2016-05-22, 16:29
Medlem
Mooons avatar
Asch, du vill bara knulla trasiga flickor och kvinnor till ett billigt pris.

Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
En menlös icke fungerande morallag skapad av moralkärringar enbart för passa in på deras syn på vad moral är vilket innebär att anhängare av lagen är på ett eller annat sätt moralister som anser sig bättre än andra och står över dessa.
Dessa moralister anser att de vet vad som är bäst för den enskilde individen och vill kontrollera deras liv baserat på deras egna moraliska ställningstagande, men man vill inte aktivt hjälpa dessa, bara peka finger på dem, straffa vill man hatobjektet NO1, vita män.
Det finns ingen logik i utformningen av den upphaussade framgångssagan som nu kraschar på export marknaden, och att den havererar beror på just avsaknaden verklighetsförankring och logik, något som resterande värld länder generellt sett använder sig av när de skapar lagar.
Citera
2016-05-22, 17:44
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Kallar du Simon Häggström för moralkärring? http://www.dn.se/sthlm/att-komma-ut-i-verkligheten-blev-en-kaftsmall/

"Och det är allt oftare fattigdom, och inte till exempel ett drogberoende, som driver kvinnor till prostitution. Nio av tio utländska kvinnor som prostitutionsgruppen varit i kontakt med är offer för människohandel eller organiserad prostitution.

– Detta är vår tids slavhandel och det pågår varje dag mitt framför våra ögon, något många tyvärr är ovetande om. Många i den här stan lever i en rosa bubbl
a".
Hehe härlig självbild den killen verkar ha men han har nog sett mycket skit det tror jag på.
Citera
2016-05-22, 18:16
Medlem
Sir Dwains avatar
Ja det verkar rätt och rimligt. Sverige kommer förmodligen ta tid på sig innan vi ändrar lagstiftningen dock, vi tror på den svenska modellen, här och även i narkotikafrågan. Det är mycket stolthet som måste sväljas först.

Det är dumt att koppla ihop prostitution och trafficking, det första må leda till det andra men det är inte skäl nog för förbud. På samma sätt som alkohol leder till våld och olyckor.

Kopplerilagstiftningen kan också behövas ses över, vi behöver inte tillåta allt men viss aktivitet som idag heter koppleri borde vara tillåten.

Det är en fråga för feminister, det är främst kvinnor som försörjer sig som pros och de har oftast en relativt svag position i samhället (vad gäller potentiellt inflytande, social status osv). Vårt välmenande men kanske inte fullt genomtänkta experiment misslyckades, nya friska takter!
Citera
2016-05-22, 19:31
Medlem
glimmandes avatar
Kommer inte slå igenom i Sverige. Iallafall inte de närmsta decennierna.

Sverige har gjort sitt val och det valet är så institutionaliserat att det svårligen kan ändras. Inte för att jag bryr mig då legaliserad prostitution inte är nån viktig fråga för mig.

Tycker att det uppstått en väldigt stark dekadent våg i USA. Iallafall inom etablissemangs-media. De vita ungdomar som inte blir degenererade libertiner dras ofta istället till alt-right. USAs progressiva media är för allting som historiskt sågs som degenererat. Den väldigt väletablerade vänstertidningen Salon har t o m börjat att propagera för en normalisering av pedofili nu när de progressiva behöver en ny fråga att driva efter framgångarna med transsexuella. Det är som om USAs progressiva media genomför en massiv offensiv. Det är liksom sexuell dekadens och knarklegalisering å ena sidan och total åsiktsrepression inom sådant som inte passar in i modern identitetspolitika föreställningar å andra sidan.

Det är i det sammanhanget som man bör se legaliseringsivern av prostitution. Det är en del av en större genom media frampressad trend i USA. Blir intressant att se om unga svenska feminister anammar den amerikanska degenererade trenden där frihet sätts lika med rätten att snorta knark ifrån en horas röv eller om de följer den sexfientliga traditionella svenska feministpositionen. Båda är såklart knäppa på sitt eget sätt.
Citera
2016-05-22, 21:58
Medlem
Babianens avatar
1) Det här har ingenting med feminism att göra det har att göra med att många kvinnor i min generation har sålt sex för att betala hyran och kommer att behöva göra det i framtiden också därför kommer det att legaliseras eller tolereras de närmaste åren. Dessutom är det ingen kvinna under 40 som tycker att det är en big deal.

2) För många kvinnor är det ett sätt att hitta en man med pengar som de kan gifta sig med. Eller de kan marknadsföra sig med "titta jag horar så jag gillar sex".
Senast redigerad av Babianen 2016-05-22 kl. 22:01.
Citera
2016-05-22, 23:18
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hur tänker du om andra jobb?
Slavhandel?
Vilka andra tjänster ska vi ha hårda straff för? Städning, soptömning, betonggjuterier, slamtömning?
Eller är det bara tjänster som kvinnor utför som ska kriminaliseras?

Ska kvinnor inte behöva jobba alls och kan de aldrig få välja själv?
Ska DU tala om för kvinnor vad de får eller inte får göra mot betalning?
Med vilken rätt anser du det i så fall?
Får de inte bestämma det själva?

Det är intressant att diskutera "slavhandeln" m.m.

Hur många svartjobbare är inte insmugglade och jobbar av sin skuld till smuggelkungen?
Den formen av "slavhandel" är inte viktig.
Diskare, städare och andra okvalificerade arbeten utförs ofta av så kallade papperslösa och som är i stort sett rättslösa i samhället eftersom de är beroende av arbetet smuggelkungen ordnat åt dem.
Är inte det "slavhandel" i så fall eller det är kanske bara en del av mångkulturen som vi har tvingats att acceptera.

En annan intressant aspekt är att jag kan gå och få nästan hela min kropp masserad om jag t.ex. har ont eller andra problem med leder, kotor o.s.v. men fan ska hämta den som får den sista lilla biten av kroppen masserad för då är det genast ett moralbrott som måste straffas med omedelbar verkan.
Även om massören själv kommer med förslaget så är brottet den köpande partens.
Är detta "slavhandel" om det utförs på frivillig basis genom en överenskommelse mellan två vuxna myndiga människor vid sina sinnens fulla bruk?

Jävla sexköpslagen drev bara prostitutionen under ytan och har gjort det svårare att komma åt koppleri och bordellverksamhet och detta om något har bidragit i stor grad till att det smugglas in prostituerade i Sverige.
Citera
2016-05-23, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Asch, du vill bara knulla trasiga flickor och kvinnor till ett billigt pris.
Jösses, kunde du inte kunnat komma mer en mer modern fyndig kommentar än den.
Den är använd så ofta mot alla som är kritiska till denna morallag skapat av fittstimmet från den tiden, att den är helt utnött.
Användandet av den varken provocerar eller berör någon i dag, alla vet att den kommentaren kommer, frågan är bara när…...prova hitta på något fyndigt/roligt nästa gång
Citera
2016-05-23, 10:01
Medlem
beardbraids avatar
Som före detta sexsäljare (många år sedan och sporadiskt) blir jag alltid lite ledsen när svenska feminister beskriver mej i media. Jag var ung och tyckte själv att jag var smart som fick massa pengar för nåt jag ändå hade gjort dvs. legat runt. Inget jävla offer eller knarkare.

(Jag var alltså den vanligaste formen av sexsäljare, dvs. ung kille som jobbade med män.)
Citera
2016-05-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Som före detta sexsäljare (många år sedan och sporadiskt) blir jag alltid lite ledsen när svenska feminister beskriver mej i media. Jag var ung och tyckte själv att jag var smart som fick massa pengar för nåt jag ändå hade gjort dvs. legat runt. Inget jävla offer eller knarkare.

(Jag var alltså den vanligaste formen av sexsäljare, dvs. ung kille som jobbade med män.)

Vi beskriver inte dig. Är inte sporadiska sexsäljare vi syftar på med sexköpslagen.
Citera
2016-05-23, 10:48
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi beskriver inte dig. Är inte sporadiska sexsäljare vi syftar på med sexköpslagen.

Så det är tillåtet att köpa sex av sporadiska sexsäljare? Det var mer än vad jag visste...
Citera
2016-05-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Så det är tillåtet att köpa sex av sporadiska sexsäljare? Det var mer än vad jag visste...

Är skäggflätan en sådan? Lustigt jag tyckte precis han sa han sålt sex.
Citera
2016-05-23, 10:59
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Vilka specifika sexsäljare är det ni vill beskriva då och varför är dessa mer representativa än andra?
Var går gränsen mellan sporadisk och fulltid? Vet inte heller om jag är föredetta, fortfarande öppen för förslag...

Men jag tror jag förstår vad du vill säga, ni vill beskriva sexsäljare som passar er agenda, dvs inga män, hobbyprostituerade eller sådana som trivs med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in