• 1
  • 2
2016-06-04, 00:52
Bannlyst
De flesta européer tror att alla svenskar är feminister, och tycks ogilla svenskar, är väldigt vanligt att andra européer pratar illa om Sverige och svenskar, delvis kanske också pga. svenskar är så mycket bättre och vackrare än alla andra folk (åtminstonde det sistnämnda är empiriskt bevisad fakta). Alla européer hatar svenskar, är uppfattningen jag har fått, möjligtvis inte tyskar, dom tycks gilla Sverige, men i allmänhet har jag fått intrycket av att européer är väldigt anti-sverige, britter, östeuropéer, finnar osv. Stämmer detta?
Citera
2016-06-04, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
De flesta européer tror att alla svenskar är feminister, och tycks ogilla svenskar, är väldigt vanligt att andra européer pratar illa om Sverige och svenskar, delvis kanske också pga. svenskar är så mycket bättre och vackrare än alla andra folk (åtminstonde det sistnämnda är empiriskt bevisad fakta). Alla européer hatar svenskar, är uppfattningen jag har fått, möjligtvis inte tyskar, dom tycks gilla Sverige, men i allmänhet har jag fått intrycket av att européer är väldigt anti-sverige, britter, östeuropéer, finnar osv. Stämmer detta?

Ett problem är att vi ljuger så väldigt mycket om oss själva som folk och samtidigt är förbannat tråkiga. Ingen bra kombination.
Citera
2016-06-04, 01:02
Medlem
Provocative2.0s avatar
Vårt rykte i övriga världen är att vi super som svin när vi är i andra länder samt att våra kvinnor är lössläppta.
Det första kan vi inte förneka. Det andra kom i samband med filmen, Fäbodjäntan.

I övrigt tror jag inte de har några speciella åsikter om oss.
Citera
2016-06-04, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Ett problem är att vi ljuger så väldigt mycket om oss själva som folk och samtidigt är förbannat tråkiga. Ingen bra kombination.

Du menar att vi påstår att vi är så goda och antirasistiska men i praktiken flyttar de människorna så långt bort det går från färgade människor?

Vi är inte tråkiga dock...
Citera
2016-06-04, 01:08
Medlem
Nihennas avatar
Nej, utanför /pol/s värld på 4chan är det inte särskilt många utlänningar som tycker att svenskar är betacucks som flyttar ut till cucksheden medans Ahmed har sex med våra fruar, om det är det du är nyfiken över.

Svenskar har generellt ett gott rykte, däremot oroar migrationsfrågan många, speciellt över Sveriges och Tysklands situation.
Citera
2016-06-04, 01:10
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Vårt rykte i övriga världen är att vi super som svin när vi är i andra länder samt att våra kvinnor är lössläppta.
Det första kan vi inte förneka. Det andra kom i samband med filmen, Fäbodjäntan.

I övrigt tror jag inte de har några speciella åsikter om oss.

Instämmer. Övriga Européer har ungefär samma åsikter om oss som vi har om dem. Till sist och syvende är det ytterst individuellt. Har man t.ex. blivit lurad på pengar i Spanien anser man nog att Spanjorer i allmänhet är tjuvaktiga, och har man fått hjälp av en tysk att byta däck på autobahn så tycker man över lag att tyskar är ett hjälpsamt folk.
Citera
2016-06-04, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Du menar att vi påstår att vi är så goda och antirasistiska men i praktiken flyttar de människorna så långt bort det går från färgade människor?

Vi är inte tråkiga dock...

Jag delvis sådant. Men menar mest att "svensken" överlag har ett närmast sjukligt behov av att framhärda både landet som sådant och folkets åsikter och beteenden som bättre än verkligheten.

Med tråkiga menar jag att vi har svårt för känslor överlag.
Citera
2016-06-04, 01:11
Medlem
TheReefs avatar
Bosnien älskar er
Citera
2016-06-04, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Bosnien älskar er

Pga den svenska FN-insatsen under kriget?

Eller skojar du?
Citera
2016-06-04, 01:53
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Pga den svenska FN-insatsen under kriget?

Eller skojar du?
FN-insatsen var väl inget o hurra över, men där jag kommer ifrån pratas det alltid gott om Sverige
Citera
2016-06-04, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
FN-insatsen var väl inget o hurra över, men där jag kommer ifrån pratas det alltid gott om Sverige

Var kommer du ifrån då?

FN-insatsen överlag var kanske inte något att hurra över men svenskarna gjorde väldigt bra ifrån sig, iaf vid något tillfälle.
Citera
2016-06-04, 03:57
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Var kommer du ifrån då?

FN-insatsen överlag var kanske inte något att hurra över men svenskarna gjorde väldigt bra ifrån sig, iaf vid något tillfälle.
Gorazde Bosnien
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in