2016-06-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Tack för svaret!
Sanslöst...vad är detta för familj? Var föräldrarna missbrukare?

Ja man undrar ju vad som gick snett när båda syskonen blev mördare och båda blev så labila, farliga och våldsamma. Det känns ju som att något har gått väldigt snett.
Citera
2016-06-08, 11:32
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Ja man undrar ju vad som gick snett när båda syskonen blev mördare och båda blev så labila, farliga och våldsamma. Det känns ju som att något har gått väldigt snett.

Alkohol och anabola steroider.
Citera
2016-06-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Charm? Han var säkerligen väldigt gullig, snäll och charmig i början.

Kanske det.

Men hon var ju en vacker tjej på 41 år, ingen tonåring. Hon måste ju vara mer än van vid män som kopplar på charmen, det kan ju inte direkt ha varit något nytt för henne.

Jag är inte alls lika vacker och har säkert inte varit hälften så uppvaktad som hon, men enbart charm räckte inte för att få mig ens när jag var tjugo.
Citera
2016-06-08, 11:37
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport

Lovar dig att det inte är så enkelt. 99,99% av de som brukar alkohol eller hormoner blir inte labila psykopatiska mördare. Det finns en mental sjukdomsbild med här.
Citera
2016-06-08, 11:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Om vi nu ska hålla oss ontopic, vilket jag blivit varnad för i en annan tråd att inte göra, hrrm. Så tror jag inte DENNA man har brytt sig så mycket ifall det var en man eller kvinna som vederbörande attackerade.
Nej, det tror inte jag heller.

Citat:
Brottshistoriken ger vid handen detta. Han verkar ha gått urskillningslöst fram. Brodern har gjort likaledes med ett järnspett som tillhygge. Uppenbarligen går sinnessjukdomen i släkten.

För det ska man ha klart för sig att det finns en mentalsjukdom i bakgrunden hos mgm.
Jag tror inte alls mgm i detta fall lider av någon mentalsjukdom -- eller mer exakt psykiatrisk diagnos - han som bror led av psykos, så är inte fallet för den här jeppen.

Citat:
Kvinnomisshandlare i allmänhet har väl oftast bara dåligt självförtroende, så istället för att ge kvinnan ifråga en stor kram och önska lycka till i framtiden kommer knytnävarna fram.

Mister du en, står Dig tusen åter!! En bra devis att leva efter. Möjligtvis trams och OT, men så ser livet ut!!
Kvinnomisshandlare ser generellt kvinnan som sin egendom - och även om man gärna vill se det som ett tecken på ynklig självkänsla är det dessvärre långt ifrån sant att det är grunden för alla.
Citera
2016-06-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roppan
Lovar dig att det inte är så enkelt. 99,99% av de som brukar alkohol eller hormoner blir inte labila psykopatiska mördare. Det finns en mental sjukdomsbild med här.

Något mer än alkohol och anabola måste det ju vara, i och med att båda bröderna mördat. Ingen som vet något om deras familj?
Citera
2016-06-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Kanske det.

Men hon var ju en vacker tjej på 41 år, ingen tonåring. Hon måste ju vara mer än van vid män som kopplar på charmen, det kan ju inte direkt ha varit något nytt för henne.

Jag är inte alls lika vacker och har säkert inte varit hälften så uppvaktad som hon, men enbart charm räckte inte för att få mig ens när jag var tjugo.

Vissa män är dock mästare på det där, att svepa mattan under fötterna på kvinnor. Men jag håller med att det är lite märkligt att en vacker 41-åring med bra jobb som verkar stabil och skärpt skulle svepas med av charm av en mycket yngre kille som ser allmänt farlig och ostabil ut.
Citera
2016-06-08, 11:40
Medlem
Korders avatar
Man borde ha en modern version av Australien för folk som dessa. En ö dit de skickades och fick överleva bäst de kunde. Murar runt om, och patrullerande båtar som skjuter de som försöker fly. Andra länder får givetvis bidra med sitt avskräde.

Man kan ju få drömma i alla fall.
Citera
2016-06-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roppan

Bland annat. Jag gissar även på en inte alltför enkel barndom.
Citera
2016-06-08, 11:53
Medlem
Man kan ju undra vad han tycker det var för nytta att misshandla henne till döds???! VARFÖR???! Fyfan
Citera
2016-06-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Man kan ju undra vad han tycker det var för nytta att misshandla henne till döds???! VARFÖR???! Fyfan

Det är nog bara reptilhjärnan inkopplad under en sådan händelse. Lägg till detta ett dopingmissbruk och säkert andra substanser.
Citera
2016-06-08, 11:56
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport

Glöm att AAS är orsaken. Han är psykiskt störd från försts början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in