• 1
  • 2
2016-05-30, 11:55
Medlem
KonungHonungs avatar
Ponera att jag har en fast inkomst på 10k/mån netto. I övrigt är jag helt fri från betalningsanmärkningar samt skuldfri.

Hur stort lån kan jag beviljas och till vilken ränta?

Bolån, billån?
Citera
2016-05-30, 11:57
Medlem
OptimisTolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Ponera att jag har en fast inkomst på 10k/mån netto. I övrigt är jag helt fri från betalningsanmärkningar samt skuldfri.

Hur stort lån kan jag beviljas och till vilken ränta?

Bolån, billån?

Vad kostar ditt boende/ mån. Med 10K/ månad lär du inte få låna speciellt mkt, tror inte ens att du blir beviljad 50K i lån.

Däremot kan du ju låna pengar via din sambo om du har någon, alternativt sambons föräldrar eller dina föräldrar eller syskon.
Citera
2016-05-30, 11:58
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OptimisTolle
Vad kostar ditt boende/ mån. Med 10K/ månad lär du inte få låna speciellt mkt, tror inte ens att du blir beviljad 50K i lån.

Däremot kan du ju låna pengar via din sambo om du har någon, alternativt sambons föräldrar eller dina föräldrar eller syskon.
Nej, jag tänker bara på mig själv nu. Jag undrar vilken kreditvärdighet man har med en fast inkomst på 10k/mån netto. Inga betalningsanmärkningar eller skulder.
Citera
2016-05-30, 11:59
Medlem
OptimisTolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Nej, jag tänker bara på mig själv nu. Jag undrar vilken kreditvärdighet man har med 10k/mån netto. Inga betalningsanmärkningar eller skulder.

Kreditvärdigheten är i princip 0 med endast 10K per månad.
Citera
2016-05-30, 12:01
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OptimisTolle
Kreditvärdigheten är i princip 0 med endast 10K per månad.
Alright.
Citera
2016-05-30, 12:03
Medlem
Låna inte om du har så låg inkomst även om du får.
Citera
2016-05-30, 12:07
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegagruppen
Låna inte om du har så låg inkomst även om du får.
Nu undrar jag hur mycket jag får låna i teorin. Paternalism undanbedes.
Citera
2016-05-30, 12:14
Medlem
Conceptions avatar
Du får ju presentera lite mer siffror för banken om de ska bevilja dig lån. De vill ju veta vilka mer omkostnader du har.

Vad räknar du med för övriga omkostnader? Det är ju skillnad om du har 10000 över varje månad eller 1000kr över när allt är betalt, det begriper du väl?

Handlar detta om din medborgarlön igen?
Citera
2016-05-30, 12:17
Medlem
OptimisTolles avatar
Ett tips är ju att ljuga om månadsinkomsten, säg att den är högre än 10K. Sen drar du ned rejält på dina faktiska månadskostnader, då ökar chansen för ett större lån

En gång i tiden var jag själv i ett nödläge och behövde få in 500K snabbt, hade rätt välbetalt arbete på den tiden men ljög om mina månadskostnader och blev beviljad 250K från 2 olika banker i blancolån.
Citera
2016-05-30, 12:23
Medlem
Sn0wdens avatar
Regga dig på Ratsit och testa deras Självbevakning, tror man kan testa gratis.
Där poängbedöms din kreditvärdighet på en skala 1-10.
Citera
2016-05-30, 12:24
Medlem
virablatiras avatar
Det beror ju verkligen på en massa omständigheter. Bor du gratis hemma hos föräldrarna eller har du en hyra på 5000/månaden? Ska du köpa något med säkerhet eller som ger dig bättre ekonomi tex körkort, bil för ett nytt jobb?
Sen är det ju olika från var du lånar. Storbankerna är nog inte så intresserade att låna ut medans sms-lån säkert lånar ut tills du inte vet vad du ska göra med alla pengarna.
Citera
2016-05-30, 12:34
Medlem
OptimisTolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
Det beror ju verkligen på en massa omständigheter. Bor du gratis hemma hos föräldrarna eller har du en hyra på 5000/månaden? Ska du köpa något med säkerhet eller som ger dig bättre ekonomi tex körkort, bil för ett nytt jobb?
Sen är det ju olika från var du lånar. Storbankerna är nog inte så intresserade att låna ut medans sms-lån säkert lånar ut tills du inte vet vad du ska göra med alla pengarna.

Helt rätt, med en månadsinkomst på 10K så är det nog relativt enkelt att man kan få ut mellan 30-40K på smslån förutsatt att man ansöker från flera olika långivare samma dag. Dock kommer man få problem att betala tillbaka dessa lån.

Ett tips jag kan ge och som har fungerat för mig är att spela på säkra matcher. Säg att TS lånar 30K från olika SMS-långivare så kan han relativt snabbt förvandla dessa pengar till åtminstone 150 000kr. Då har man pengar att betala tillbaka med samt att man har en massa fina goa pengar över
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in