Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Fick för mej den var gjord i metall, men det kanske den inte är?
Jag är inte ute efter super precition, ska som sagt inte tävlingskjuta, så jag pririoterar utsenende ganska mkt, och så värdelösa är väll co2? har runt 1400kr att spendera på pistol, alltså exlusive co2 patroner och skott. TIPS?!?!
Jag tycker att semi-automatiska kolsyrepistoler och dito revolvrar är det överlägset roligaste att skjuta med. Man slipper bök med att ladda om stup i kvarten och kan avlossa skotten i snabb följd i äkta Honkong-stil. De har oftast ingen vidare precision och det är ganska dyrt med kolsyrepatroner i längden, men det är fasligt roligt.
Jag gillar min Gamo P23. Den kan skjuta 12rundkulor i semi-auto, men duger knappast till något annat än plinking. Men det är också det jag har köpt den till. Det går att skjuta ca 50-60skott per kolsyrepatron. Den duger åt mig och ligger under 1000-strecket.
En vän till mig har en Crossman-revolver som skjuter vanliga diabolokulor, även den semi-auto och kolsyredriven. Jag gillade den också, den känns lite plastig i kolven men är annars helt i metall. Snygg och rolig.
Ingen av dessa duger att jaga med, ifall någon undrar...