Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Du verkar inte förstå vissa saker här! Jag pratar inte volontärerna som arbetar, det var inte poängen med det föregående!
Fast det är just frivilliga volontärer som det handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Poängen är att ”oavsett” gratis/betald-jobb, så låter det orealistiskt eller extremt dumt att inte veta vem/vilka man gör något åt.
Vi vet vem vi arbetar åt, Flashback Forum. Mer än så behöver vi inte veta.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Dessutom är det ur polisiär synpunkt trams, dvs om du åker fast och sitter på förhör och resonerar på detta sätt, så tror inte polisen på ditt ord! Du säger ju själv att det är som att jag jobbar gratis för min granne, skillnaden är att jag vet vem min granne är som jag gör något för, åtminstone något vet jag.
Vad exakt är det vi i så fall skulle åka fast för? Och polisen lär inte tro på någonting som jag säger om jag nu skulle åka fast för något i vilket fall som helst.
Och vi vet åtminstone något också, vi vet vad forumet är och vi har inget behov av att veta något mer än så, för att det ska fungera. Anonymiteten går åt båda håll, vi vet inte vilka de är och de vet inte vilka vi är, och ingen har behov av att ändra på den saken.
Samma som gäller för alla användare på Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Så din jämförelse med föreningar och sånt är rätt så irrelevant, eftersom vi vet vem/vilka som driver föreningar och bingolotto.
Vet vi? Det beror helt på vad det är för typ av förening, är det en registrerad förening som får ekonomiskt stöd så vet vi naturligtvis det som är registrerat. Men vet alla som är med i föreningen vilka dessa uppgifter är? Har de något behov av att veta det för att saker och ting ska fungera?
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Jag har inga problem med sajtens libertarianska sympatier, men man står för sina åsikter. Man skriver med stora bokstäver, denna sajt är libertariansk och vi erbjuder..... istället för att hålla på kopiera mänskliga rättigheterna.
Fast vi är inte libertarianer enbart för att vi delar vissa libertarianska åsikter. Att libertarianer hyllar de mänskliga rättigheter och forumet hyllar yttrandefriheten som är en av de mänskliga rättigheterna innebär inte att vi därför också delar andra libertarianska åsikter inom andra saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Vad jag har problem med är att moderatorer skapar andra ”riktningar” baserad på libertarianism. Problem uppstår när det finns ett tolkningsföreträde som gör det möjligt för en moderator att involvera sina personliga åsikter i bedömningen. Förstår du vad jag menar??
Ja, om moderatorer involverar sina personliga åsikter i bedömningen och låter dessa styra för hur saker och ting får diskuteras på forumet så är det ett stort problem.
Därför är det en stor fördel om moderatorernas personliga åsikter stödjer yttrandefrihet och den fria diskussionen och tron på att allt ska kunna diskuteras och att man inte vinner debatten genom att tysta motståndaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Jag tror att just DÄäääääääär har du den sionistiska agendan. Självklart så tror ingen här att alla som sitter där är judar. Men jag tror inte ni förstår vad som menas med att FB har haft en sionistisk agenda senaste 6-7 åren.
Jodå, vi förstår nog, men vi håller helt enkelt inte med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Vad det gäller adressen-
Flashback International Inc
1461 First Avenue, New York, NY 10075-2201, USA
Ok, vad har FB för suite? #?
Tex;
Southwest Airlines Co.
* VISIT WEBSITE
1461 First Avenue #
355
New York, NY 10075-2201
(212) 774-1896
(212) 774-1897 (fax)
????
Suite# krävs endast för besök, inte för post.