Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-23, 14:36
  #1
Medlem
En bekant som är rätt vass på asp.net ska göra en nästan identisk sida som https://www.airbnb.se och anligt mig ser det ut som ett monsterprojekt. Hur lång tid skulle ni uppskatta det tar för en person att göra en sida likt airbnb i asp.net?
Citera
2016-05-23, 16:05
  #2
Medlem
MrChows avatar
Det brukar vara svårt att genomföra ett projekt av den storleken själv främst för att en och samma person oftast inte besitter tillräckliga kunskaper eller färdigheter i att göra den grafiskt tilltalande, funktionell och användarvänlig och buggfri. Det brukar behövas två-tre personer alternativt att man får hyra in viss kompetens vid behov.
Citera
2016-05-23, 20:43
  #3
Medlem
4-6 månader om personen behärskar allt som behövs.
Citera
2016-05-23, 22:56
  #4
Medlem
Trillskes avatar
... vilket personen alltså inte gör.

Mitt stalltips är att han efter 2-3 månaders arbete har ungefär funktionaliteten, men med sämre utförande. Och det är då givet att han inte ger upp innan dess.

Många av de saker som ser svåra ut är enkla, men det finns omvänt många saker där som ser enkla ut men är svåra även för någon som är duktig. Det kan göra att han känner sig mäktig när han kopplat LinkedIn och liknande smågrejer man kan tro är svåra på förhand, vilket är en gäspning.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2016-05-23 kl. 22:59.
Citera
2016-05-24, 11:48
  #5
Medlem
Trillskes avatar
Sjukt sen Edit men ser att jag läst fel, jag blandade ihop "vass" och "kass".

Om han verkligen är duktig skulle jag säga några månader, men viss bristande presentation (att vara duktig på ASP.Net brukar innebära tyngd gällande backend/middle).
Citera
2016-05-24, 12:30
  #6
Medlem
svettigafettsvinets avatar
En duktig person kan nog skapa en rudimentär youtube eller blocket också på ett halvår so what? Får man inga användare och inkomster från det så är det bortslösat arbete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback