2018-04-06, 22:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaTeFaireFoutre
Hej

Jag vill gärna veta, om Flashback är ett judekontrollerat forum. Noterar att många judekritiska inlägg tas bort, vad är orsaken till detta? Det är ok att prata skit om svenskar och muslimer men inte judar?
Du får prata skit om alla så länge du gör det på rätt ställe och på rätt sätt dvs rätt forum och on topic...jag har iallafall inte fått några order om att radera alla inlägg som är kritiska mot judar.
Citera
2018-04-06, 22:50
Medlem
najass avatar
Citat:
Hej

Jag vill gärna veta, om Flashback är ett judekontrollerat forum. Noterar att många judekritiska inlägg tas bort, vad är orsaken till detta? Det är ok att prata skit om svenskar och muslimer men inte judar?

Hade du besvärat dig med att läsa tråden du postar i så hade du nog insett att denna fråga ställts något tjogtal gånger och besvarats det dubbla antalet gånger. För att sammanfatta så blir det så här:

Citat:
...Jag vill gärna veta, om Flashback är ett judekontrollerat forum.

Nej, det är det inte.

Citat:
Noterar att många judekritiska inlägg tas bort, vad är orsaken till detta?

Japp, massor av judekritiska inlägg tas bort. Liksom massor av sosse-kritiska, moderat-kritiska, rasist-kritiska, nazist-kritiska inägg tas bort. Orsaken till borttagande är att det bryter mot någon regel, den alldeles överväldigande majoriteten är 0.03 (dvs att inlägget är utanför ämnet för tråden)

Citat:
Det är ok att prata skit om svenskar och muslimer...

Japp, det är ok, så länge man gör det inom ämnet för tråden.

Citat:
...men inte judar?

Jovisst. Det är ok så länge man gör det inom ämnet för tråden.
Citera
2018-04-06, 23:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hej

Ge exempel på inlägg som tas bort och som du inte anser bryter mot någon regel.

Ja, nu kommer du, som alla andra, hävda att det inte går att redovisa borttagna inlägg, men dels kan du ta en sådan diskussion med mod och få förklaring vaeför och dels kan du från och med nu spara inlägg för att senare kolla om de blir raderade och på så sätt få "bevis".

I övrigt har jag ingenstans sett det du påstår.
Citera
2018-04-13, 13:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du får prata skit om alla så länge du gör det på rätt ställe och på rätt sätt dvs rätt forum och on topic...jag har iallafall inte fått några order om att radera alla inlägg som är kritiska mot judar.

Och vilket är då rätt ställe för judekritik? Say it out loud så att alla får bekräftat vad vi redan vet.
Citera
2018-04-28, 02:44
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Och vilket är då rätt ställe för judekritik? Say it out loud så att alla får bekräftat vad vi redan vet.

..lär dröja med detta svaret om den mystiska plats där Flashback TILLÅTER judekritik!
Att det är såhär beror på att de som inte tolerar detta har lyckats infiltrera så gott som alla forumdelar där det finns åtminstone nån som mer än gärna radera inlägg enligt Regel: יברך את היהודים
Hitte-på regler som fan får mig att tappa hakan när man hör hur de formulerar sig och är den direkta motsatsen till "Det Fria Ordet" och alla slogans som Flashback fortfarande kör med.

Möjligheten att smyg-radera, dvs utan att det direkt märkt om man inte håller koll på sina inlägg är en stor anledning till detta kan fortgå såhär.
(FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback ville man ju inte, och om folk all såg censur vore det ju jobbigt.
Citera
2018-04-28, 03:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
..lär dröja med detta svaret om den mystiska plats där Flashback TILLÅTER judekritik!
Att det är såhär beror på att de som inte tolerar detta har lyckats infiltrera så gott som alla forumdelar där det finns åtminstone nån som mer än gärna radera inlägg enligt Regel: יברך את היהודים
Hitte-på regler som fan får mig att tappa hakan när man hör hur de formulerar sig och är den direkta motsatsen till "Det Fria Ordet" och alla slogans som Flashback fortfarande kör med.

Möjligheten att smyg-radera, dvs utan att det direkt märkt om man inte håller koll på sina inlägg är en stor anledning till detta kan fortgå såhär.
(FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback ville man ju inte, och om folk all såg censur vore det ju jobbigt.
Nu kommer jag ställa en rak och enkel fråga. Jag vill ha ett "ja" eller ett "nej" från din sida. Inga utspel, inga förklaringar. Bara ett "ja" eller nej". Okej? Bra!

Här kommer frågan: finns det trådar och inlägg här på forumet som är öppet judekritiska?

Kom ihåg, "ja" eller "nej", inget annat.
Citera
2018-04-28, 06:17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu kommer jag ställa en rak och enkel fråga. Jag vill ha ett "ja" eller ett "nej" från din sida. Inga utspel, inga förklaringar. Bara ett "ja" eller nej". Okej? Bra!

Här kommer frågan: finns det trådar och inlägg här på forumet som är öppet judekritiska?

Kom ihåg, "ja" eller "nej", inget annat.

Ja.

Motfråga då:
Judar har ett skydd som ingen annan grupp har på Flashback: Ja eller Nej
Och du får för all del förklara din uppfattning om du vill

Skulle Flashbacks Regler följas så hade det varit perfekt då de är bra utformade för ett diskussionsforum, men de är många Moderatorer som hittar på egna regler, en del så skruvade så det är otroligt, där judar är Utvalda och censureras mer än någon annan grupp.
Det är det som är problemet.
Officiellt finns det ju ingen Jude-Skydds Regel: www.flashback.org/rules
Citera
2018-04-28, 13:45
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Motfråga då:
Nej. 1.03, Hets mot folkgrupp, finns eftersom svensk lagstiftning kräver det. Och den täcker fler folkgrupper än judar. Du kan sluta låtsas som att du inte förstår det.
Citera
2018-04-28, 14:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja.

Motfråga då:
Och du får för all del förklara din uppfattning om du vill

Skulle Flashbacks Regler följas så hade det varit perfekt då de är bra utformade för ett diskussionsforum, men de är många Moderatorer som hittar på egna regler, en del så skruvade så det är otroligt, där judar är Utvalda och censureras mer än någon annan grupp.
Det är det som är problemet.
Officiellt finns det ju ingen Jude-Skydds Regel: www.flashback.org/rules

Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Nej. 1.03, Hets mot folkgrupp, finns eftersom svensk lagstiftning kräver det. Och den täcker fler folkgrupper än judar. Du kan sluta låtsas som att du inte förstår det.
Precis som tj. säger så vet du bättre än så här.

Sen får du gärna presentera bevis för att "många Moderatorer som hittar på egna regler, en del så skruvade så det är otroligt".
Citera
2018-04-28, 16:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Precis som tj. säger så vet du bättre än så här.

Så inlägg som är citat "öppet judekritiska" är Hets Mot Folkgrupp och Regelbrott 1.03? Hur är det med inlägg på Flashback som är "öppet afghankritiska" är också HMF då?

Citat:
Sen får du gärna presentera bevis för att "många Moderatorer som hittar på egna regler, en del så skruvade så det är otroligt".
Jag nämner ett fall i trådstarten. Nått kopplingsförbuds-regel (de har ofta olika sorters regler där)
Terror-modsen hade en regel som förbjöd "någon som helst koppling av andra dåd" vid dådet i München
- Vilket det fanns, då samma person filmade Nice även råkade befinna sig utanför OEZ 8 dagar senare i München.
(Sen givetvis, postar man ett inlägg om 9/11 i tråden München Attack så är det ju OT, men kolla inlägget, det var i allra högsta grad om München, men man vill bara ha reaktioner på vad MSM rapporterar om tydligen)

Inlägg om kravallerna i USA var Regelbrott: 0.02 för jag, citat: "försökte bevisa att Soros (som är jude) ligger bakom allt ont" och sammanfogade i den stora tråden om George Soros - och inlägg om själva kravallerna och utvecklingen i USA blev ju OT och den diskussion dog censurerades effektivt.
Typisk hitte-på regel.

Detta inlägget postades först i tråden om Syrien, men raderades för 0.02 och att det var en "konspirations-teori" (FB) Massmedias bevakning av Kriget i Syrien - och överlag tror jag det är just det många inte ens förstår vad det är, de är fan "konspirations-idéer" varje lördagkväll i Expedition: Robinson som, utifrån så många använder det, borde få censureras för 0.02 när det pratas om pakter och sånt.

Det är givetvis inte så regel 0.02 ska användas, men många gör det och har inte Massmedia rapporterat om det, som ägs av judar, så är många som bedömer det som "konspirations-ide" och censurerar.
Citat:
0.02. Trådstart och forumval
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd

"Flashback Forum, Sveriges största forum för yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande och man borde lägga till: av det som nämnts i sionistisk massmedia.
Det är såhär många stödjer den sionistiska agendan utan de är medvetna om det.

Detta är värt en egen tråd och riskerar att detta inlägg censureras för 0.02 - men det finns en konspiration om "Conspiracy Theory" och många moderatorer agerar precis som man ser massmedia göra här:

Conspiracy Theory Exposed -av Adam Green

Och det onekligen direkt mot vad Flashback förr stod för om "yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande"

Regelverket är väldigt bra, om det följs: www.flashback.org/rules
Det var några exempel då du bad om det, det finns hur många som helst, inlägg raderas utan stöd i reglerna av mods som är Trigger Happy på Censurerings-knappen
Citera
2018-04-28, 17:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Så inlägg som är citat "öppet judekritiska" är Hets Mot Folkgrupp och Regelbrott 1.03? Hur är det med inlägg på Flashback som är "öppet afghankritiska" är också HMF då?
Vad jag och tj. menar är att judar inte har större skydd än några andra.

Citat:
Jag nämner ett fall i trådstarten. Nått kopplingsförbuds-regel (de har ofta olika sorters regler där)
Terror-modsen hade en regel som förbjöd "någon som helst koppling av andra dåd" vid dådet i München
- Vilket det fanns, då samma person filmade Nice även råkade befinna sig utanför OEZ 8 dagar senare i München.
(Sen givetvis, postar man ett inlägg om 9/11 i tråden München Attack så är det ju OT, men kolla inlägget, det var i allra högsta grad om München, men man vill bara ha reaktioner på vad MSM rapporterar om tydligen)
Du måste alltså länka mig till inlägg där det framkommer att modsen har hittat på regler. Du är så förvirrad i din text.

Citat:
Inlägg om kravallerna i USA var Regelbrott: 0.02 för jag, citat: "försökte bevisa att Soros (som är jude) ligger bakom allt ont" och sammanfogade i den stora tråden om George Soros - och inlägg om själva kravallerna och utvecklingen i USA blev ju OT och den diskussion dog censurerades effektivt.
Typisk hitte-på regel.
Problemet är ju att din inlägg inte handlar om kravallerna utan något som är relaterat till dom. Uppenbarligen så är gränsen mellan OnT och OT rätt hård där. Sen vet faktiskt mina kära kollegor att om du får hållas, så kommer du att leda diskussionen ännu längre bort från topic.

Citat:
Detta inlägget postades först i tråden om Syrien, men raderades för 0.02 och att det var en "konspirations-teori" (FB) Massmedias bevakning av Kriget i Syrien - och överlag tror jag det är just det många inte ens förstår vad det är, de är fan "konspirations-idéer" varje lördagkväll i Expedition: Robinson som, utifrån så många använder det, borde få censureras för 0.02 när det pratas om pakter och sånt.
Återigen så skulle jag gissa på att det handlar om att man vill att folk håller sig till ämnet. Ditt inlägg passade helt enkelt bättre i den tråden där den nu finns. Du har ju inte ens blivit censurerad utan du fick bara posta om ditt inlägg på rätt plats.

Citat:
Det är givetvis inte så regel 0.02 ska användas, men många gör det och har inte Massmedia rapporterat om det, som ägs av judar, så är många som bedömer det som "konspirations-ide" och censurerar.
Det är exakt så 0.02 ska användas. Fel forum men gör om och gör rätt så får du ha kvar ditt inlägg.

Citat:
"Flashback Forum, Sveriges största forum för yttrande- och åsiktsfrihet samt självständigt tänkande och man borde lägga till: av det som nämnts i sionistisk massmedia.
Det är såhär många stödjer den sionistiska agendan utan de är medvetna om det.
Den sionistiska agendan som diskuteras helt öppet här på forumet menar du?

Citat:
Regelverket är väldigt bra, om det följs: www.flashback.org/rules
Det var några exempel då du bad om det, det finns hur många som helst, inlägg raderas utan stöd i reglerna av mods som är Trigger Happy på Censurerings-knappen
Du har alltså visat att man kan få Varningar för 0.02 om man postar i fel forum men att om man från början postar rätt så får ens inlägg vara kvar.
Citera
2018-04-28, 18:52
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Vad jag och tj. menar är att judar inte har större skydd än några andra.
Yeah right.. Allas Lika Värde

Citat:
Du måste alltså länka mig till inlägg där det framkommer att modsen har hittat på regler. Du är så förvirrad i din text.
Jag har inte länken här och de här reglerna är inte enkla att beskriva. Jag postade ett inlägg strax efter press-konferensen vid klockan 04 iaf, och handlade tveklöst om München men de fanns en regel att ens nämna ett annat dåd var regelbrott.
sånt här finns de ju mängder utav.

Man raderade inlägg nyligen för de var en konspirations-idé medans blomvattnare själv sitter och diskuterar konspirationsteorier, knappast med mer substans än vad jag hade med både motivbild etc. Sjukt men mer regel än undantag

Citat:
Problemet är ju att din inlägg inte handlar om kravallerna utan något som är relaterat till dom. Uppenbarligen så är gränsen mellan OnT och OT rätt hård där.
Klart de handlade om kravallerna? Inte när tråden sammanfogades de blev ju OT att diskutera kravaller i Random US-Stad i tråden om George Soros.

Citat:
Sen vet faktiskt mina kära kollegor att om du får hållas, så kommer du att leda diskussionen ännu längre bort från topic.
Ja jösses. Så dina ”kära kollegor” agerar i förebyggande syfte, jag har ”argumentet” förut och tycker de visar hur sjukt Flashback hanteras.
Det tog 5 min efter jag skickat RP om OT-inlägg till tråden var mergad i ”Stora tråden om George Soros” förövrigt.

Citat:
Återigen så skulle jag gissa på att det handlar om att man vill att folk håller sig till ämnet. Ditt inlägg passade helt enkelt bättre i den tråden där den nu finns. Du har ju inte ens blivit censurerad utan du fick bara posta om ditt inlägg på rätt plats.
Så det inlägget handlar inte om kriget i Syrien? Att Assad har byggt koncentrantionsläger, vad handlar det då om?

Citat:
Det är exakt så 0.02 ska användas. Fel forum men gör om och gör rätt så får du ha kvar ditt inlägg.
Med din version av 0.02 så kan nästan varje inlägg raderas.
Citat:
0.02. Trådstart och forumval
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.
Om nån nämner pakterna i Robinson i Tv forumet så censurera för de är en konspiration. Möjligheterna är ju oändliga och inte konstigt så många är trigger happy

Citat:
Den sionistiska agendan som diskuteras helt öppet här på forumet menar du?
Jag menar att många har en skev bild av vad konspirationsideer är och nämns nått de inte sett på TV så, *PooF* - en Media som ägs av judar och de sätter agendan troligen helt omedvetet, men felaktigt.
Kolla videon, den är sevärd.

Citat:
Du har alltså visat att man kan få Varningar för 0.02 om man postar i fel forum men att om man från början postar rätt så får ens inlägg vara kvar.
Jag gav exempel på Hitte-På Regler, som du frågade efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in