2018-05-05, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Nej, det bevisar inte ett jota. I synnerhet som inte någon sådan agenda finns. Det är din åsikt, varken mer eller mindre.
Jag förklarade ju för dig hur begreppen åsikt kontra tolkning används. Varför gick det inte in?

Du påstår att mitt bevis inte bevisar ett "jota". Den som påstår får redogöra för sitt påstående, eller hur.

Citat:
Modereringen sker inte efter någon som helst judisk agenda, och inte heller enligt någon annan dold agenda. Vad du sedan tror eller inte tror är tämligen irrelevant och påverkar inte det faktumet alls.
Mods behöver inte alls bedriva någon judisk agenda. Det vore konstigt om mods skulle bedriva en judisk agenda, som du själv säger iom 400 mods genom åren.

Det är regelverket och alltså admins som bedriver en judisk agenda iom trippelparentesförbudet samt ordförbudet av 'trippelparentes'.
Citera
2018-05-05, 22:34
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Såå utan anledning är inte den saken!
Om du är moderator åt en sajt som denna, då har du en arbetsgivare. Gör ni alla sånt här gratis, vilket jag inte tror, gör ni något åt en sajt/förening/välgörenhet/ organisation etc.
Hur kan man jobba åt något utan några kontaktuppgifter? Det är självklart att man vet någon högre upp som vet något om en och tvärtom..

Jag har aldrig sagt något om en ”judisk” agenda, men däremot tror jag att FB är libertariansk sajt och stödjer liberala ”sionister”.
Eftersom vi är frivilliga volontärer som jobbar ideellt så har vi inget jobb och därmed ingen arbetsgivare. Det finns inga anställningsavtal, ingen lön som ska betalas ut etc. Så de enda kontaktuppgifterna som behövs är de som redan finns på Forumet i form av användarnamn, konto och PM.

Och föga förvånande så verkar du ha noll koll på att sådant faktiskt är väldigt vanligt inom många föreningar i Sverige, där föreningsbidrag som mest oftast endast täcker lokalhyra medans det är föreningarnas medlemmar som jobbar gratis för att få allt att fungera.
Förr i tiden så fick man till och med "jobba" och betala för det, genom föreningsavgift och när man var knatte fick man sälja de där jävla bingolotterna så att fotbollsförening hade råd att skicka en på bortamatcher och dylikt.
Kan du försöka gissa på hur mycket en fotbollsdomare i knattematcher får betalt?

Och FB är "libertarianskt" genom att vi tror stenhårt på de demokratiska fri- och rättigheterna, med extra fokus just på yttrandefriheten. Det är jävligt svårt att ha ett öppet forum som handlar om yttrandefrihet för alla utan att ha en koppling åt libertarianska ideal som mer eller mindre säger exakt samma sak.

Citat:
Du pratade tidigare om en oslagbar teknik. Det finns absolut ingenting på nätet som kan säkerställa din anonymitet förutom du själv, kom ihåg det!

Jag är ganska osäker på att ett företag som gömmer sig, skulle kunna anlita moderatorer på det sättet som beskrivs.
Företaget gömmer sig inte, du har kontaktinformationen längst ner på sidan:
Flashback International Inc
1461 First Avenue, New York, NY 10075-2201, USA
Samt en länk till kontakt: https://www.flashback.org/kontakt

Och eftersom moderatorerna är obetalda frivilliga så finns det inget problem med att "anlita" dem, då det inte finns några kontrakt eller andra uppgifter som behövs. Det är samma form av arbete som när du hjälper en granne, bekant eller släkting med deras trädgård eller liknande.

Citat:
Ja, sonister är ämnet fastän många av er inte förstått det än.. judisk agenda- underförstådd - Sionism.

En annan sak är att ni påstår är att ni inte vet vem/vilka ni jobbar för?!! Då måste ni vara ganska dumma som inte har några kontaktuppgifter där ni jobbar betald/obetald. Detta är inte ologisk i ett samhälle som vi har idag!!
De enda kontaktuppgifterna vi har är de som forumet tillhandahåller. Mer än så behövs inte, eftersom det inte är ett officiellt arbete med all den pappersexercis som hör till det.
Admin tillsätter moderatorer hur denne vill och kan sparka dem hur denne vill, inga kontaktuppgifter behövs, det är precis samma sätt som man blir moderator på de flesta andra privata nätforum.

https://www.proboards.com/
https://www.bravenet.com/messageforums
https://www.boardhost.com/
https://www.createaforum.com/

Flashback Forum är ju ursprungligen byggt på vBulletin, en gratis forummjukvara.
https://en.wikipedia.org/wiki/VBulletin
Citera
2018-05-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Eftersom vi är frivilliga volontärer som jobbar ideellt så har vi inget jobb och därmed ingen arbetsgivare. Det finns inga anställningsavtal, ingen lön som ska betalas ut etc. Så de enda kontaktuppgifterna som behövs är de som redan finns på Forumet i form av användarnamn, konto och PM.

Och föga förvånande så verkar du ha noll koll på att sådant faktiskt är väldigt vanligt inom många föreningar i Sverige, där föreningsbidrag som mest oftast endast täcker lokalhyra medans det är föreningarnas medlemmar som jobbar gratis för att få allt att fungera.
Förr i tiden så fick man till och med "jobba" och betala för det, genom föreningsavgift och när man var knatte fick man sälja de där jävla bingolotterna så att fotbollsförening hade råd att skicka en på bortamatcher och dylikt.
Kan du försöka gissa på hur mycket en fotbollsdomare i knattematcher får betalt?

Och FB är "libertarianskt" genom att vi tror stenhårt på de demokratiska fri- och rättigheterna, med extra fokus just på yttrandefriheten. Det är jävligt svårt att ha ett öppet forum som handlar om yttrandefrihet för alla utan att ha en koppling åt libertarianska ideal som mer eller mindre säger exakt samma sak.

Företaget gömmer sig inte, du har kontaktinformationen längst ner på sidan:
Samt en länk till kontakt: https://www.flashback.org/kontakt

Och eftersom moderatorerna är obetalda frivilliga så finns det inget problem med att "anlita" dem, då det inte finns några kontrakt eller andra uppgifter som behövs. Det är samma form av arbete som när du hjälper en granne, bekant eller släkting med deras trädgård eller liknande.

De enda kontaktuppgifterna vi har är de som forumet tillhandahåller. Mer än så behövs inte, eftersom det inte är ett officiellt arbete med all den pappersexercis som hör till det.
Admin tillsätter moderatorer hur denne vill och kan sparka dem hur denne vill, inga kontaktuppgifter behövs, det är precis samma sätt som man blir moderator på de flesta andra privata nätforum.

https://www.proboards.com/
https://www.bravenet.com/messageforums
https://www.boardhost.com/
https://www.createaforum.com/

Flashback Forum är ju ursprungligen byggt på vBulletin, en gratis forummjukvara.
https://en.wikipedia.org/wiki/VBulletin

Du verkar inte förstå vissa saker här! Jag pratar inte volontärerna som arbetar, det var inte poängen med det föregående!
Poängen är att ”oavsett” gratis/betald-jobb, så låter det orealistiskt eller extremt dumt att inte veta vem/vilka man gör något åt.
Dessutom är det ur polisiär synpunkt trams, dvs om du åker fast och sitter på förhör och resonerar på detta sätt, så tror inte polisen på ditt ord! Du säger ju själv att det är som att jag jobbar gratis för min granne, skillnaden är att jag vet vem min granne är som jag gör något för, åtminstone något vet jag.
Så din jämförelse med föreningar och sånt är rätt så irrelevant, eftersom vi vet vem/vilka som driver föreningar och bingolotto.

Jag har inga problem med sajtens libertarianska sympatier, men man står för sina åsikter. Man skriver med stora bokstäver, denna sajt är libertariansk och vi erbjuder..... istället för att hålla på kopiera mänskliga rättigheterna.

Vad jag har problem med är att moderatorer skapar andra ”riktningar” baserad på libertarianism. Problem uppstår när det finns ett tolkningsföreträde som gör det möjligt för en moderator att involvera sina personliga åsikter i bedömningen. Förstår du vad jag menar??
Jag tror att just DÄäääääääär har du den sionistiska agendan. Självklart så tror ingen här att alla som sitter där är judar. Men jag tror inte ni förstår vad som menas med att FB har haft en sionistisk agenda senaste 6-7 åren.

Vad det gäller adressen-
Ok, vad har FB för suite? #?

Tex;

Southwest Airlines Co.
* VISIT WEBSITE
1461 First Avenue #355
New York, NY 10075-2201
(212) 774-1896

(212) 774-1897 (fax)

????
Citera
2018-05-06, 17:54
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag fattar inte varför det e ok att objektiviteten felar när det handlar om andra saker än judar? Ta mussarna, det ju ok o säga att mussar har nån agenda att ta över Europa o våldta svenskar, men det e fel o säga sånt om judar.
Men om det skulle vara så då,att det en dag avslöjas att tex 2 admin o 6 mods e judar, hur skulle du göra? Grejen med ett sådant bevismaterial e ju att FB har tagit alla användare i gisslan. Om nån avslöjar nåt sånt kommer ju fb vidta åtgärder, så det e därför lite fuckedup att söka bevis här.
Men jag ser det inte som nåt omöjligt att 2 mods eller fler skulle kunna ha dubbla svenne o israel pass i fickan.jag fattar inte varför ni tror att det skulle va omöjligt.
Skriver man "det är judarna som är problemen och står bakom allt ont" anser jag att man inte är objektiv. Jag har inte koll på vad admins och övriga mods har för trosuppfattning (om någon), men jag vet däremot att jag inte har blivit vägledd att agera si eller så - och det är det viktiga för mig. Det övriga i ditt inlägg är för rörigt att svara på.
Citera
2018-05-06, 18:00
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Såå utan anledning är inte den saken!
Om du är moderator åt en sajt som denna, då har du en arbetsgivare. Gör ni alla sånt här gratis, vilket jag inte tror, gör ni något åt en sajt/förening/välgörenhet/ organisation etc.
Hur kan man jobba åt något utan några kontaktuppgifter? Det är självklart att man vet någon högre upp som vet något om en och tvärtom..

Jag har aldrig sagt något om en ”judisk” agenda, men däremot tror jag att FB är libertariansk sajt och stödjer liberala ”sionister”.
Ja, det är helt utan ersättning. Och ja, jag har ägnat ungefär 15 år av mitt liv inom föreningslivet och den större delen som ordförande för en relativt stor förening. Även det utan ersättning. När det gäller kontaktuppgifter kan vi ju skriva inlägg eller skicka PM till varandra.
Citera
2018-05-06, 18:47
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Om du är moderator åt en sajt som denna, då har du en arbetsgivare.

Jag har modererat forum, varit admin i forum, varit styrelsemedlem i idrotts- och andra föreningar samt suttit i diverse politiska styrelser i flera decennier, men inte i något fall har det handlat om att någon varit arbetsgivare till mig.

Du har helt enkelt fel där.
Citera
2018-05-06, 21:58
Medlem
Ja någonting har hänt med forumet, det är ej "yttrandefrihet på riktigt" längre, det märktes redan för något år sedan, sen har det bara blivit värre och jag kan garantera att ingen är anonym eller säker här.

Kan garantera att ni hamnar på någon lista om ni säger något som inte passar och att ni inte sitter på vpn.

Bara gör slut på forumet, någon borde skapa en ny.
Citera
2018-05-06, 22:20
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskatol
Ja någonting har hänt med forumet, det är ej "yttrandefrihet på riktigt" längre, det märktes redan för något år sedan, sen har det bara blivit värre och jag kan garantera att ingen är anonym eller säker här.

Kan garantera att ni hamnar på någon lista om ni säger något som inte passar och att ni inte sitter på vpn.

Hur kan du garantera det? Det går bra att garantera det i denna tråden nedan.
Citera
2018-05-06, 22:43
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Du får väl plocka upp den fallna manteln här:
(FB) Jag vill starta ett nytt Flashback utan regler - är ni med?
Citera
2018-05-06, 23:21
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Du verkar inte förstå vissa saker här! Jag pratar inte volontärerna som arbetar, det var inte poängen med det föregående!
Fast det är just frivilliga volontärer som det handlar om.

Citat:
Poängen är att ”oavsett” gratis/betald-jobb, så låter det orealistiskt eller extremt dumt att inte veta vem/vilka man gör något åt.
Vi vet vem vi arbetar åt, Flashback Forum. Mer än så behöver vi inte veta.

Citat:
Dessutom är det ur polisiär synpunkt trams, dvs om du åker fast och sitter på förhör och resonerar på detta sätt, så tror inte polisen på ditt ord! Du säger ju själv att det är som att jag jobbar gratis för min granne, skillnaden är att jag vet vem min granne är som jag gör något för, åtminstone något vet jag.
Vad exakt är det vi i så fall skulle åka fast för? Och polisen lär inte tro på någonting som jag säger om jag nu skulle åka fast för något i vilket fall som helst.
Och vi vet åtminstone något också, vi vet vad forumet är och vi har inget behov av att veta något mer än så, för att det ska fungera. Anonymiteten går åt båda håll, vi vet inte vilka de är och de vet inte vilka vi är, och ingen har behov av att ändra på den saken.
Samma som gäller för alla användare på Flashback.

Citat:
Så din jämförelse med föreningar och sånt är rätt så irrelevant, eftersom vi vet vem/vilka som driver föreningar och bingolotto.
Vet vi? Det beror helt på vad det är för typ av förening, är det en registrerad förening som får ekonomiskt stöd så vet vi naturligtvis det som är registrerat. Men vet alla som är med i föreningen vilka dessa uppgifter är? Har de något behov av att veta det för att saker och ting ska fungera?

Citat:
Jag har inga problem med sajtens libertarianska sympatier, men man står för sina åsikter. Man skriver med stora bokstäver, denna sajt är libertariansk och vi erbjuder..... istället för att hålla på kopiera mänskliga rättigheterna.
Fast vi är inte libertarianer enbart för att vi delar vissa libertarianska åsikter. Att libertarianer hyllar de mänskliga rättigheter och forumet hyllar yttrandefriheten som är en av de mänskliga rättigheterna innebär inte att vi därför också delar andra libertarianska åsikter inom andra saker.

Citat:
Vad jag har problem med är att moderatorer skapar andra ”riktningar” baserad på libertarianism. Problem uppstår när det finns ett tolkningsföreträde som gör det möjligt för en moderator att involvera sina personliga åsikter i bedömningen. Förstår du vad jag menar??
Ja, om moderatorer involverar sina personliga åsikter i bedömningen och låter dessa styra för hur saker och ting får diskuteras på forumet så är det ett stort problem.
Därför är det en stor fördel om moderatorernas personliga åsikter stödjer yttrandefrihet och den fria diskussionen och tron på att allt ska kunna diskuteras och att man inte vinner debatten genom att tysta motståndaren.

Citat:
Jag tror att just DÄäääääääär har du den sionistiska agendan. Självklart så tror ingen här att alla som sitter där är judar. Men jag tror inte ni förstår vad som menas med att FB har haft en sionistisk agenda senaste 6-7 åren.
Jodå, vi förstår nog, men vi håller helt enkelt inte med dig.

Citat:
Vad det gäller adressen-
Ok, vad har FB för suite? #?

Tex;

Southwest Airlines Co.
* VISIT WEBSITE
1461 First Avenue #355
New York, NY 10075-2201
(212) 774-1896

(212) 774-1897 (fax)

????
Suite# krävs endast för besök, inte för post.
Citera
2018-05-07, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Hur kan du garantera det? Det går bra att garantera det i denna tråden nedan.

Det har redan hänt.
Citera
2018-05-07, 13:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det har redan hänt.
Jag får faktiskt ge dig ett rätt här. Man hamnar garanterat på en lista när man registrerar sig på forumet. Medlemslistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in