• 3
  • 4
2021-09-11, 05:05
Medlem
Bertil85s avatar
Den svarta Noccon är godast.
Citera
2021-09-17, 09:24
Medlem
Vad kostar Nocco att tillverka? Var ligger inköpspris handeln?
Citera
2021-09-17, 12:38
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Rena rama dödsdryckerna dom där energi dryckerna många som bara seglar ner och dör av dom....

Red Bull = Symboliskt för ett hjärta som hopper omkring som en vild tjur, eller en tjur i tjurfäktning. Hint hint. Hjärta ute av kontroll...
Citera
2021-09-17, 12:45
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vad är det som är så farligt för hjärtat här som inte skulle finnas i vanligt kaffe?

Brygger du kaffe får du i dig samma koffein så varför skulle det bli dödsdryck bara för att det kallas energidryck?

Kaffe är i Skandinavien en av dom största källerna till antioxidanter i vår kost, for dom som dricker kaffe då. Den innehåller också lite andra naturliga ämnen, typ lite eteriska oljor eller nått. Energidrycker innehåller inte antioxidanter alls, och är onaturliga. Kaffe har altså typ mer "näring" än energidrycker.
Citera
2021-09-29, 11:17
Medlem
Tycker Nocco smakar gott efter att man druckit det ett tag. I början smaka de skit och håller med trådskaparen, nu ligger jag väl på 2 - 3 Noccoss om dagen. Dricker mest det för att det ger mig en härlig kick och att smaken är nice. Är väl som andra drycker att det tar ett ta innann man uppskattar smaken.
Citera
2021-09-29, 15:11
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Kaffe är i Skandinavien en av dom största källerna till antioxidanter i vår kost, for dom som dricker kaffe då. Den innehåller också lite andra naturliga ämnen, typ lite eteriska oljor eller nått. Energidrycker innehåller inte antioxidanter alls, och är onaturliga. Kaffe har altså typ mer "näring" än energidrycker.
Jas men detta tar inte bort effekten av koffeinet så detta gör knappast energidrycker till dödsdrycker.
Citera
2021-09-29, 15:22
Medlem
Jag har nog aldrig stött på någon över 22år som dricker Nocco oironiskt. Det är väl en trend bland ungdomar, deras främsta PR för att etablera sig i början var ju att skicka gratisflak till 13-14 åriga YouTubers och nu några år senare så är dom etablerade. Det är väl just målgruppen som växte upp med dessa Sampev2 o allt vad dom heter som främst dricker Nocco. 14-20 åringar kanske plus minus 2 år.

Jag har smakat två olika Nocco, kanske tre. En var överhypad verkligen "Guds gåva" hette carribien. Den var äcklig. Sen kom nästa "Guds gåva" det absolut godaste som någonsin gjorts enligt allt o alla - Nocco med smak av skummtomte. Den var även den skit.
Citera
2021-09-30, 10:55
Medlem
lycosas avatar
Jag har aldrig druckit en god eller ens halvgod Nocco eller Celcius.

Har absolut inget emot energidrycker, trycker i mig ett par Monster Paradise ultra(de helgröna) om dagen som imo är en av de godare
Citera
2023-05-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
NOCCO är en totalt misslyckad dryck i grunden. Har svårt att se att de finns kvar på marknaden om 2 år om de inte ändrar sina smaker.

dålig predikt, eller inte dålig enligt mig.

Det smakar vidrigt och fattar fortf inte hur folk kan dricka de hahah
Citera
2023-05-22, 14:09
Medlem
Drugglarns avatar
Det är väldigt svårt att dölja smaken av BCAA, vilket förövrigt är ett riktigt marknadsförings trick som inte bidrar med någonting för de allra flesta. Att det dessutom är 200mg koffein på en sådan liten burk gör det inte lättare att få till smaken.

Monster har lyckats med sina smaker, men det är heller ingen BCAA som beskar ner drycken. Sedan är burkarna på 500ml med totalt 160mg koffein om jag inte missminner mig.
Citera
2023-05-22, 18:43
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
dålig predikt, eller inte dålig enligt mig.

Det smakar vidrigt och fattar fortf inte hur folk kan dricka de hahah
Ja en katastrofal utveckling. De har visserligen fått fram några bättre smaker men de håller fortfarande inte måttet mot konkurrenterna.
Citera
2023-05-23, 16:57
Medlem
MatuldaochMegasens avatar
Aldrig lagt märke till Nocco innan jag läste den här tråden.
Dricker mycket sällan energidrycker, men den här måste testas.
Fick tag på en med ananassmak, lika god som Red Bull.
Hög och fin koffeinhalt, efter ett par burkar far man runt som en Duracellkanin.
Det blir nog fler burkar i sommar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in