2016-06-25, 11:02
Medlem
Här är en artikel där kvinnan på bilden tycker det är fel att fokusera på bilden
https://feministisktperspektiv.se/2016/06/23/nar-jag-hojer-naven-star-det-for-fred-rattvisa-och-karlek/
Citera
2016-06-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Här är en artikel där kvinnan på bilden tycker det är fel att fokusera på bilden
https://feministisktperspektiv.se/2016/06/23/nar-jag-hojer-naven-star-det-for-fred-rattvisa-och-karlek/
Problemet - som du nu inte ser - är ju att Tess är precis lika totalitär i sin ideologi som de hon påstår sig bekämpa. Hon blir därför precis lika icke trovärdig som nazisterna i sin påstådda "kamp".
Citera
2016-06-25, 12:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Citat:
Planerar du att använda kändisskapet i den fortsatta aktivismen? Finns något konkret projekt på gång?

– Vi får se. Fokus afrofobi och Expo filar på en idé, men det är hemligt än sålänge. Vi återkommer när vi hunnit lite längre.
Här ser vi den egentliga planen bakom bilden. Att plantera parasitsnabeln allt djupare i bidragsfontänen.
Citera
2016-06-25, 12:35
Medlem
Det är ju också i den meningen hon försäger sig och mer eller mindre erkänner att hon är superpolare med David... Där sprack alla argument för att den inte skulle vara arrangerad.
Citera
2016-06-25, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Problemet - som du nu inte ser - är ju att Tess är precis lika totalitär i sin ideologi som de hon påstår sig bekämpa. Hon blir därför precis lika icke trovärdig som nazisterna i sin påstådda "kamp".

Och hur syns det på bilden?
Eller du har övergett alla dina tidigare teorier om bilden och vill därför diskutera något annat?
Citera
2016-06-25, 14:39
Medlem
Citat:
Det är ju också i den meningen hon försäger sig och mer eller mindre erkänner att hon är superpolare med David... Där sprack alla argument för att den inte skulle vara arrangerad.

Va?
De kände inte varandra före 1 maj och all den uppmärksamhet som följde av deras slumpartade möte har lett till att nu efteråt diskuterar EXPO och Afrosvenskarna om de kan göra något vettigt ihop förmodligen i syfte att pressa tillbaka våldsbejakande högerextremister och andra rasister.
Citera
2016-06-25, 14:40
Medlem
Citat:
Och hur syns det på bilden?
Eller du har övergett alla dina tidigare teorier om bilden och vill därför diskutera något annat?
Jag har inte övergett något - tvärt om blir ju bevisen mer och mer graverande för att allt är ett falsarium. Nu visar det sig att Tess och Expo jobbar ihop, och att det handlar om marknadsföring...
Bilden var från första början arrangerad och del av en kommande kampanj.
Citera
2016-06-25, 15:17
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag har inte övergett något - tvärt om blir ju bevisen mer och mer graverande för att allt är ett falsarium. Nu visar det sig att Tess och Expo jobbar ihop, och att det handlar om marknadsföring...

Vore det inte konstigt om två personer som brinner för samma sak inte gjorde något av bilden?

Hej! Jag är fotograf och nu har jag tagit min mest framgångsrika bild. Tror att jag stoppar den i byrålådan.

Hej! Jag jobbar mot rasism och nu tog någon en bild som blivit viral. Nej, det vill jag inte använda som plattform. Vi använder min maträttsbild från Insta istället!

Det vore tjänstefel och ren idioti att avstå i deras kläder. Du kan omöjligt ha arbetat med foto om du inte förstår detta.

På vilket sätt skulle detta visa på att de var tjenis innan 1 maj, förklara det för mig?
Citera
2016-06-25, 15:37
Medlem
Citat:

Jaha, har du något belägg får att bilden var arrangerad och del i en kommande kampanj.
Nej, tänkte nog att du inte hade belägg för det.
Det regnade i Svalöv och Ystad kring midsommar. Vad bevisar det?
Citera
2016-06-25, 20:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Bevis my ass. Skärp ihop dig och lär dig vad ord betyder.
Citera
2016-06-26, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Bevis my ass. Skärp ihop dig och lär dig vad ord betyder.
måste vara jobbigt att leva på vänsterkanten när samhället börjar få upp ögonen för att stalin kanske ändå inte var en hjälte...
Citera
2016-06-26, 09:48
Medlem
Citat:
måste vara jobbigt att leva på vänsterkanten när samhället börjar få upp ögonen för att stalin kanske ändå inte var en hjälte...

Du känns ju så världsfrånvänd som någon kan vara. Har du legat kvar i en skyttegrav sedan 30-talet. Stalin hjälte? det måste du nästan vara ensam om att tycka.
Fast det där att du har en förkärlek för starka män i någon sorts uniformer är ju klart sedan länge. Helst ska de väl skreva i tunnelbanan.

Och inte tål du modiga svenska kvinnor som säger ifrån mot förtrycket.

Hjältinnan - hjälten i den här bilden från Borlänge är kvinnan som inspirerad av hjälten Nelson Mandela trotsar den våldsförhärligande nazismen.

http://www.belfasttelegraph.co.uk/news/world-news/woman-who-defied-swedish-neonazis-inspired-by-mandela-34688374.html
"Swedish security service SAPO has described the Nordic Resistance Movement as a white supremacist group with a strict hierarchy and military influences. Several of its members have been convicted of violent crimes including manslaughter, assault and attempted murder."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in