Hondan har mycket bättre trimpotential än Yamahan. Det spelar ingen större roll vilken du väljer om du är nöjd med lätt trimning och en toppfart på kanske 70km/h, men ska man trimma mer än så har Hondan alla fördelar.
Vad man "gör för trim" beror på målet med trimningen. Helt olika om man bara vill åka lite snabbare till kiosken eller köra om bilar på motorvägen.
Sånt brukar mer bero på att dom som "lagar" felen som uppstår inte riktigt är så bra mekaniker som dom borde vara. Bägge är pålitliga mopeder, men visst, idag har dom ~25 år på nacken som har orsakat en del slitage och klantmekande. Vill man ha garantier får man köpa nytt, vill man köra gamla grejer bör man vara en hyfsad mekaniker.
DT var vad som gällde för mig och polarna iaf. Gick ju som as med rätt trim, alla växlar åt ett och samma håll och skön tyngd på dessa. Får ju inte glömma DTR heller som såg ut som 125: or.
Fan Är 26 år idag så det var ett tag sedan man hade mopedåldern inne,men fan vad man blev sugen på att köpa en Honda Mt5 igen efter att ha läst den hära tråden
Märkligt för dom flesta körde Yamma inklusive jag själv men hade två polare som körde hyndor och dom strulade fan jämnt!
Handhavandefel, honda är väldesignad japansk kvalité.
Inte ens trasig tändspole, trasig cdi, tändkabel som lossnat så gnista kom sporadiskt, förgasarfel eller hål i insuget har fått stopp på min motor, visst gått lite sämre men alltid kommit hem
Senast redigerad av Arne.Anka 2016-05-31 kl. 07:38.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!