• 1
  • 2
2016-05-20, 20:20
Medlem
Engergidrycken. Först trodde jag att det var för den var utan socker. Sedan fick ja reda på att det finns coca cola utan socker så jag köpte den å den smakar fan som vanlig cola!! Så vrf måste nocco va så jävla vidrig?
Citera
2016-05-20, 20:26
Medlem
pantherTypeGs avatar
NOCCO är en totalt misslyckad dryck i grunden. Har svårt att se att de finns kvar på marknaden om 2 år om de inte ändrar sina smaker.
Citera
2016-05-20, 20:26
Medlem
Varför är juice och tandkräm så jävla äckligt?
Citera
2016-05-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Engergidrycken. Först trodde jag att det var för den var utan socker. Sedan fick ja reda på att det finns coca cola utan socker så jag köpte den å den smakar fan som vanlig cola!! Så vrf måste nocco va så jävla vidrig?

Det är koffeinet som gör att det smakar illa. Denna smak går dock att reducera genom att ösa på med socker, vilket t.ex. Red Bull gjort.
Citera
2016-05-20, 20:29
Medlem
NOCCO är helt klart den äckligaste "sportdrycken" på marknaden tillsammans med Celsius. Helt sjukt att folk ens köper skiten.

Den nya smaken Hallon har dock Celsius lyckats med tycker jag. Allt annat är skit.

Drick vatten i stället och sluta slösa pengar på skit.
Citera
2016-05-20, 20:36
Bannlyst
En energidryck är för mycket och det ökar risken för hjärtfel med . Jag tycker alla ni skall omedelbart sluta dricka en enda milliliter energidryck till. Det finns hur mycket forskning som helst på det, och deras titel är "EN ENDA ENERGIDRYCK ÖKAR RISKEN FÖR HJÄRTFEL" Förstått?
Citera
2016-05-20, 20:37
Medlem
fenomenals avatar
Grejen med NOCCO är väl att den på något jävla vänster anses vara något som är "nyttigt" och körs således rätt hårt på inom fitness-kulturen.

Jag har inget emot energidrycker, dricker mer än gärna ett par Monster/vecka men det känns stämplat som mycket sämre än exempelvis NOCCO. Samma skit liksom, jag är fullt medveten om att det knappast är det nyttigaste man kan dricka men vafan, gött ju.
Citera
2016-05-20, 20:49
Medlem
Browngreeneyess avatar
Rena rama dödsdryckerna dom där energi dryckerna många som bara seglar ner och dör av dom.... att NOCCO smakar blajja är för att du ska fan i att dricka sådant.... brygg kaffe och smäll i dig en banan istället eller halsa ur mjölk paketet.
Citera
2016-05-20, 22:08
Medlem
JoeBidens avatar
Kan man inte dricka ett glas jos och ta en kvarg istället? Det är väl ingen skillnad på NOCCO och Co. jämte läsk o saft per see, eller?
Citera
2016-05-20, 22:42
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Kan man inte dricka ett glas jos och ta en kvarg istället? Det är väl ingen skillnad på NOCCO och Co. jämte läsk o saft per see, eller?

Nja, det är inte en speciellt bra jämförelse. NOCCO innehåller nästan inga kolhydrater (juice innehåller en jävla massa), sen innehåller den protein, kofein och lite annat skit. Inget taurin om jag inte minns fel, vilket är vad man misstänker kan påverka hjärtat (sist jag kollade hade man inte bekräftat något samband mellan energidryck/taurin och hjärtfel). Har aldrig smakar det så jag har ingen aning om huruvida smaken är så vidrig som det sägs här. Kan tänka mig det.
Citera
2016-05-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Skillnaden är att det är aminosyror i.
Citera
2016-06-09, 00:34
Medlem
Evil_Santas avatar
NOCCO ska inte jämföras med energidrycker som redbull utan ska jämförs med bcaa/proteinpulver som blandas ut i vatten. Precis som dessa smakar nocco skit och folk tror det är jättenyttigt och ger bättre resultat i träning pga aminosyrorna/proteinet.
Senast redigerad av Evil_Santa 2016-06-09 kl. 00:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in