Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-07, 16:37
  #1
Medlem
Hittade ingen tråd om detta försvinnande...


Brottsplats Sverige tog upp det i torsdags. Finns lite artiklar på nätet oxå. Vad tror ni har hänt?


http://www.folkbladet.se/nyheter/sod...om4120220.aspx
Citera
2016-05-10, 17:20
  #2
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad har hänt 68-åringen?

Citat:
Ursprungligen postat av Lingonkrans
Hittade ingen tråd om detta försvinnande...


Brottsplats Sverige tog upp det i torsdags. Finns lite artiklar på nätet oxå. Vad tror ni har hänt?


http://www.folkbladet.se/nyheter/sod...om4120220.aspx

Jag vet inget om detta försvinnande och har enbart läst artikeln i Folkbladet.

Efter hans besök på Jannes Bageri i Söderköping 2016-04-07 så slutar alla spår efter "Lollo".

I hemmet fanns hans rullator men ingen vet om han själv har tagit sig hem efter detta besök.

68-åringen har nu varit försvunnen i drygt 4 veckor och det är ganska troligt att han tyvärr har råkat ut för något.

Ett försvinnande av detta slag gällande en äldre man brukar ofta vara av ointresse för den breda allmänheten.
Citera
2016-05-19, 17:46
  #3
Medlem
Något nytt om Lollo?
Citera
2016-06-02, 15:35
  #4
Medlem
http://mobil.folkbladet.se/nyheter/n...om4163302.aspx

36-åring gripen. Har ej namn. Gripande har skett i Gusum enligt artikeln (där försvunna Lollo bor)
Citera
2016-06-02, 16:27
  #5
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4ca
http://mobil.folkbladet.se/nyheter/n...om4163302.aspx

36-åring gripen. Har ej namn. Gripande har skett i Gusum enligt artikeln (där försvunna Lollo bor)
Lite citat:

Citat:
En 36-årig man har anhållits misstänkt för att ha med försvinnandet av Bernt Olov "Lollo" Karlsson, 68 år, att göra.
Mannen greps under onsdagen och förhör hålls under torsdagseftermiddagen.

– Han greps i går i Gusum och är skäligen misstänkt för människorov, men Bernt Olov "Lollo" Karlsson är inte hittad, säger Leif Hermansson, vid polisen i Norrköping.

36-åringen är bekant med "Lollo" och polisen har genom sitt utredningsarbete kommit fram till misstankarna mot mannen.
Citera
2016-06-02, 18:45
  #6
Medlem
Förnamn på den misstänkte är "Danne"
Citera
2016-06-02, 20:22
  #7
Medlem
Skaraborg2s avatar
Låter inte bra.

Låter inte bra detta.

En äldre man som har svårt att gå längre sträckor utan rullator har nu varit försvunnen i snart två månader. Utan sin rullator.

Jag tror tyvärr att han knappast kan vara i livet längre.
Citera
2016-06-02, 20:41
  #8
Medlem
Den gripnes bil skall även vara beslagtagen av polisen.
Citera
2016-06-02, 20:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Counterparts
Förnamn på den misstänkte är "Danne"

Inte skriven i Gusum då? Verkar finnas dåligt med Daniel i den åldern i Gusum.
Citera
2016-06-02, 21:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a4ca
Inte skriven i Gusum då? Verkar finnas dåligt med Daniel i den åldern i Gusum.
Vad jag har "hört" skall mannen ifråga inte ha någon bostad o ej heller vara skriven någonstans.
Citera
2016-06-02, 21:13
  #11
Medlem
Den misstänkte mannen dök upp i byn för mindre än 1 år sedan,uppgav då för o efternamn som några personer sökte på,men de hittade ingenting på mannen,då de frågade honom om detta fick de till svar att en kompis hade hackat så att han inte fanns övht någonstans på nätet,vilket i mina öron snarare låter som att han inte uppgett rätt namn.
Citera
2016-06-02, 21:25
  #12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dök upp för mindre än ett år sedan i Gusum.

Citat:
Ursprungligen postat av Counterparts
Den misstänkte mannen dök upp i byn för mindre än 1 år sedan,uppgav då för o efternamn som några personer sökte på,men de hittade ingenting på mannen,då de frågade honom om detta fick de till svar att en kompis hade hackat så att han inte fanns övht någonstans på nätet,vilket i mina öron snarare låter som att han inte uppgett rätt namn.

Det tror jag också.

Så den här 36-årige mannen dök upp först i Gusum för mindre än ett år sedan.

Han skall tydligen inte ha en fast bostad men någonstans måste han ju bo? Hur försörjer han sig?

Har denne man något med "Lollos" försvinnande att göra så har det nog slutat mycket illa för den försvunne.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback