Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-07-13, 11:33
  #1
Medlem
Stockos avatar
Det låter väldigt klent. 300W brukar anses som minimum nu för tiden.

På min gamla dator (Amd 1GHz) lyckades jag överbelasta mitt 300W-nätagg. Hade fem hårddiskar och några fläktar.
Har 360W till min P4 2.54GHz nu.
Citera
2003-07-13, 18:43
  #2
Medlem
misstänkte det. är i stort sett pank i sommar så det blir svårt att få tag i ett nytt. så jävla illa att leverera en dator med så klent aggregat att den hänger sig, ofta...
Citera
2003-07-13, 20:23
  #3
Medlem
Stockos avatar
hehe, min hängde sig faktiskt aldrig utan jag började få massa fel på en av diskarna (en fujitsu). Kunde inte komma på vad som var felet förän jag upptäkte att felet försvann ibland när jag kopplade ur en annan hårddisk. Sedan upptäkte jag att felen kvarstod om jag bara drog ur ide-kabeln och lät strömsladden vara kvar, då gick det upp ett ljus =).
Slängde ut ett par fläktar och sen funkade disken perfekt.
Citera
2003-07-14, 10:25
  #4
Banned
Mr clouds avatar
samm här uppgradderade till 400. nu går den mycket bättre
Citera
2003-07-15, 22:53
  #5
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Re: Fråga ang nätaggregat...

Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
Jag har ett 230w aggregat i min burk, vilket jag inser är jäkligt klent.
Eftersom jag förträngt all ellära jag någonsin läst så undrar jag ifall mitt aggregat verkligen är tillräckligt.

har ett shuttle mobo med en p4 3,06Ghz
radeon 9700np
audigy2 (kanske kräver en del ström?)
2st diskar (IDE)
1st cd-brännare (IDE även den)
2x512mb minnen (har ingen aning om det påverkar)
internt modem samt ett kort med lite firewireportar (vet inte heller ifall de drar markant med ström)
sedan en chassifläkt, som inte borde dra så hemst mycket

min fråga, räcker 230w för detta? är det för lite (och är det isåfall kanske en anledning till att min dator hänger sig duktigt ofta?), eller är det kanske, vilket jag inte tror, mer än tillräckligt med 230w så att jag kan slänga in lite fler fläktar?

Tack för eventuell hjälp.

Plocka fram miniräknaren och kolla ungefärlig energiförbrukning på denna sidan: http://www6.tomshardware.com/howto/20021021/powersupplies-02.html

/Johan
Citera
2003-07-16, 01:39
  #6
Medlem
Tackar Mr_Crowley..
Men något är fuffens, räknade lite runda siffor och hamnade över 400... detta måste undersökas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback