2005-11-24, 23:07
Medlem
KryddAs avatar
Hej, är i tankarna i att köpa en luftpistol. Jag ska inte tävla eller liknande, bara "nöjesskjuta" i skogen och så Jag söker en pistol som ser fin och verklig ut ( det har med känslan att göra ) Den ska såklart vara i bra kvalite och så bra och kraftig som möjligt. Jag är helt ny på just luftvapen, har endast ågt ett luftgevär för några år sedan.

Jag vill inte lägga ut mer än 1500kr tror jag, gärna billigare, men även dyrare om det är stor skillnad.

//KryddA
Citera
2005-11-24, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Hej, är i tankarna i att köpa en luftpistol. Jag ska inte tävla eller liknande, bara "nöjesskjuta" i skogen och så Jag söker en pistol som ser fin och verklig ut ( det har med känslan att göra ) Den ska såklart vara i bra kvalite och så bra och kraftig som möjligt. Jag är helt ny på just luftvapen, har endast ågt ett luftgevär för några år sedan.

Jag vill inte lägga ut mer än 1500kr tror jag, gärna billigare, men även dyrare om det är stor skillnad.

//KryddA

Walther PPK
www.hobbex.se
Citera
2005-11-24, 23:34
Medlem
KryddAs avatar
Ok, jag gillar inte utseendet på den, men jag gillar revolvern GAMO R-77 på hobbex, är den bra? Vad menas med singel och dubble action?
Citera
2005-11-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ok, jag gillar inte utseendet på den, men jag gillar revolvern GAMO R-77 på hobbex, är den bra? Vad menas med singel och dubble action?

Den är ganska bra, köpte min beggad för 350:-

Dubble action har jag för mig att du kan klämma på avtryckaren flera gånger på rad och det kommer skott hela tiden.

Single action är nog att du kan spänna hanen (man kan få ut ett skapligt tryck på det sättet, eftersom hanen åker högre upp då)
Citera
2005-11-24, 23:54
Medlem
KryddAs avatar
Någon som har erfarenheter av GAMO R-77 som finns på teknikmagasinet och hobbex? Är den kraftig och bra? Skön? Jag ska nog köpa imorrn så säg till snabbt! Både posetivt och negativt eller andra tipps.

//KryddA
Citera
2005-11-25, 00:16
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Baikal Makarov MP651K - Nu är det här iofs en kolsyrepistol, men ändå....
14 skotts magasin, ser ut som en exakt kopia av ryska armens tjänstevapen...

Bra känsla och tyngd, både signle och double action, enda minus jag kan hitta är en justerbart sikte.

Men annars ett bra robust vapen som är kul att skjuta med.
Citera
2005-11-25, 00:21
Medlem
KryddAs avatar
Vad kostar den och var kan man köpa den?
Citera
2005-11-25, 00:57
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Vad kostar den och var kan man köpa den?

http://www.stringtownsupplies.co.uk/

Där har dom den och en hel del annat kul.... Dom roligaste modellerna får man nästan alltid importera, den här firman i England har jag själv handlat från, mycket bra att ha att göra med.

Här är Makarov:en

https://secure15.ukisp.net/stringtownsupplies.co.uk/pd52959380.htm?categoryId=0

En annan favorit, Anics SKIF 3000:

https://secure15.ukisp.net/stringtownsupplies.co.uk/pd-1454941981.htm?defaultVariants=search0_EQ_Black_AN D_{EOL}&categoryId=0
Citera
2005-11-25, 06:52
Medlem
KryddAs avatar
Ok, tackar Men jag köper helst i butik. Revolvern jag kollat på finns ju på teknkmagasiet, och det finns ju över allt, så det blir lättare Är det ett bra köp?
Citera
2005-11-25, 12:02
Medlem
Engelbreckts avatar
Gamo duger om man bara ska nöjesskjuta. Själv äger jag ett Gamo Trooper med kikarsikte och en Gamo P-23 som har varit mig till mycket nöje.
Citera
2005-11-25, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ok, tackar Men jag köper helst i butik. Revolvern jag kollat på finns ju på teknkmagasiet, och det finns ju över allt, så det blir lättare Är det ett bra köp?

GAMO R är rolig.

Men Waltern består av 99 eller 100 % metall... och den ser ut som den riktiga pistolen förutom mynningen (heter det så?) som är mindre och kolsyre skruven nere vid ....handtaget? Haha jaja..

Revolvern är skön att hålla i, men satsa hellre på en pistol. Dom är skönare. Men du kanske har en annan smak.

Sen testar du att smacka ner dina polare, eller inte.. Jag skjöt min kusin på benet med någon Gamo Auto45 och vilket äckligt jäkla märke det blev, även fast han hade kläder på sig.
Han blev tårögd och hoppade runt som en apa, och jag låg som en kommando soldat nere på marken och rullade runt skrattandes som satan
Citera
2005-11-25, 15:21
Medlem
FoXxs avatar
Tänkte just starta en ny tråd men så fick jag syn på den här.
Om man råkar skjuta någon, finns det chans att den åker genom huden? Med tanke på att skottet åker över 100m/s.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in