2023-01-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Inte för att vara "sån" men är inte detta ett extremt fenomen framför allt i damfotbollen och ...

...blir det inte en extremt konstig situation i landslaget om man har par där?

Man tar således det privata in i gruppen. Jag kan föreställa mig en rad tillfällen där det kommer uppstå obekväma situationer.

Oftast en mer manligare figur i alla förhållanden, undra vem som tar den rollen i denna.
Citera
2023-01-01, 16:31
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hendelser
Julia Zigiotti Olme och Emma Kullberg har tydligen parat ihop sig.

https://www.expressen.se/sport/fotbo...forlovat-sig-/

har emma dumpat kosovo asslani
Citera
2023-01-01, 16:32
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är Elena Sadiku, tidigare spelare och numera tränare i Eskilstuna.
Tidigare har hon även varit F19-tränare i Rosengård så de har nog känt varandra ett tag. Åldersskillnaden är nio år.

vad tycker elenas kosovo släkt om detta

dumpad av släkten och familjen??
Citera
2023-01-11, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Man kanske skall ändra på frågan.
Vilka fotbollstjejer är hetero?
Dom verkar vara i minoritet. Asllani verkar vara straight i alla fall.

Varför det ska vara så spännande med vad dom har för läggning, förstår jag inte riktigt. Men om det nu är så spännande, så har majoriteten pojkvän eller haft. Dom lever utanför offentligheten många och därmed blir det kanske mer fokus på kärleksparen av samma kön för att många är tillsammans med fotbollsspelare som också lever i offentligheten. Vad dom alla har för läggning, vet väl bara dom och inget jag ligger och tänker på om nätterna heller för den delen! Men…

Musovic - tillsammans med en hockey-kille sen många år tillbaka.
Ilestedt - pojkvän.
Glas - pojkvän sen tonåren typ.
Rolfö - pojkvän sen många år tillbaka, innan hon lämnade Sverige.
Blackstenius - pojkvän
Rytting Kaneryd - pojkvän
Nildén - pojkvän, tillsammans med Viktor Gyökeres som spelar i herrlandslaget.
Asllani - tror hon haft eller har pojkvän som inte syns i offentligheten.
Jakobsson - tror samma som Asllani!
Janogy - pojkvän, om de inte gjort slut.
Björn - var tillsammans med någon snubbe som också spela fotboll på professionell nivå tror jag! Men numera tillsammans med italienskan Aurora Galli.
Roddar - pojkvän
Rubensson - gift & har barn med en man
Magda - tillsammans med Pernille Harder sen 10 år tillbaka typ
Sembrant- tillsammans med italienskan Lisa Boatin.
Hurtig - gift & har barn med Lisa Hurtig, fd fotbollsproffs i Linköping.
Angeldahl- tillsammans med en kvinna som heter Megan och driver agentur för fotbollsspelare
Zigiotti & Kullberg tillsammans sen några år, numera förlovade.
Falk - nybliven mamma tillsammans med en kvinna.
Lindahl - gift & har 2 barn med en kvinna som heter Sabine.
Bennison - oklart om hon är tillsammans med Sadiku, men tror de.

Sen finns det en del jag inte har en aning om som Blomman, Jonna tex. Men också yngre spelare eller sånna som inte blir kallade regelbundet. Men det är väldigt blandat. Jag tvivlar starkt dock på att relationer skulle påverka, då spelarna verkar extremt professionella och det finns massa exemplar av par som gjort slut och fortsatt spela i samma lag.
Citera
2023-08-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrgtjvr
Varför det ska vara så spännande med vad dom har för läggning, förstår jag inte riktigt. Men om det nu är så spännande, så har majoriteten pojkvän eller haft. Dom lever utanför offentligheten många och därmed blir det kanske mer fokus på kärleksparen av samma kön för att många är tillsammans med fotbollsspelare som också lever i offentligheten. Vad dom alla har för läggning, vet väl bara dom och inget jag ligger och tänker på om nätterna heller för den delen! Men…

Musovic - tillsammans med en hockey-kille sen många år tillbaka.
Ilestedt - pojkvän.
Glas - pojkvän sen tonåren typ.
Rolfö - pojkvän sen många år tillbaka, innan hon lämnade Sverige.
Blackstenius - pojkvän
Rytting Kaneryd - pojkvän
Nildén - pojkvän, tillsammans med Viktor Gyökeres som spelar i herrlandslaget.
Asllani - tror hon haft eller har pojkvän som inte syns i offentligheten.
Jakobsson - tror samma som Asllani!
Janogy - pojkvän, om de inte gjort slut.
Björn - var tillsammans med någon snubbe som också spela fotboll på professionell nivå tror jag! Men numera tillsammans med italienskan Aurora Galli.
Roddar - pojkvän
Rubensson - gift & har barn med en man
Magda - tillsammans med Pernille Harder sen 10 år tillbaka typ
Sembrant- tillsammans med italienskan Lisa Boatin.
Hurtig - gift & har barn med Lisa Hurtig, fd fotbollsproffs i Linköping.
Angeldahl- tillsammans med en kvinna som heter Megan och driver agentur för fotbollsspelare
Zigiotti & Kullberg tillsammans sen några år, numera förlovade.
Falk - nybliven mamma tillsammans med en kvinna.
Lindahl - gift & har 2 barn med en kvinna som heter Sabine.
Bennison - oklart om hon är tillsammans med Sadiku, men tror de.

Sen finns det en del jag inte har en aning om som Blomman, Jonna tex. Men också yngre spelare eller sånna som inte blir kallade regelbundet. Men det är väldigt blandat. Jag tvivlar starkt dock på att relationer skulle påverka, då spelarna verkar extremt professionella och det finns massa exemplar av par som gjort slut och fortsatt spela i samma lag.
Du verkar ha koll. Visst är det blandat. 10 hetero, 12 homo, ett par okänd status. Så blandat som det kan bli. Men det pekar samtidigt på en extrem överrepresentation. I en population är det väl ≈ 5 % homosexuella enligt gammal sanning. Man brukade säga att 1-2 i varje skolklass var homo. I landslaget är siffran 55-60 % dvs 12-14 st av en 23-mannatrupp.
Citera
2023-08-12, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Sker nog mycket grooming av tonårstjejer inom damfotboll, likt som sker inom andra homosexuella gemenskaper. Homosexuella har svårt att hitta partner som är funtade som dom är, så då får dom helt enkelt skapa partners på artificiell väg, barn är då vägen att gå för att få bäst resultat.
Bara att kolla på transgroomingen som pågår i hela världen just nu, den riktar sig till barn framförallt. Transfolket har inte tagit sin taktik ur tomma intet, de har lärt sig av sina andra hbq-fränder.
Grooming är nog största förklaringen till den höga andelen lesbiska inom flick- och damfotboll.

Sen är kvinnor mer påverkade av grupptryck, vilket gör att även det onormala kan bli normalt om trycket är tillräckligt stort.

Feministiska grupperingen som småflickor under årtionden flockats till som flugor till skit, har även de groomat i form av politisk lesbianism.

Slutsats hälften är nog hjärntvättade och groomade till sin sexualitet.

Nog är ändå mesta delen av sexualiteten rent biologisk, men jag kan även till viss del hålla med dig angående influens utifrån och grupptryck. En ung kvinnlig bekant har alltid varit självklart heterosexuell, men har nu, genom nya kompisgäng där andelen lesbiska är 50/50 plötsligt fått för sig att hon kanske är lesbisk. Självklart kan det ju vara så, men jag tror hellre på grupptrycket kombinerat med ungdomligt sökande i en tid då homosexualitet är alltmer bejakat.

Under min ungdomstid för över fyrtio år sedan visste man ju knappt vad homosexualitet var, så samhället har ju blivit bättre i alla fall i vissa avseenden. Med det sagt har jag insett att jag själv tvärtom blivit mer intolerant med åren, som ung vuxen brydde jag mig inte alls om vänner var bögar men med åren har jag blivit alltmer äcklad vid tanken på homosex, i synnerhet lesbisk dito. Jag har ingen vettig förklaring till denna ändrade inställning, kanske så enkelt att man blir mer inskränkt med åren?
Citera
2023-08-12, 08:28
Avstängd
thaimans avatar
Flator eller inte, men jag beundrar dessa kämpar och dess lagmoral, fokusera på deras prestationer i stället för hur de vill knulla och med vem. En stolthet för Sverige som fan inte som herrarna i landslaget kastar sej som om de prutit minst 10 revben då de efter 10 sek är uppe och springer igen Detta ser ni fan inte hos tjejerna.
Citera
2023-08-12, 12:25
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Flator eller inte, men jag beundrar dessa kämpar och dess lagmoral, fokusera på deras prestationer i stället för hur de vill knulla och med vem. En stolthet för Sverige som fan inte som herrarna i landslaget kastar sej som om de prutit minst 10 revben då de efter 10 sek är uppe och springer igen Detta ser ni fan inte hos tjejerna.

Ja men nu handlade inte tråden om deras fotbollskunnande.
Du kan ta dina åsikter i nån fotbollstråd.
Citera
2023-08-12, 20:18
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Ja men nu handlade inte tråden om deras fotbollskunnande.
Du kan ta dina åsikter i nån fotbollstråd.

Jah, du har dessa brallorna på dej, det handlar ju om flator för helvete, och jag lägger in min åsikt om detta, men det fattar ju inge rövryttare har jag tillåtid mej förstå, så lägg in dina inlägg i klagomuren skitstövel
Citera
2023-08-13, 03:23
Medlem
Morrazs avatar
Borde finnas ett lebb landslag och ett hetero.
Citera
2023-09-01, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaLinjen
Du verkar ha koll. Visst är det blandat. 10 hetero, 12 homo, ett par okänd status. Så blandat som det kan bli. Men det pekar samtidigt på en extrem överrepresentation. I en population är det väl ≈ 5 % homosexuella enligt gammal sanning. Man brukade säga att 1-2 i varje skolklass var homo. I landslaget är siffran 55-60 % dvs 12-14 st av en 23-mannatrupp.
Först och främst, dina "gamla sanningar" är väldigt mycket baserade på ett annat samhälle, med mindre öppenhet och acceptans. Därför är det väldigt skevt att utgå ifrån det. Däremot tror jag att miljön påverkar mycket saker i samhället. Samt att vi människor dras till miljöer där vi kan känna oss trygga, inkluderade, respekterade, tillhörighet och där vi trivs. Att det finns många damfotbollsspelare som är homosexuella, säger mig mer om miljön som finns i damfotbollen än några gamla sanningar. Hade damfotbollen varit en homofobisk miljö, hade homosexuella med stor sannolikhet inte spelat fotboll. Jag har själv spelat fotboll i flicklag och damlag ca 20 år av mitt liv. Spelat i många olika lag och även andra lagidrotter. Och jag har aldrig någonsin upplevt att sexuella läggningar influerats av gruppen eller att vi överhuvudtaget ens fokuserar på det. Eller pratar om det på det sättet. Det är samma tugg som när någon pratar om sin pojkvän, ragg på krogen, hemsläpet eller snubben du dejtar. Det är väldigt normaliserat oavsett vad och folk skiter i vem du är kär i eller vad personen har för kön. Jag är själv heterosexuell och varit tillsammans med män i mitt liv.

När det kommer till denna debatt med homosexualitet och damfotboll, så känns det mer som ett problem och en debatt för män. Och det är sällan korrekt med verkligheten. Inget jag själv kan relatera till eller överhuvudtaget ens upplevt. Det är inte mer komplicerat än så eller finns några anledningar bakom det. Mer än att det är en öppen och normaliserad miljö oavsett sexuell läggning.
Citera
2023-09-01, 10:39
Medlem
Ser det ut likadant i andra länders damlag, är det någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in