2016-06-08, 01:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån kommer uppgifterna att hon själv varit eller haft det struligt?

Utgår man från vad ena anhöriga säger så får man ju uppfattningen om det motsatta...

Lotta var en så väldigt fin människa som var mån om att alla omkring henne skulle ha det bra. Hon tog hand om sig själv och hade ett bra jobb. Hon hade hela livet framför sig, säger en anhörig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22959811.ab
Det tyder på struligt liv/uppväxt om man ens ger en blick till en dylik psykopat, t.o.m en 5-åring skulle fatta att denna person ska man inte ens titta på.

Förmodligen avsaknad av fadersgestalt, och som jag skrev ovan, få om inga fysiskt och psykiskt starka manliga släktingar som finns där i vått och torrt... Hon kan ha ett bra liv utåt och bra jobb, men förmodligen dålig kontakt med familj/släktingar, vilka när allt kommer omkring är de enda man alltid kan lita på... att gå till vänner som antagligen lever och beter sig som hon själv kan inte vägleda och skydda varför hon sedermera går tillbaka till psykopaten trots brutna revben och annat skadligt.
Citera
2016-06-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
Ja och idioten kallade åklagaridioten för HEN, inte vid hans rätta namn eller ens HONOM.

Och det enda du kunde utläsa/ta till dig av det inlägget var ordet hen? Vilket för övrigt är ett helt korrekt ordbruk då man, som Flashback, inte skall namnge personer. En del väljer att använda * för vissa bokstäver i namn av samma anledning.
Senast redigerad av Remark 2016-06-08 kl. 01:19.
Citera
2016-06-08, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Eftersom inte rättsväsendet och polisen kan garantera säkerheten för medborgarna i Sverige och eftersom vi inte har en 2nd amendment motsvarighet så tror jag BO har avsaknad av fysiskt och psykiskt starka manliga släktingar som hade kunnat hjälpa i denna situation...

Jag är nyfiken på BOs historik, känns som hon måste ha haft det ganska struligt och avsaknad av bra manliga släktingar som hade kunnat vägleda och skydda henne.

Lite muggig mansgris-varning, va? År 2016 i Sverige ska en tjej inte behöva ovan beskrivna släktingar.
Citera
2016-06-08, 01:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det tyder på struligt liv/uppväxt om man ens ger en blick till en dylik psykopat, t.o.m en 5-åring skulle fatta att denna person ska man inte ens titta på.

Förmodligen avsaknad av fadersgestalt, och som jag skrev ovan, få om inga fysiskt och psykiskt starka manliga släktingar som finns där i vått och torrt... Hon kan ha ett bra liv utåt och bra jobb, men förmodligen dålig kontakt med familj/släktingar, vilka när allt kommer omkring är de enda man alltid kan lita på... att gå till vänner som antagligen lever och beter sig som hon själv kan inte vägleda och skydda varför hon sedermera går tillbaka till psykopaten trots brutna revben och annat skadligt.
Ingen substans alls bakom det där med "strulig bakgrund" mao - utan bara Flashbacks-stollars vanliga spekulationer och konstiga slutsatser.

Ok, då är jag med - tack för info
Citera
2016-06-08, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och det enda du kunde utläsa/ta till dig av det var ordet hen?

Nu är det väl inte helt ovidkommande att semesterfirande Åke Olsson hävde anhållandet fem dagar innan mordet?
Citera
2016-06-08, 01:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Lite muggig mansgris-varning, va? År 2016 i Sverige ska en tjej inte behöva ovan beskrivna släktingar.
MEN HALLÅ DET ÄR 2016...blabla tröttsamt.

Titta dig omkring och studera polis och rättsväsendet, de kan inte skydda dig och än värre kommer det bli av uppenbara anledningar... Det finns inga kvinnor som kan styra upp en situation åt en väninna som beblandar sig med en livsfarlig psykopat som denna utan det behövs handlingskraftigt manligt initiativ, någon som driver på och ser till att saker blir gjorda när "time is of the essence" som man säger
Citera
2016-06-08, 01:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:

"bra manliga släktingar som kunnat vägleda .... "

Mmm .. låter inte svensk nej ...

Skrämmande nog ger ju dock inlägget uttryck för samma syn som denna GM tycks ha -- kvinnor är ägodelar, likt husdjur, som står under mannens makt, fostran och skydd ... och däremot också är utelämnade åt hans vilja ...
Citera
2016-06-08, 01:17
Medlem
Citat:
MEN HALLÅ DET ÄR 2016...blabla tröttsamt.

och än värre kommer det bli av uppenbara anledningar...

Här är jag tyvärr helt överens med dig.
Citera
2016-06-08, 01:23
Medlem
Citat:
Nu är det väl inte helt ovidkommande att semesterfirande Åke Olsson hävde anhållandet fem dagar innan mordet?

Nej, men det har jag aldrig heller sagt något om. Blir säkert en utredning kring detta frisläppandet av GM.
Citera
2016-06-08, 01:44
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
"I lördags morse bröt han sig in hos henne – och misshandlade henne till döds.

Bara fem dagar tidigare hade åklagaren tagit beslut om att häva anhållandet av 33-åringen som då utreddes för grov kvinnofridskränkning."
(Aftonbladet)
Svenskt rättsväsende.
Vem ska skyddas enligt dom?
Menar, om man väljer att släppa ut en sån här mördarmaskin i samhället igen, vem ska då sitta bakom galler?
Varför såg ingen hur farlig denna mannen är?

Målsägande (dvs. anhöriga till BO) i den kommande mordrättegången bör omgående stämma Åklagarmyndighetens huvudman Staten, eftersom mordet är en direkt följd av Åkl.s bedömning och agerande. Detta ansvarslösa beteende av myndigheter, och denna totala avsaknad av repressalier i Sverige måste få ett slut. Det har redan kostat åtskilliga människoliv i oseriösa Sverige!
Citera
2016-06-08, 01:51
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Lotta haft det struligt förr.

Vad vet vi om henne?

O Martins everyday life.

De av kvinnligt kön jag känner/känner till ratar arbets-
o bostadslösa o vill/kräver att de skall ha minst lika
hög lön som de själva och ha bil
Tänkte just på det, att kvinno-brottsoffer är 8 år äldre än sin mördare.

Som jag sagt tidigare. En relation mellan äldre kvinna och yngre man faller sällan ut väl.

Det naturliga är äldre man yngre kvinna. Det är det som fungerar bäst i alla lägen.
Citera
2016-06-08, 01:58
Medlem
Lilla fega Horunge där sitter jag önska jag fick träffa dig eller din psykopat bror din lille fitta. Jag personligen ska kastrera dig anabola fitta och samtidigt tortera din lilla bror till hora, att ge sig på en tjej med så ofattbart mycket våld för att hon ville avsluta förhållandet?? Herregud asså stackars hennes anhöriga. Jag kan bara säga skiiiter fullständigt i om MOD ger mig en varning eller stänger av mig men Martin din lilla hora jag känner folk som sitter på kåken hall Kumla Norrtälje du ska få betala ett högt pris din luffar bror går inte säkert ska du få höra medan du blir knullad på kåken din Horunge TVIII på så smutsig människa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in