Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-31, 19:29
  #1
Medlem
Topppis avatar
Hej!

Detta är ett fenomen jag lagt märke till, att överviktiga (feta) människor ofta har diverse utslag på kroppen?

Man ser ofta feta kvinnor som har stora röda prickar runt sina bröst och andra partier på kroppen.


Varför får feta människor detta?
Citera
2016-05-31, 19:36
  #2
Medlem
Hur pass feta kvinnor syftar du på? Ser du samma sak hos feta män?
Citera
2016-05-31, 19:41
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Hej!

Detta är ett fenomen jag lagt märke till, att överviktiga (feta) människor ofta har diverse utslag på kroppen?

Man ser ofta feta kvinnor som har stora röda prickar runt sina bröst och andra partier på kroppen.


Varför får feta människor detta?

Hur ofta ser du normalbyggda kvinnor i sin heligaste form?
Citera
2016-05-31, 19:44
  #4
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Hur ofta ser du normalbyggda kvinnor i sin heligaste form?

Har sett dem alla i olika former. Och just stora kvinnor har ofta utslag på flera ställen. Bara nyfiken varför?
Citera
2016-05-31, 19:47
  #5
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Det beror på dålig kost som gör huden väldigt sårbar för bakterier och virus som kan ge utslag, sedan kan det även vara att de svettas mycket och får då en allergisk reaktion mot saltet i svettet och får röda prickar!
Citera
2016-05-31, 19:52
  #6
Medlem
Pecanpies avatar
Kan vara så att feta människor svettas mer och att huden reagerar på alltid vara fuktig. Eller typ svamp.

Jag är fet men har inga utslag.
Citera
2016-05-31, 20:35
  #7
Medlem
Dr3s avatar
Kan vara skav och liggsår. Feta människor har även en viss lukt som äcklar mig något extremt
Citera
2016-06-01, 00:36
  #8
Medlem
Tänkte också på detta idag. Jag tycker att det ser ut som att alla dessa feta, bleka män och kvinnar i trekvartsbyxor har massor med myggbett på benen. Drar sig myggor till feta personer? Eller är det finnar kanske?
Citera
2016-06-01, 12:44
  #9
Medlem
Ju fetare desto sämre fungerar lymf- och blodsystemen. Dessutom har de väl diabetes dessutom vilket ytterligare försämrar funktionen hos kapillärerna så det är inte så konstigt att deras hud ser förjävlig ut efter ett tag.
Citera
2016-06-03, 12:18
  #10
Medlem
SweetAsss avatar
Ja, vad bra... Alla tjocka är likadana och alla luktar illa. Snälla!! Olika från person till person. Visst kan det vara så att tjocka luktar mer än smalare personer men tjocka svettas ju mer och lättare också.

Är själv tjock men har inga utslag. Jag har väldigt god hygien också och vad jag vet luktar jag inte illa. Ingen som sagt nåt, men det vore ytterst konstigt om jag skulle stinka. Har inte sett utslag på andra jag känner som är tjocka. Dom luktar ej heller illa.

Jag fullkomligen ÄLSKAR då folk drar tjocka över en och samma kam! '
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback