män upprepar sitt beteende i nya relationer.

Det är mäns upprepade våldsutövning som är problemet, inte kvinnors val av partner. Att peka på våldsoffret och hennes särskilda personlighet är vanligt när det gäller sexuella brott och mäns våld mot kvinnor. Det är ett sätt att göra våldsoffret medskyldigt."

Läs och begrunda.
Senast redigerad av Remark 2016-12-20 kl. 17:34.
Citera
2016-12-20, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Efersom problemet är Martin o.dyl. är det snarast vilka skruvar som är felmonterade i hans huvud och hur samhället skall skydda oss andra från honom.

Tingsrätten anser att han skall låsas in på livstid och jag tror att HR kommer fastställa den domen.

Att hävda den befängda ideén att problemet med våldet i samhället utgörs av kvinnor finner inget stöd i brottsofferstatistiken.

Beaktar man vilka steg Lotta de facto tagit för att frigöra sig från Martin så har hon gjort exakt enligt rekommendationerna från Roks.

http://www.roks.se/har-finns-hjalp/varningssignaler

EDIT

Det är bara att lämna honom .... och andra missuppfattningar

Rekommenderas särskilt till vissa postare. Här tar man bla upp vissa favoritsaker som ni ältar om dagligen och stundligen

"Det finns väl kvinnor som söker sig till män som slår dem? Annars skulle hon väl bara kunna lämna honom?"

http://www.roks.se/sites/default/files/pdf/det_ar_bara_att_lamna_honom_webb.pdf

Från länken:

Föreställningen om att misshandlade kvinnor söker sig till våldsamma
män, kanske till och med upprepade gånger, bekräftas
inte i någon forskning som finns på området. Däremot visar flera
studier att majoriteten våldsamma män upprepar sitt beteende i
nya relationer. Det är mäns upprepade våldsutövning som är problemet,
inte kvinnors val av partner. Att peka på våldsoffret och
hennes särskilda personlighet är vanligt när det gäller sexuella
brott och mäns våld mot kvinnor. Det är ett sätt att göra våldsoffret
medskyldigt
.

Ja, det är en del i tråden som borde läsa länken.
Citera
2016-12-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur vore det om alla kvinnor i Sverige skulle AVSTÅ från våldsamma brottslingar och återfallsförbrytare?

Är det en utopistisk önskan?
Enkelt det är, alla flickor, tjejer, kvinnor, shemales och transor ska slutar dejta alla som varit på behandlingshemmet Hatten i Älvsjö. Där finns alla som är skrivna på deras adress som inte lyckats ha ihjäl sina brottsoffer gånger 2.
Där finns de sjukaste av de sjukaste som egentligen borde suttit med Martin oavsett vad. Bara för att de inte lyckats bringa 2 människor om livet gör de inte dessa losers till oskyldiga i samhällets ögon.
Citera
2016-12-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
https://minfil.org/87P2odbdbe/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_56.pdf - Mod kanske kan klistra den länken i TS?

Ganska intressant vem som läst detta.
Citera
2016-12-20, 21:41
Medlem
Citat:
Efersom problemet är Martin o.dyl. är det snarast vilka skruvar som är felmonterade i hans huvud och hur samhället skall skydda oss andra från honom.

Tingsrätten anser att han skall låsas in på livstid och jag tror att HR kommer fastställa den domen.

Att hävda den befängda ideén att problemet med våldet i samhället utgörs av kvinnor finner inget stöd i brottsofferstatistiken.

Beaktar man vilka steg Lotta de facto tagit för att frigöra sig från Martin så har hon gjort exakt enligt rekommendationerna från Roks.

http://www.roks.se/har-finns-hjalp/varningssignaler

EDIT

Det är bara att lämna honom .... och andra missuppfattningar

Rekommenderas särskilt till vissa postare. Här tar man bla upp vissa favoritsaker som ni ältar om dagligen och stundligen

"Det finns väl kvinnor som söker sig till män som slår dem? Annars skulle hon väl bara kunna lämna honom?"

http://www.roks.se/sites/default/files/pdf/det_ar_bara_att_lamna_honom_webb.pdf

Oavsett vilket straff hovrätten kommer fram till kommer det INTE att lösa problemet med framtida lottas öden. För som Solglittret redan konstaterade kan man inte låsa in folk för all evighet ”för säkerhets skull” innan de ens har gjort något.

Bollen ligger hos damerna – trots att varken du eller dina likasinnade på Roks gillar idén ..
Du skriver att Lotta följde exakt Roks rekommendationer angående hur man ska frigöra sig från en våldsverkare. Som vi nu alla vet tycks Roks råd inte vara särskilt effektiva. Lotta är ju död. Sen vet vi dock ATT Lotta inte ens följde alla dessa råd – men ändå..

Roks hänvisar till kanadensiska studier från 90-talet. Dessa studier handlar inte om individer som inte ens bor ihop utan sammanboende familjer med mamma, pappa, barn, gemensam ekonomi etc.
Jag anser inte att man kan jämföra särbos som har känt varandra ett par veckor med föräldrar till barn som har levt ihop i åratals och där mannen sakta ändrar sitt beteende till det kontrollerande och våldsamma.

Men OM du nu insisterar att göra det står det så här i Roks skrift:

"Precis som i andra parrelationer börjar även förhållanden som slutar i misshandel med förälskelse och kärlek. Våldet kommer inte i början av relationen, när det skulle vara lätt att dra sig ur, utan först när förhållandet är väl etablerat och mannen redan har ett visst grepp om kvinnan."

Observera alltså att även enligt Roks är det LÄTT att dra sig ur en relation i början - Lotta blev misshandlad 3vk efter första kontakten - och ännu lättare måste det vara när paret inte hade några gemensamma barn, ingen gemensam bostad, ingen gemensam ekonomi..
Citera
2016-12-20, 22:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ur Roks (som jag länkat till)

"Föreställningen om att misshandlade kvinnor söker sig till våldsamma män, kanske till och med upprepade gånger, bekräftas inte i någon forskning som finns på området. Däremot visar flera
studier att majoriteten våldsamma män upprepar sitt beteende i nya relationer.

Det är mäns upprepade våldsutövning som är problemet, inte kvinnors val av partner. Att peka på våldsoffret och hennes särskilda personlighet är vanligt när det gäller sexuella brott och mäns våld mot kvinnor. Det är ett sätt att göra våldsoffret medskyldigt."

Läs och begrunda.

Men fattar ni inte?

Den här texten handlar ju om att att lämna någon!
Lottas problem var ju att hon inte kunde låta bli att INLEDA och FÖRDJUPA en relation med någon som efter ett par veckor redan misshandlat henne.

Att kvinnor i långvarig relation med gemensamma barn, hus o socialt liv har svårt att lämna sin partner när han blir våldsam o hotfull - är inte konstigt. De är ju invävda i ett gemensamt långt liv med karln.

Men inte sjutton låter man sig behandlas illa innan man är i allra första början av en relation! Om karlfan misshandlar redan då på de allra första träffarna - då blir det liksom inga fler!

Om man nu i en spirande bekantskap när man lär känna en intressant partner - lyckas överse med att han är en missbrukande nymuckad kåkfarare som tidigare misshandlat bl a sina kvinnor - så borde man i vart fall vara lite mer avvaktande. När han sedan under de romantiska första daterna plötsligt går bananas och åter misshandlar - så borde det ju vara stopp. Det finns ju ingen tvekan längre om vad han är för typ.

Då kan det ju inte vara svårt att låta bli att INLEDA en relation med honom!
Så varför lät inte Lotta bli?
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-20 kl. 22:44.
Citera
2016-12-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Oavsett vilket straff hovrätten kommer fram till kommer det INTE att lösa problemet med framtida lottas öden. För som Solglittret redan konstaterade kan man inte låsa in folk för all evighet ”för säkerhets skull” innan de ens har gjort något.

Bollen ligger hos damerna – trots att varken du eller dina likasinnade på Roks gillar idén ..
Du skriver att Lotta följde exakt Roks rekommendationer angående hur man ska frigöra sig från en våldsverkare. Som vi nu alla vet tycks Roks råd inte vara särskilt effektiva. Lotta är ju död. Sen vet vi dock ATT Lotta inte ens följde alla dessa råd – men ändå..

Roks hänvisar till kanadensiska studier från 90-talet. Dessa studier handlar inte om individer som inte ens bor ihop utan sammanboende familjer med mamma, pappa, barn, gemensam ekonomi etc.
Jag anser inte att man kan jämföra särbos som har känt varandra ett par veckor med föräldrar till barn som har levt ihop i åratals och där mannen sakta ändrar sitt beteende till det kontrollerande och våldsamma.

Men OM du nu insisterar att göra det står det så här i Roks skrift:

"Precis som i andra parrelationer börjar även förhållanden som slutar i misshandel med förälskelse och kärlek. Våldet kommer inte i början av relationen, när det skulle vara lätt att dra sig ur, utan först när förhållandet är väl etablerat och mannen redan har ett visst grepp om kvinnan."

Observera alltså att även enligt Roks är det LÄTT att dra sig ur en relation i början - Lotta blev misshandlad 3vk efter första kontakten - och ännu lättare måste det vara när paret inte hade några gemensamma barn, ingen gemensam bostad, ingen gemensam ekonomi..

Jag skulle sätta en slant på att den utredning, som pågår, kommer att visa att man handlagt Lottas brottsanmälan Felaktigt. Åklagaren borde drivit ärendet vidare oavsett att Lotta inte ville.

Dessutom skulle man givetvis inte släppt ut honom utan dagliga drogkontroller då det slagits fast otaliga gånger att återfallsbrotten inträffar vid stora intag av anabola samt andra droger.

Han har ett väl känt Modus Operandi.

Han skulle aldrig varit på fri fot alls.

Han var lika ofarlig som en rabiessmittad hund, för att citera den kände kriminalprofessorn.
Senast redigerad av Remark 2016-12-20 kl. 22:17.
Citera
2016-12-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varför är det en utopi?
Varför kan inte dessa kvinnor begripa hur dumt o farligt det är? Vad drar flugorna till sockerbiten?
Vad har Martin som andra vanliga killar saknar??

Varför kan man inte låsa in fullständigt rabiata våldsbrottslingar alternativt ha strikt kontroll över dom?

Jag vet inte hur du gör med läckande kranar. Jag lappar och lagar inte där fuktskador blir synliga, utan siktar in mig på grundproblemet och åtgärdar det. I

Här är Grundproblemet definitivt Martin snarast än alla andra som råkar komma i hans
väg.
Citera
2016-12-20, 22:57
Medlem
Citat:
Varför kan man inte låsa in fullständigt rabiata våldsbrottslingar alternativt ha strikt kontroll över dom?

Jag vet inte hur du gör med läckande kranar. Jag lappar och lagar inte där fuktskador blir synliga, utan siktar in mig på grundproblemet och åtgärdar det. I

Här är Grundproblemet definitivt Martin snarast än alla andra som råkar komma i hans
väg.

TACK för att DU orkat!!!
Citera
2016-12-20, 23:05
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Allt annat än att Martin Jonsson får sitta och ruttna i fängelset vore ett stort skämt mot rättsväsendet. Galningen ska självklart ha spöstraff.. Får han sin överklagan igenom har jag tappat allt hopp om mänskligheten.

Sedan har jag läst lite i tråden förut och ser att vissa nötter försvarar idioten och menar att även Lotta har del av kakan. Ni som säger det? Hur är ni funtade? Förklara det för mig. Killen är ju livsfarlig för fan!
Jag tror dylika bottenskrap av människa gör så för att försvara sitt eget jävligt usla beteende... Det spelar fan ingen roll om en kvinna tar sats och sparkar dig på julekulorna, man slår inte en kvinna... Punkt. Oavsett hur "provocerad" man blir, isåfall kan man söka vård omedelbart, för det är något grundläggande fel i hur mekaniken funkar i en om man blir så provocerad att man måste drämma till en kvinna för att denne gör på ett eller annat sätt.

Det är ALLTID den som slår som har problemet, punkt jävla slut.
Citera
2016-12-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag tror dylika bottenskrap av människa gör så för att försvara sitt eget jävligt usla beteende... Det spelar fan ingen roll om en kvinna tar sats och sparkar dig på julekulorna, man slår inte en kvinna... Punkt. Oavsett hur "provocerad" man blir, isåfall kan man söka vård omedelbart, för det är något grundläggande fel i hur mekaniken funkar i en om man blir så provocerad att man måste drämma till en kvinna för att denne gör på ett eller annat sätt.

Det är ALLTID den som slår som har problemet, punkt jävla slut.

AMEN!
Citera
2016-12-20, 23:25
Medlem
Citat:
Jag skulle sätta en slant på att den utredning, som pågår, kommer att visa att man handlagt Lottas brottsanmälan Felaktigt. Åklagaren borde drivit ärendet vidare oavsett att Lotta inte ville.

Dessutom skulle man givetvis inte släppt ut honom utan dagliga drogkontroller då det slagits fast otaliga gånger att återfallsbrotten inträffar vid stora intag av anabola samt andra droger.

Han har ett väl känt Modus Operandi.

Han skulle aldrig varit på fri fot alls.

Han var lika ofarlig som en rabiessmittad hund, för att citera den kände kriminalprofessorn.

Men både Lotta och Angelica insisterade att umgås med denna ”rabiessmittade hund!” :-o

Inser du inte själv hur galet det låter? Ju farligare man målar Martin, desto mer obegripligt att dessa tjejer ville ligga med honom. Än värre att Lotta dessutom ville ha barn med en “rabiesmittad hund” :-o Hur fan är man funtad I skallen när man gör det?

När Lotta gjorde sin anmälan (som hon sen drog tillbaka) hade hon redan blivit misshandlad MINST 15 ggr.

Inser inte du och Roks att det bästa vore väl att slippa dessa 15 ggr istället för att “följa Roks rekommendationer”?

Om man låter bli att idka samlag med kåkfarare då slipper man oroa sig för deras “Modus Operandi”. Man slipper också oroa sig för ifall åklagaren har gjort rätt eller fel.

Det enda man avstår ifrån är “galet sex” med en idiot.

Det kan väl inte anses vara någon större uppoffring?
Senast redigerad av sno 2016-12-20 kl. 23:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in