Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-31, 14:40
  #1
Administrator
admins avatar
Flashback är enligt Varumärkesbyrån LynEye det 35:e starkaste digitala varumärket i Sverige. Bättre än både Aftonbladet och Expressen.

http://www.resume.se/nyheter/artikla...a-varumarkena/

admin
Citera
2016-05-31, 14:53
  #2
Medlem
Hoggs avatar
"Bättre än både Aftonbladet och Expressen" säger du samtidigt som vi ligger sämre till än SVTPlay, Tv4Play och SvD, men det glömde admin att nämna av någon anledning. Ett solklart fall av mörkläggning från admins sida, pinsamt och skrämmande.
Citera
2016-05-31, 14:59
  #3
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogg
"Bättre än både Aftonbladet och Expressen" säger du samtidigt som vi ligger sämre till än SVTPlay, Tv4Play och SvD, men det glömde admin att nämna av någon anledning. Ett solklart fall av mörkläggning från admins sida, pinsamt och skrämmande.

Nej, jag länkade ju faktiskt till listan, och skrev att det fanns 34 digitala varumärken som var ännu starkare i Sverige. Till de som var starkare så fanns även Google, Netflix och Youtube, medan vi "vann" över exempelvis MSN och Yahoo. Så jag är iallafall nöjd.

admin
Citera
2016-05-31, 15:22
  #4
Medlem
Emerains avatar
Jag tycker det är häftigt att vi är starkare än ett par stora tidningar. Skvallerpress är de visserligen, men folk lyssnar mycket på dem tycker jag. Detta visar ju att Flashback ändå står sig starkare. :-)
Citera
2016-05-31, 15:29
  #5
Medlem
KaptenFotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Jag tycker det är häftigt att vi är starkare än ett par stora tidningar. Skvallerpress är de visserligen, men folk lyssnar mycket på dem tycker jag. Detta visar ju att Flashback ändå står sig starkare. :-)

Jag håller med dig. Typ vad man än googlar på så lär det finnas en FB-tråd om det, och här kan man allt som oftast tillskansa sig en bildad mening om det man söker svar efter. Tror verkligen att Flashback är något som används av gemene Svensk som informationskälla, men att långt ifrån alla postar och aktivt deltar i debatterna här.
Citera
2016-05-31, 15:37
  #6
Medlem
zBr9s avatar
Med tanke på hur mycket pengar Flashback lägger på reklam per år, jämfört med övriga varumärken på listan, är det inte så illa pinkat
Citera
2016-05-31, 15:54
  #7
Medlem
olasvenssons avatar
Heja Flashback.
Citera
2016-05-31, 17:28
  #8
Medlem
Det var ju kul för admin, men vad innebär detta egentligen? "starkaste digitala varumärket" betyder det att det är lättare för Flashback att fixa servrar än för Aftonbladet?
Citera
2016-05-31, 18:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Va? Anmält ett inlägg för censur? Exakt vad menar du med det?

Det är säkerligen menat som ett skämt.

OnT så är det nästan förvånande att Flashback hamnar före MSN och Yahoo, men å andra sidan så är dessa inte längre särdeles förankrade i svensk digital kultur.
Citera
2016-05-31, 18:19
  #10
Avstängd
Go flashback!

Inte bara hittar man mycket intressanta diskussioner här utan mycket fakta också. Många som delar med sina erfarenheter och åsikter.

Tror starkt på att flashback kan komma ännu högre i framtiden om dom inte får en stroke och börjar åka med i PK-spåret.

/Stolt
Citera
2016-05-31, 18:50
  #11
Medlem
Morgenthals avatar
Väldigt kul att se! jag är inte så förvånad men åter igen KUL!
Citera
2016-06-01, 01:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Flashback är enligt Varumärkesbyrån LynEye det 35:e starkaste digitala varumärket i Sverige. Bättre än både Aftonbladet och Expressen.

http://www.resume.se/nyheter/artikla...a-varumarkena/

admin


Å herregud, det måste vi göra något åt.
Min framtidsvision säger att Flashback ska ligga på 11'e plats.

Något måste vara fel i LynEye's undersökning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback