Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-04, 14:56
  #1
Medlem
Vi har skrapat o skrapat och spolat med spade samt högtryckstvätt utan att allt försvinner , vi vill ha ren asfalt men det verkar som en omöjlighet.

Några som har några idéer?
Citera
2016-06-04, 14:59
  #2
Medlem
Häll ut brännbar vätska på hela tennisplanen och tänd på. Låt det brinna ut och spola sen bort resterna med högtryckstvätt.
Citera
2016-06-04, 15:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Häll ut brännbar vätska på hela tennisplanen och tänd på. Låt det brinna ut och spola sen bort resterna med högtryckstvätt.

Ingen dum idé! Tack.

Dock vet jag inte om vi vågar då vi har mycket skog runt om
Citera
2016-06-04, 15:28
  #4
Medlem
GamlaSmaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Häll ut brännbar vätska på hela tennisplanen och tänd på. Låt det brinna ut och spola sen bort resterna med högtryckstvätt.
Då tar asfalten eld.
Citera
2016-06-04, 15:40
  #5
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Ingen dum idé! Tack.

Dock vet jag inte om vi vågar då vi har mycket skog runt om
Elda ett par kvadratmeter i taget.
Citera
2016-06-04, 16:12
  #6
Medlem
Hoppilandkalles avatar
Finns det inte mossdödare att spola ut? Jag menar du har ju ingen gräsmatta att ta hänsyn till så du borde ju kunna spruta ut det starkaste medlet du kan hitta?
Citera
2016-06-04, 16:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Elda ett par kvadratmeter i taget.

Sant! Bra idé

Citat:
Ursprungligen postat av Hoppilandkalle
Finns det inte mossdödare att spola ut? Jag menar du har ju ingen gräsmatta att ta hänsyn till så du borde ju kunna spruta ut det starkaste medlet du kan hitta?

Jo iofs! Inte som så att skogen runt omkring dör. Vi tänker ju på miljön men det sprids inte via asfalt
Citera
2016-06-04, 17:04
  #8
Medlem
Hoppilandkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Jo iofs! Inte som så att skogen runt omkring dör. Vi tänker ju på miljön men det sprids inte via asfalt
Utan att ha några som helst källor på det så känns det som att alla bekämpningsmedel idag är mer eller mindre miljövänliga för dom ska få säljas
Citera
2016-06-04, 21:51
  #9
Medlem
B-Dawks avatar
Då det egentligen inte har något med sport att göra så testar vi att flytta på tråden.

Bollsport --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2016-06-04, 22:54
  #10
Medlem
Bongomans avatar
Det finns absolut ingenting som inte går att få bort. Kan man få bort epoxifärg från ett fartygsdäck kan man få bort mossa från en tennisplan. Man ska bara ha rätt utrustning.

Så vad är då rätt pryl för jobbet? Världens största terassvätt. En lastbil med en pump och släpet med sug. Sedan kör man en liten robot fram och tillbaks tills det är rent. Jag körde en sådan på ett jobb och det var Studsvik (japp, DET Studsvik) som kom på att duger det att tvätta kärnkraftverk kan man lika bra hyra ut maskinen på öppna marknaden.

Nu behöver man inte ta den allra största varianten men runt 1500 bar räcker och blir över. Vi körde 2200 bar på båten! Den drevs av en Scania V8 med 420 hästar. Lite för liten egentligen.
Citera
2016-06-05, 03:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Det finns absolut ingenting som inte går att få bort. Kan man få bort epoxifärg från ett fartygsdäck kan man få bort mossa från en tennisplan. Man ska bara ha rätt utrustning.

Så vad är då rätt pryl för jobbet? Världens största terassvätt. En lastbil med en pump och släpet med sug. Sedan kör man en liten robot fram och tillbaks tills det är rent. Jag körde en sådan på ett jobb och det var Studsvik (japp, DET Studsvik) som kom på att duger det att tvätta kärnkraftverk kan man lika bra hyra ut maskinen på öppna marknaden.

Nu behöver man inte ta den allra största varianten men runt 1500 bar räcker och blir över. Vi körde 2200 bar på båten! Den drevs av en Scania V8 med 420 hästar. Lite för liten egentligen.
TS ville få bort lite mossa inte spola rent urberget från asfalt och jordmån
Citera
2016-06-05, 08:37
  #12
Avstängd
greenfighters avatar
Det finns ett munstycke till vanliga högtyckstvättar som heter rotojet

ger en väldigt smal stråle som roterar, och är grym på att ta bort mossa men man blir rejält smutsig när man kör med den
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback