2016-05-23, 17:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, feminister…eller fan jag i vart fall, är inte ute efter att förbjuda eller "ringa in" sexförsäljare överhuvudtaget.
Sexköpslagen finns för att förhindra människor att utnyttja andra för sex, den syftar i huvudsak till att vara till för den grupp av sexsäljare som far illa.

Du låter ju inte direkt som du farit illa, good for you, du verkar också tillhöra den klick som kan manövrera runt i tillvaron utan större risker att utnyttjas av andra, med andra ord du har marginaler i ditt liv.

Eftersom sex är skönt och roligt kan man inte bli "utnyttjad" sexuellt. Det är bara folk som har sexuella problem själva som tror det de (ni) bör söka hjälp.
Citera
2016-05-23, 17:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej, feminister…eller fan jag i vart fall, är inte ute efter att förbjuda eller "ringa in" sexförsäljare överhuvudtaget.
Sexköpslagen finns för att förhindra människor att utnyttja andra för sex, den syftar i huvudsak till att vara till för den grupp av sexsäljare som far illa.

Du låter ju inte direkt som du farit illa, good for you, du verkar också tillhöra den klick som kan manövrera runt i tillvaron utan större risker att utnyttjas av andra, med andra ord du har marginaler i ditt liv.
Det låter som något som någon som bara har sex med sig själv kan säga, att "man" vill förhindra människor att utnyttja andra för sex.

Inte sant?
Sex med andra är ofta bättre.
Citera
2016-05-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det låter som något som någon som bara har sex med sig själv kan säga, att "man" vill förhindra människor att utnyttja andra för sex.

Inte sant?
Sex med andra är ofta bättre.

Sex med folk som vill ha sex tillbaka är sex, allt annat är skit värt.

Inte svårare än så.
Citera
2016-05-23, 17:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Faktum kvartstår. Du vill att sex mellan samtyckande vuxna ska vara kriminaliserat. Du anser inte att det är sexsäljaren själv som ska avgöra om han/hon känner sig utnyttjad eller inte. Det ska feministerna och staten trycka ner i halsen på dem. Det är just detta som är det värsta med folk som dig. Ni trampar på folks sexuella självbestämmanderätt.
Citera
2016-05-23, 18:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Inte svårare än så.

1) Men om man säljer sex då vill man ha sex.

2) Även om man inte vill ha sex som kvinna så blir det upphetsande efter ett tag.

3) Så kvinnor kan aldrig få en dålig upplevelse av att sälja sex annat än om mannen knullar för kort tid för att kvinnan ska hinna bli upphetsad.
Citera
2016-05-23, 18:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Inte svårare än så.

Idioti. En sexsäljare som har sex i samtycke, samtycker till sex. Varför vill du ogiltigförklara detta samtycke över hennes huvud? Tror du att du är någon slags jävla sexuell överstepräst som vet bättre än personen själv?
Citera
2016-05-23, 18:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Merapi, kan inte du tala om för våra sexarbetare att de inte vill ha sex. Inte egentligen?

Är det någon mer än jag som läst den senaste undersökningen om att 87% av kvinnorna som utsatts för våldtäkt passade på att få orgasm under våldtäkten?

Ta det med en nypa salt tills vi hittar en trovärdig källa till påståendet.
För det är väl knappast det man brukar nämna till polisen vid en polisundersökning?

Att våldtäktsfantasier är vanliga vet vi, liksom av miljoner kvinnor blir lite fuktiga i brallan av våld och förnedring likaså, (hej Mr Grey). Det visste vi redan på Marquis De Sades tid. Men hur är det med detta idag? Bland 80 och 90-talisterna?
Citera
2016-05-23, 18:30
Medlem
beardbraids avatar
Citat:

Får vi som kan knarka utan att göra bort oss göra det också ifred då?
Jag har visst utnyttjats av andra, jag har lönearbetat...
Du borde nog fokusera mer på att lyckas skapa en ögla av rep vars diameter minskar vid belastning...för allas bästa.
Citera
2016-05-23, 18:38
Medlem
WordWarriors avatar
Artikeln i New York Times avlöses nu av intensiv och direkt lögnaktig propaganda i svensk media (tänker inte länka, leta själva). Vissa prostitutionslagar ska ses över i Sverige i juni, och man lobbar alltså för fullt nu med känsloargument.

Nu är man skraja på riktigt inom feministkretsar. Först Amnesty International, och nu New York Times. Sexarbetarna har flyttat fram sina positioner nu, tveklöst.
Senast redigerad av WordWarrior 2016-05-23 kl. 18:47.
Citera
2016-05-23, 20:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Pye gör ett grymt jobb, Petra Östergren också!
De kommer inte ge sig, de vet att de har rätt!
Jag vet att de har rätt! De har hållit på med detta i 25 år, så 17-åringar som bara har känsloargument att komma med kan med fördel koncentrera sig på att lyssna ett tag.
Citera
2016-05-23, 22:07
Medlem
Låt mig förklara varför prostitution bör vara förbjudet enligt svensk modell.

Utbud, efterfrågan och slavhandel.

Det finns en liten andel kvinnor som vill sälja sex. De skulle absolut tjäna på en avreglering. Men det är långt ifrån alla kvinnor vill sälja sex. Utbudet är begränsat.

Efterfrågan på att köpa sex är på en oreglerad sexmarknad långt större än (det frivilliga) utbudet. Det gör att priserna stiger. Den som kan möta denna efterfrågan kan tälja guld med fällkniv.

Här kommer slavhandeln in. Flickor och kvinnor kidnappas, luras, manipuleras, misshandlad, våldtas och tvingas in i sexslaveri för att det finns stora pengar att göra på att vara hallick. Dessa kvinnor och flickor är de stora förlorarna.

Det är värre att bli kidnappad, våldtagen och tvingad till att vara sexslav än att inte tillåtas sälja sex trots att man vill det.

Därför är man solidarisk med alla de kvinnor som skulle tvingas till prostitution om det vore lagligt istället för med de kvinnor som vill sälja sex trots att det är olagligt att köpa. De kan trots allt ha sex med främlingar på fritiden. Det är ingen rättighet att kunna leva på sin hobby.
Citera
2016-05-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Merapi, kan inte du tala om för våra sexarbetare att de inte vill ha sex. Inte egentligen?

Är det någon mer än jag som läst den senaste undersökningen om att 87% av kvinnorna som utsatts för våldtäkt passade på att få orgasm under våldtäkten?

Ta det med en nypa salt tills vi hittar en trovärdig källa till påståendet.
För det är väl knappast det man brukar nämna till polisen vid en polisundersökning?

Att våldtäktsfantasier är vanliga vet vi, liksom av miljoner kvinnor blir lite fuktiga i brallan av våld och förnedring likaså, (hej Mr Grey). Det visste vi redan på Marquis De Sades tid. Men hur är det med detta idag? Bland 80 och 90-talisterna?

Angående det där med orgasm och våldtäkt. Jag har hört att 98% av alla politiker som tårtas (fått en tårta uppkörd i ansiktet mot sin vilja) tyckte att smaken av tårtan var god. Det är inte sak som att de njöt av upplevelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in