• 3
  • 4
2016-05-31, 13:27
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Eftersom du inte svarade virablatira på om det finns någon som kan gå i borgen för dig så misstänker jag att det saknas och därför är nog bara dina alternativ att köpa inom pendlingsavstånd till Stockholm där det är billigt t.ex Arboga eller Västerås: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...an-31b-9266015
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...gen-37-9235437
Jämför bostadslån hos Compricer: https://www.compricer.se/bolan/
Jag utgår ifrån en medborgare som har 10k/mån nettoinkomst, har inga skulder eller betalningsanmärkninar, har kontantinsats på 15% men har ingen borgenär.
Citera
2016-05-31, 13:36
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Jag utgår ifrån en medborgare som har 10k/mån nettoinkomst, har inga skulder eller betalningsanmärkninar, har kontantinsats på 15% men har ingen borgenär.
Okej men hade det funnits någon som gick i borgen så brukar det vara lättare att få lån ...kan dock funka med billiga bostäder i stil med vad jag länkade.
Hur länge har jobbet varat? När det görs kreditupplysning kollar många banker 2 år tillbaka för att se vad inkomsten var då och idag.
Citera
2016-05-31, 13:38
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Okej men hade det funnits någon som gick i borgen så brukar det vara lättare att få lån ...kan dock funka med billiga bostäder i stil med vad jag länkade.
Hur länge har jobbet varat? När det görs kreditupplysning kollar många banker 2 år tillbaka för att se vad inkomsten var då och idag.
Vi kan ponera att inkomsten varat i minst två år. Ingen borgensman.
Senast redigerad av KonungHonung 2016-05-31 kl. 14:02.
Citera
2016-05-31, 13:59
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Vi kan ponera att inkomsten varat i minst två år. Ingen borgenär.
Nu får du ta och läsa på lite. Alla lån har en borgenär och en gäldenär.

Du menar säkert borgensman.
Citera
2016-05-31, 15:51
Medlem
Cleburnes avatar
Meningslös fråga eftersom den förutsätter medborgarlön, om jag har förstått TS rätt. Om något sådant skulle införas skulle det förändra hela ekonomin så pass mycket att det vore omöjligt att ge något svar. Det är nästan lika meningslöst som att fråga "Hur mycket får man låna med en fast inkomst på 10k/mån när utomjordingar utgör 50 % av befolkningen?"
Citera
2016-05-31, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OptimisTolle
Ett tips är ju att ljuga om månadsinkomsten, säg att den är högre än 10K. Sen drar du ned rejält på dina faktiska månadskostnader, då ökar chansen för ett större lån

En gång i tiden var jag själv i ett nödläge och behövde få in 500K snabbt, hade rätt välbetalt arbete på den tiden men ljög om mina månadskostnader och blev beviljad 250K från 2 olika banker i blancolån.
låter smart o ljuga alltså
Citera
2016-06-02, 07:42
Medlem
Du får inte låna någonting. I alla fall inte på Nordea. då måste du ha en årsinkomst på 145k (175k i stockholm) för att ens få göra en ansökan. Så blir nog mindre kreditinstitut du får prata med.
Citera
2016-06-02, 10:51
Medlem
OptimisTolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna97
låter smart o ljuga alltså

Nöden har ingen lag. Behöver man få tag i snabba pengar i nödfall så går det alldeles utmärkt att ljuga.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in