Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-02, 09:29
  #1
Medlem
Smurfen22s avatar
Hej!

Hoppas någon här inne kan något om detta.
Jag blev tacklad under en fotbollsmatch, ramlade och tog emot mig med handen.
När jag ramlade kände jag att något knäckte till i axeln.

Idag kan jag nästan inte böja armen utan att få smärtor.

är detta något som läker av sig själv eller borde jag uppsöka läkare ?
Vet inte vad en läkare ska kunna göra med detta ?



Tack!
Citera
2016-06-02, 09:35
  #2
Medlem
jannestungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfen22
Hej!

Hoppas någon här inne kan något om detta.
Jag blev tacklad under en fotbollsmatch, ramlade och tog emot mig med handen.
När jag ramlade kände jag att något knäckte till i axeln.

Idag kan jag nästan inte böja armen utan att få smärtor.

är detta något som läker av sig själv eller borde jag uppsöka läkare ?
Vet inte vad en läkare ska kunna göra med detta ?
Tack!
Nja, avvakta med att söka läkare. Du kommer att få rådet att inte anstränga armen, hålla den varm, kanske mitella några dar och äta smärtstillande x 3-4, gärna Ipren-typen som är inflammationshämmande. Skulle det bli värre (värst är det nog i morgon) efter 4-5 dar kan det vara klokt att uppsöka läkare, exempelvis om den blir svart eller du tappar känsel i fingrar. Ringa sjukvårdsupplysningen kan du göra direkt du läst mitt inlägg, 11 77 (tror jag)
Citera
2016-06-02, 10:10
  #3
Medlem
Mitt tips är att gå till en duktig sjukgymnast. Mest för att kolla upp så inte ngt viktigt tagit skada.
Har själv gjort nisstaget att låta bli att undersöka höger axel ordentligt efter ett fall och nu spökar den rejält.
De bästa vore att leta upp en sjukgymnast med tillgång till ultraljud, de beror lite på vart du bor men tex Arena Fysio i Helsingborg gör detta, får man reda på skadan ganska direkt utan att behöva vänta på en massa ortopeder, röntgen och liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback