• 1
  • 2
2016-05-31, 08:46
Medlem
Oh-be-wans avatar
Lesbiska störda individer orsakar mordbrand. Kärnfamiljens förfall börjar nu ge återverkningar på samhället.

". Exflickvännen åt lunch med sin mamma när 23-åringen stormade in i lokalen. Hon ska ha hunnit utdela både slag och okvädningsord mot exflickvännen innan hon blev avvisad.
På vägen ut ska 23-åringen ha gjort ett tecken som fick exflickvännen att ana oråd.
- Tecknet föreställer som om hon knäcker något. Hon menar att hon ska knäcka oss eller att vi ska brinna, säger exflickvännen i förhör.
Hon larmade polis, som åkte till restaurangen. Exflickvännen uppgav att hon inte vågade lämna restaurangen innan de kom. Samtidigt som polisen anlände och tog upp hennes anmälan fick hon ett samtal om att hennes och mammans lägenhet på Docentgatan stod i lågor."

"- Det är en flerfamiljsfastighet med många andra lägenheter. Därför är det grov mordbrand, säger Lena Körner."
"Polisutredningen visar att den 23-åriga kvinnan åkte till en bensinmack efter bråket och köpte en flaska T-gul"

Andra delar av fastigheten rökskadades.

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-31...exets-lagenhet

Onekligen ser det ut som en ganska stor brand i lägenheten. Det är troligen skattebetalarna som får betala (via försäkringsbolag som staten får subventionera ännu mer). Jag tror att vi kommer behöva få höja skatterna ordentligt så att det känns i plånboken. Höj skatterna!

Edit:unvisit fungerar ej på länken.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2016-05-31 kl. 08:57.
Citera
2016-05-31, 09:09
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Kärnfamiljens förfall börjar nu ge återverkningar på samhället.

Det här scenariot hade lika gärna kunnat utspela sig mellan ett heterosexuellt par som utgör en kärnfamilj.
Citera
2016-05-31, 09:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Lesbiska störda individer orsakar mordbrand. Kärnfamiljens förfall börjar nu ge återverkningar på samhället.

". Exflickvännen åt lunch med sin mamma när 23-åringen stormade in i lokalen. Hon ska ha hunnit utdela både slag och okvädningsord mot exflickvännen innan hon blev avvisad.
På vägen ut ska 23-åringen ha gjort ett tecken som fick exflickvännen att ana oråd.
- Tecknet föreställer som om hon knäcker något. Hon menar att hon ska knäcka oss eller att vi ska brinna, säger exflickvännen i förhör.
Hon larmade polis, som åkte till restaurangen. Exflickvännen uppgav att hon inte vågade lämna restaurangen innan de kom. Samtidigt som polisen anlände och tog upp hennes anmälan fick hon ett samtal om att hennes och mammans lägenhet på Docentgatan stod i lågor."

"- Det är en flerfamiljsfastighet med många andra lägenheter. Därför är det grov mordbrand, säger Lena Körner."
"Polisutredningen visar att den 23-åriga kvinnan åkte till en bensinmack efter bråket och köpte en flaska T-gul"

Onekligen ser det ut som en ganska stor brand i lägenheten. Det är troligen skattebetalarna som får betala (via försäkringsbolag som staten får subventionera ännu mer). Jag tror att vi kommer behöva få höja skatterna ordentligt så att det känns i plånboken. Höj skatterna!

Finns det någon dom tillgänglig alt namnet på den hetlevrade lesbianen?
Citera
2016-05-31, 10:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
Så EN flata flippar ut, och hela kärnfamiljen är skakad i grunden?
Inte nog med att det är allmänfarlig ödeläggelse, oskyldiga delar av allmänheten kan faktiskt dö vid tilltaget.

Starkström och vatten på bitchen, eller inlåsning på HVB-hem för ensamkommande afghaner vars senaste flickvän var ett får, var mina första reaktioner, men KBT åtminstone vore väl rimligt. Lite anger management kontroll, i brist på ett bättre ord.
Citera
2016-05-31, 11:21
Medlem
mahutma_homos avatar
Har för mig jag har läst någonstans att våld är absolut vanligast inom lesbiska förhållanden. I heterosexuella förhållanden är kvinnor oftare än män gärningsmännen (no-pun-i) Det tas ju dock inte på allvar och det polisanmäls så gott som aldrig. Samhällets syn på det hela, att män ska kunna tåla lite från en kvinna ligger nog till grunden för det här. Ett slags frikort. Nu när det snackas så mycket jämställdhet kanske man kan ta upp detta. Det kommer aldrig ske.

Jag tycker heller inte det är konstigt att män slår sin fru om frun först slagit honom. Då har man redan gått över gränsen. Sedan är det väl bara kvinnan som anmäler och känner sig kränkt i vanlig ordning och drar med sig halva Sverige i ett drev mot den hemska mannen.
Citera
2016-05-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Inte nog med att det är allmänfarlig ödeläggelse, oskyldiga delar av allmänheten kan faktiskt dö vid tilltaget.

Starkström och vatten på bitchen, eller inlåsning på HVB-hem för ensamkommande afghaner vars senaste flickvän var ett får, var mina första reaktioner, men KBT åtminstone vore väl rimligt. Lite anger management kontroll, i brist på ett bättre ord.
Docentgatan? Oskyldiga? Sök på docentgatan skjutningar så får du dig en bild över vad det är för pack som bor där... avskum som skadar avskum helt enkelt.
Citera
2016-05-31, 11:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Docentgatan? Oskyldiga? Sök på docentgatan skjutningar så får du dig en bild över vad det är för pack som bor där... avskum som skadar avskum helt enkelt.
I områden där socialt missanpassade ger varandra alibi att utföra vansinnesdåd, för att "samhället" svikit dem behövs elpistolerna extra mycket.
Vill man inte bo där, så är skolan gratis och öppen för alla som strävar lite. Ingen är skyldig att gräva fram de största gaphalsarna från hooden och ge dem förtur till något.
Citera
2016-05-31, 12:59
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
T-gul? Man köper väl för bensin om man ska bedriva mordbrand.
Citera
2016-05-31, 23:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism och jämställdhet --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2016-06-01, 11:13
Medlem
Citat:

Nej det är övriga försäkringstagare som får betala, försäkringsbolag har inget med skatt att göra, det kommer du få lära dig när du kommer till högstadiet
Citera
2016-06-01, 16:16
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Nej det är övriga försäkringstagare som får betala, försäkringsbolag har inget med skatt att göra, det kommer du få lära dig när du kommer till högstadiet
Haha din nolla. Du har fortfarande inte fått pubishår trots att du är äldre än mig.

Fattar du inte att försäkringsföretag är subventionerade av staten?? De och staten är sammanlänkade liksom bankväsendet.
Citera
2016-06-01, 17:01
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Jag rättar mig: Det här scenariot hade nästan lika gärna kunnat utspela sig mellan ett heterosexuellt par som utgör en kärnfamilj.

Nej den sannolikheten är väldigt liten. Om du läst lite i tråden innan så finns det en länk till en studie av just det där med kvinnligt homovåld. Inte den första jag sett, för enligt sådana där kvinnor jag pratat med genom åren så är det väldigt vanligt att just lesbor puckar på varandra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in