2017-02-20, 23:45
Medlem
trojaners avatar
Riktigt frustrerande att märka att media nu gör allt de kan för att lotsa Mona till så mild rättslig påföljd som bara möjligt är. Hoppas hon får samhällstjänst på en fritidsgård i en nogozon och gärna helg o kvällstjänst
Citera
2017-02-20, 23:51
Medlem
Fnissturkens avatar
Tveksamt om Måna kan få strafföreläggande istället för rättegång, hennes brottsliga agerande är begånget under tjänsteutövning: https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/rattspromemorior/rattspm-2015-4-strafforelaggande.pdf

Från sid 15 i pdf ovan:
Citat:
Omständigheter som talar mot att strafföreläggande utfärdas
4.1 Strafföreläggande bör inte utfärdas
 när det enskilda anspråket eller yrkandet om förverkande avser betydande belopp,
 när brottet avser tjänstefel eller
 när misstänkt är bosatt utanför Norden.

4.3 Tjänstefel
Tjänstefel omfattar både uppsåtliga brott och brott som begås av oaktsamhet. För normalgraden av brottet är stadgat böter eller fängelse i högst två år, vilket innebär att brottet kan lagföras genom strafföreläggande.
Av 20 kap. 1 § brottsbalken framgår att tjänstefel är ett subsidiärt brott i förhållande till andra bestämmelser i brottsbalken. Det kan därför inträffa fall där en gärning som har begåtts vid myndighetsutövning kan hänföras under annan straffbestämmelse än 20 kap. 1 § brottsbalken.
Huvudregeln är att ansvarsfrågan för tjänstefel eller annat brott som begås vid myndighetsutövning och med åsidosättande av vad som gäller för uppgiften prövas vid domstol. Endast i undantagsfall ska strafföreläggande utfärdas för tjänstefel.
Senast redigerad av Fnissturken 2017-02-20 kl. 23:59.
Citera
2017-02-21, 00:12
Medlem
Svetsfluxs avatar
Ytterligare en pålitlig invandrare (2:gen ?) Hernando Labbé Solinas som lindat Mona runt sitt finger
Citera
2017-02-21, 00:14
Moderator
Diagorass avatar
Seriöst, hur kan man vara såhär jävla sämst?

Citat:
Mona Sahlin skrev osanna intyg till sin före detta livvakt. Nu erkänner den tidigare S-toppen brott i utredningen som pågår mot henne. Samtidigt har Sahlin en ny skatteskuld – på 361 782 kronor – som har överlämnats till kronofogden.

– Hon har ringt till oss och sagt att hon ska försöka hitta en lösning, säger Lars Båtsta, kronoinspektör på kronofogden.

Citat:
Under granskningen av Sahlin framkom det också att hon hade skulder hos kronofogden för obetalda skatter. Skulden var under våren 2016 på 215 000 kronor. Sahlin betalde dock av skulden under sommaren och under hösten var hon skuldfri.

Men i december 2016 kom skatteverket med ett nytt krav. Sahlin som haft sammanlagda inkomster – tjänst, näringsverksamhet och kapital – under 2015 på 2 677 419 kronor hade bara betalt 767 381 kronor i skatt. Skatteverket vill nu ha ytterligare 361 782 kronor - sista betalningsdatum var 4 december. Men Sahlin betalade inte.

Den 5 december skickade skatteverket ärendet till kronofogden som sände ett brev till Sahlin och krävde att hon skulle betala in pengarna senast 3 januari 2017.

– Hon ringde oss 3 januari och sa att hon skulle försöka hitta en lösning, säger kroninspektör Lars Båtsta.

http://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-erkanner-brott/

Visst är det så jävla häftigt att betala skatt, Måna Muslim? Äckliga jävla hycklare.
Citera
2017-02-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojaner
Riktigt frustrerande att märka att media nu gör allt de kan för att lotsa Mona till så mild rättslig påföljd som bara möjligt är. Hoppas hon får samhällstjänst på en fritidsgård i en nogozon och gärna helg o kvällstjänst
Hon skulle säkert funka på en ungdomsgård. Och alla där skulle tycka hon var en huvens prick som undkom att betala skatt och käka choklad på skattebetalarnas bekostnad.
Nä sätt henne att tömma pottor i äldreomsorgen.
Citera
2017-02-21, 00:45
Medlem
Skiter i om hon får villkorligt osv, bara det blir rättegång. Vittnesförhören kommer då att bli riktigt underhållande. Bara att hoppas att åklagaren värdrar lite bloddoft i luften och går vidare.
Citera
2017-02-21, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Kommer hon ha råd att betala ev böter?
man undrar vad denna människa lägger pengarna på... Hur kan man ha så enormt dålig ekonomi med den lönen hon haft senaste decennierna.

Framkom det inte att dottern drev någon sorts hotellrörelse? Kan pengar ha skyfflats dit för att hålla upp verksamheten?
Citera
2017-02-21, 00:56
Medlem
Mona har skatteskulder på nästan 400.000. Jag har med stor möda matat mina barn, slarvat med min egen (det straffade sig hälsomässigt) och betalat räkningar och till slut gjort mig egendoms- och skuldfri. Så den här tanten ville bli vår statsminister? Hon med alla sina pengar kan inte betala kronofogden? Fifflar med intyg? Fisken ruttnar från huvudet som man säger i Ryssland. Vi har nu i Sverige en situation liknande den efter Sovjets fall. Höjdarna började fiffla och folket härmade. Den åklagare som vill Sverige väl sätter åt Sahlinskan.

http://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-erkanner-brott/
Citera
2017-02-21, 01:09
Medlem
Ja det är fan otroligt. Återkommande skulder hos fogden och Skatteverket.. Trassel med ekonomin. Obesiktigad bil. Det egna företaget kördes väl i konkurs? När hon var regeringens småföretagarninister? Eller är det bara en skröna?

Ja listan kan göras lång över allt ekonomiskt trassel under årens lopp. Och sen nu det här?

Fan.. Själv tjänar man väl en tiondel av vad MS gör i månaden. Supernoga med att eventuella räkningar ska va betalda i tid. Pengar till olika saker läggs undan i god tid. Jag sparar varje månad. Men Mona med sin lön?

Hon smusslar med intyg så att hennes allra bästa vän ska kunna lyxkonsumera. Hennes allra bästa vän får en parkeringsplats för 50k om året betald av skattebetalarna! Man kokar inombords..

Inte första gången hon är i blåsväder heller utan det är återkommande.. Hur är det ställt med det socialdemokratiska partiet egentligen?
Citera
2017-02-21, 01:14
Medlem
Jag tror kåta och kära Måna gått själv i en fälla. Man ser ju verkligen kontrasten då han ser "stilig" och världsvan utan medan hon klär sig tantigt, har ett mycket kantigt utseende och en fruktansvärd frisyr. Kärleken kan göra folk helt förblindade och i det här fallet tror jag det stämmer på utsvultna Måna. Bara namnet är så fult att man vill spy. Han var väl nygift och hade barn samt en stor villa i Segeltorp? Stämmer det eller har jag fel i någon aspekt? Kan ha varit Huddinge också men nån var det. Hon är nog totalblåst och inte en chans att han skulle se annat än pengar och utnyttjande av den icke fifflande Måna.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-02-21 kl. 01:19.
Citera
2017-02-21, 01:18
Medlem
Vad gör hon av med alla pengar? Den livvakten har nog försörjt både sig själv och sin familj med den dumma och icke fifflande Månas tillgångar. Inte en chans att hon själv kan spendera så mycket då hon verkar sakna både tillgångar, bil och fastigheter. Eller har hon sådant vilket i så fall gått mig förbi. Livvakten ser verkligen slug och hårdnackad ut. Ingen som skulle falla för den damen normalt.
Citera
2017-02-21, 01:31
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tror kåta och kära Måna gått själv i en fälla. Man ser ju verkligen kontrasten då han ser "stilig" och världsvan utan medan hon klär sig illa, har ett mycket kantigt utseende och en fruktansvärd frisyr. Kärleken kan göra folk helt förblindade och i det här fallet tror jag det stämmer på utsvultna Måna. Bara namnet är så fult att man vill spy. Han var väl nygift och hade barn samt en stor villa i Segeltorp? Stämmer det eller har jag fel i någon aspekt? Kan ha varit Huddinge också men nån var det. Hon är nog totalblåst och inte en chans att han skulle se annat än pengar och utnyttjande av den icke fifflande Måna.

Tveksamt, om det är så illa så borde hon omyndigförklaras för länge sedan. Kan hon verkligen ha trott att Labbe skulle lämna sin unga, snygga fru och barn för hennes skull? och att hon sedan skulle bo på solsidan i en tio-miljoners lägenhet och glida omkring i en miljonbil utan att media och folk skulle reagera.

Men det är nog som du säger, jag kan inte hitta någon annan förklaring. Ytterligare indicier på att det är så. Hon verkar ha en fäbless till chilenska män, hon har tidigare varit gift med en chilenare och hennes äldsta dotter är halvchilenare.
Hon sålde radhuset i Nacka (tror jag det var) strax före detta, och hon verkar inte bo ihop med Bosse, även fast det inte har framkommit några uppgifter på att de är skilda.

Jo Mona har nog varit naivt förtrollad över sina fantasier och eventuella sex med Labbe. Jag kan inte se någon annan förklaring på den här historien.

Nu vill vi bara ha kommentarer av Labbes fru och farbror Bosse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in