Citat:
Ursprungligen postat av
Beargoddess
Jobbar utanför Sverige sedan 10 år eller så, med blandad europeisk personal, och svenskar ses helt ärligt inte annorlunda än alla andra.
Det finns naturligtvis tomtar som tror att hela Sverige består av nazister, men de är undantag.
Och så brukar en del britter störa sig på att svenska kvinnor inte är undergivna hemmafruar - stött på (jämförelsevis) många manliga britter som verkligen anser att kvinnor ska vara hemma och föda barn, laga mat, och städa, och absolut inte kan ha något att tillföra på en arbetsplats - eller som människor överhuvudtaget.
Men överlag så är vi inte så omtalade som vi gärna tror - och allt som oftast säger folk att "Aha, du är en så'n där viking" och sen bjuder de en på öl och vill prata om Sabaton. Sabaton är ruskigt populära inom övriga Europa.
"Jaha, Sverige... Med banker och choklad?"
"Nej, med Volvo och IKEA."
"OCH SABATON!"
"Eh, ja. Och Sabaton."
Jag känner igen det där. För mycket, känner jag igen det där. I övrigt har jag fått höra att vi skulle vara väldigt ordentliga och litet tråkiga. Vi klär oss snyggt, men opersonligt, och kommer i tid men är sällan lattjo.