2021-07-31, 06:49
Bannlyst
Jag antar att alla drycker inte är till för alla, antingen så är det gott eller så är det äckligt, Nocco är inte gott för alla, jag kan tycka den är okej i alla fall.
Citera
2021-07-31, 06:59
Medlem
NOCCA började som en träningsdricka för att den hade BCCA i sig. Egentligen är det inte mycket bättre än att dricka en Redbull men marknadsföringen har fått folk att tro att det är något helt annat som ska vara bra för dig. Rekommenderas inte!!

Precis som alla dessa träningskläder osv, så är det bara generisk skit som marknadsförs som något speciellt medans det är köpt från en fabrik i Kina som tillverkar allt möjligt. Men när en tjej med stor rumpa har på sig den så vill du köpa den också, illa illa....
Senast redigerad av NoNamee 2021-07-31 kl. 07:06.
Citera
2021-07-31, 13:17
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoNamee
NOCCA började som en träningsdricka för att den hade BCCA i sig. Egentligen är det inte mycket bättre än att dricka en Redbull men marknadsföringen har fått folk att tro att det är något helt annat som ska vara bra för dig. Rekommenderas inte!!

Precis som alla dessa träningskläder osv, så är det bara generisk skit som marknadsförs som något speciellt medans det är köpt från en fabrik i Kina som tillverkar allt möjligt. Men när en tjej med stor rumpa har på sig den så vill du köpa den också, illa illa....

Minns när deras omsättning låg på 14 miljoner kronor och en vinstmarginal på 80%, lyckats har de verkligen.
Citera
2021-08-01, 09:44
Medlem
Winter-Goddesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det som gör mig lite tveksam är att på burken står att man får dricka max 2 burkar per dygn.? vad händer om man dricker 3 stycken kan man fundera över. Dör man då?

Det är bara för att frånta sig allt ansvar som någon bälgar i sig energidryck och får problem av det. Jag skulle säga att det är individuellt vad man klarar av.
Citera
2021-08-05, 15:20
Medlem
Tycker BCAA eftersmaken är äcklig, märkt att Celsius inte är riktigt lika illa. Peach Vibe och Hallon Acai är väldigt goda.
Citera
2021-08-05, 18:03
Medlem
Bertil85s avatar
Den är inte äcklig däremot så är smaken något en kemist kommit på lite artificielt kan man påstå...
Senast redigerad av Bertil85 2021-08-05 kl. 18:21.
Citera
2021-09-05, 10:48
Medlem
Har testat 3 Nocco under veckan (raspberry, caribbean och ytterligare en jag inte minns namnet på) och alla tre smakar kemisk skit.

Nocco är verkligen ingen ersättare till tex Monster som har flera sorter som smakar bra och fruktigt så jag förstår inte hur folk kan dricka skiten.
Citera
2021-09-11, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Engergidrycken. Först trodde jag att det var för den var utan socker. Sedan fick ja reda på att det finns coca cola utan socker så jag köpte den å den smakar fan som vanlig cola!! Så vrf måste nocco va så jävla vidrig?

En blandning av att dem gjort ett hemskt jobb med att dölja koffeinsmaken (en väldigt bitter smak) och att den har tillsatser som bcaa (eller vad det nu heter) vilket iaf jag upplevt brukar vara ett tema när det kommer till äckliga energidrycker.
Citera
2021-09-11, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammon666
En energidryck är för mycket och det ökar risken för hjärtfel med . Jag tycker alla ni skall omedelbart sluta dricka en enda milliliter energidryck till. Det finns hur mycket forskning som helst på det, och deras titel är "EN ENDA ENERGIDRYCK ÖKAR RISKEN FÖR HJÄRTFEL" Förstått?

LMFAO en energidryck ökar garanterat inte risken för hjärtfel om du inte har allvarlig hjärtproblematik men för gemena man är det helt ofarligt.
Det är inte så farligt med energidryck generellt, har större delen av mitt liv druckit flera burkar energidryck om dagen tillsammans med några koppar kaffe. Röker även ett pack om dagen och har höga nivåer ketoner i blodet.
Mitt blodtryck är i den "optimala" zonen, har bra ekg mätningar utan några avvikelser, och en stark vilopuls kring 40.
Visst problemen kanske kommer med åldern men om jag får problem med hjärtat är det garanterat inte pga energidryck.
Citera
2021-09-11, 01:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammon666
En energidryck är för mycket och det ökar risken för hjärtfel med . Jag tycker alla ni skall omedelbart sluta dricka en enda milliliter energidryck till. Det finns hur mycket forskning som helst på det, och deras titel är "EN ENDA ENERGIDRYCK ÖKAR RISKEN FÖR HJÄRTFEL" Förstått?
Vad är det som är så farligt för hjärtat här som inte skulle finnas i vanligt kaffe?

Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Rena rama dödsdryckerna dom där energi dryckerna många som bara seglar ner och dör av dom.... att NOCCO smakar blajja är för att du ska fan i att dricka sådant.... brygg kaffe och smäll i dig en banan istället eller halsa ur mjölk paketet.
Brygger du kaffe får du i dig samma koffein så varför skulle det bli dödsdryck bara för att det kallas energidryck?
Citera
2021-09-11, 01:41
Medlem
Hupats avatar
Fattar inte vilka som köper skiten. Dricker seriöst allt utan problem, råkade en gång slurpa i mig en flaska diskvatten efter att ha dåligt sköljt ur flaskan efter en slarvig handdisk. Men en nocco får mig att sakna diskvattnet. Fyfan. Är väl mest bara sportfånar och kool kidz (fjortisar som tycker att monster är för småpojkar. Personligen tycker jag att bryggkaffe är bäst i test) som dricker skiten.
Citera
2021-09-11, 04:45
Medlem
The-Seers avatar
Nocco är inte speciellt god, men inte heller jätteäcklig. Det finns många som är godare.

Och nej energidryck är inte farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in