2016-06-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Nästan. Nästan. Mellan svenskt par? 0.00000001 % chans

Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nej den sannolikheten är väldigt liten. Om du läst lite i tråden innan så finns det en länk till en studie av just det där med kvinnligt homovåld. Inte den första jag sett, för enligt sådana där kvinnor jag pratat med genom åren så är det väldigt vanligt att just lesbor puckar på varandra.
En enkel sökning på "svenskt par mordbrand" säger att du har fel.
Citera
2016-06-02, 13:40
Medlem
Citat:
"svenskt par" är sälllan "svenskt par" det fattar alla med en halv hjärna.
Förlåt, en enkel sökning och lite kringläsning för bekräftelse om detaljerna menade jag. Till och med jag med min halva hjärna kan lätt läsa mig till det - du fixar det med. Jag tror på dig!
Citera
2016-06-02, 14:46
Medlem
mikaelss avatar
Citat:

Fattar du inte att försäkringsföretag är subventionerade av staten?? De och staten är sammanlänkade liksom bankväsendet.
Det där får du gärna beskriva i mer detalj, när räddade staten senast en föräskringsbolag på det sätt man gjorde med t ex Gotabanken? Och på vilket sätt är de 'subventionerade'? Går det skattepengar till deras drift? Gäller det i så fall alla, eller bara vissa?

Och plz, inga foliehattslänkar, utan riktiga källor, tack
Citera
2016-06-02, 15:36
Medlem
Nu när tråden hamnat i ett annat delforum än vad den startade i så blir en del diskussioner OT.
Men jag provar ändå lite snabbt.
Att våld är lika vanligt i lesbiska relationer som heterosexuella har naturligtvis tagits upp bland feministerna också.
Och ni kan nog gissa er till svaret.
Jomän, eftersom män alltid finns i närheten på något sätt (pappa, bror, lärare, etc.) så är det givetvis patriarkatet som lärt de lesbiska att bruka våld!
Nu talas det väldigt lite om män just i det här specifika fallet så det är lite osäkert hur den feministiska domstolen skulle döma men det fanns åtminstone en man som öppnade dörren för ex-flickvännen så hon kunde komma in o elda!
Citera
2016-06-02, 20:39
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
T-gul? Man köper väl för bensin om man ska bedriva mordbrand.

T-gul fungerar utmärkt, finns gott om material med låg antändningspunkt i en lägenhet så en flaska t-gul räcker gott och väl. Om man börjar hälla ut bensin får man även bensinångor som kan skapa viss obehag om man väntar lite för länge med att tända.
Citera
2016-06-02, 21:45
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Rubriken är bra men något missvisande; det var bara en av lesbianerna som var störd.
Citera
2016-06-03, 08:51
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
En enkel sökning på "svenskt par mordbrand" säger att du har fel.

Nu pratade jag inte om just mordbrand utan våld i lesbianska förhållanden, vilket ska vara betydligt vanligare än gemene man tror.
Citera
2016-06-03, 08:52
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Rubriken är bra men något missvisande; det var bara en av lesbianerna som var störd.
Kan ju faktiskt vara båda två, men det vet vi inte ännu. När det kommer en Fup så kanske vi får svaret.
Citera
2016-06-04, 20:52
Medlem
Bollregs avatar
Inget namn på mordbrännaren?
Citera
2016-06-04, 23:37
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
T-gul fungerar utmärkt, finns gott om material med låg antändningspunkt i en lägenhet så en flaska t-gul räcker gott och väl. Om man börjar hälla ut bensin får man även bensinångor som kan skapa viss obehag om man väntar lite för länge med att tända.

Tror den främsta anledningen att det blev T-Gul är att man köper det i jättepraktiska enlitersflaskor.
För att köpa bensin måste man ha en dunk.
Citera
2016-06-05, 02:37
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Har för mig jag har läst någonstans att våld är absolut vanligast inom lesbiska förhållanden. I heterosexuella förhållanden är kvinnor oftare än män gärningsmännen (no-pun-i)

Bekräftas av bög kompis, säger att bög kille hämnas genom suga 10 kukar på en helg, inte slåss
Citera
2016-06-05, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Har för mig jag har läst någonstans att våld är absolut vanligast inom lesbiska förhållanden. I heterosexuella förhållanden är kvinnor oftare än män gärningsmännen (no-pun-i) Det tas ju dock inte på allvar och det polisanmäls så gott som aldrig. Samhällets syn på det hela, att män ska kunna tåla lite från en kvinna ligger nog till grunden för det här. Ett slags frikort. Nu när det snackas så mycket jämställdhet kanske man kan ta upp detta. Det kommer aldrig ske.

Jag tycker heller inte det är konstigt att män slår sin fru om frun först slagit honom. Då har man redan gått över gränsen. Sedan är det väl bara kvinnan som anmäler och känner sig kränkt i vanlig ordning och drar med sig halva Sverige i ett drev mot den hemska mannen.

Speciellt i Malmö där det är mycket inavlade småstads patrask (feminister) förkommer alla möjliga slags hot och våld speciellt när de blir dumpade. en vän berättade att han jackat i ett vänsterluder från nätet som stal i hans lägenhet (mycket vanligt) och efter det dumpade han henne. Då polisanmälde hon honom för något han aldrig skulle ha gjort och hennes vänner gjorde samma sak. Polisen gjorde en kontroll och insåg att det var som de gissade och la ner ärendet. Man ska undvika människor från nätet och man ska undvika vänster patrask och generellt skåningar och småstadspatrask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in