Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-30, 17:41
  #1
Avstängd
tacosts avatar
USA blir mer och mer provokativa, hur länge ska vi låta dom hållas is sina försök att få ryssen ur ballans, media är fortfarande gullande till USAs fula spel men det kanske är pga den kommande NATO omröstningenhttp://www.di.se/artiklar/2016/4/30/...bort-usa-flyg/

Vi ska vara glada att vi har en schackmästare vid namn Putin som inte låter sig luras till något dumt, hade dom haft en het ledare ala Bush då hade det smällt fär länge sedan.
Citera
2016-04-30, 18:01
  #2
Medlem
Hysteria90s avatar
Jag håller med dig! Synd att det inte finns någon lämplig amerikansk presidentkandidat som kan tina upp relationerna mellan Ryssland och väst.

Tog mig lång tid att förstå hur världen fungerar och att Ryssland inte är något hot mot oss. Däremot har jag länge varit medveten om västs dolda Agenda. Libyen-invasionen var glasklar för mig och resultatet - helt i linje med mina förväntningar.

- NEJ, till NATO

Om folket vill ha ett starkare försvar kan vi lösa det mycket enkelt och gratis:


Men bäst hade varit av väst att kasta ut Turkiet från Nato och erbjuda Ryssland den platsen istället.

MVH
HYST
__________________
Senast redigerad av Hysteria90 2016-04-30 kl. 18:16.
Citera
2016-04-30, 18:18
  #3
Avstängd
Haha! Du är rolig! Schackmästaren Putin...

Men ärligt så har vi ända sedan 1940-talet förberett oss för ryssland. Enda skälet att ni inte fått ett jaktplan nedskjutet är .. diplomati eller god ton.. inget jag vet i alla fall. Jag skäms över det.

Jag skäms när politiker gör politik av Putins hot. Det är ju just därför vi bör stärka vårt försvar och överväga att gå med i den Nordatlantiska försvarssamarbetet tillsammans med andra fria länder!

Citat:
Ursprungligen postat av tacost
USA blir mer och mer provokativa, hur länge ska vi låta dom hållas is sina försök att få ryssen ur ballans, media är fortfarande gullande till USAs fula spel men det kanske är pga den kommande NATO omröstningenhttp://www.di.se/artiklar/2016/4/30/...bort-usa-flyg/

Vi ska vara glada att vi har en schackmästare vid namn Putin som inte låter sig luras till något dumt, hade dom haft en het ledare ala Bush då hade det smällt fär länge sedan.
__________________
Senast redigerad av Byalaget 2016-04-30 kl. 18:22.
Citera
2016-04-30, 18:24
  #4
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byalaget
överväga att gå med i den Nordatlantiska försvarssamarbetet tillsammans med andra fria länder!
Haha, är du allvarlig eller?

USA och Turkiet? Ja det fina krafter det som skapar demokrati i världen, för kärlekens skull.

Sverige går redan jänkarnas ärenden. Vi kan inte tänka som på 1940-talet längre om Ryssland och heller ej Ryssland som Sovjet.

Vi skall vara jävligt glada för att Ryssland börjat föra proxykrig med USA nu i mellanöstern. Att kriget är mer, eller mindre, slut i Syrien - beror ju inte på Obama's floskler och värdelösa bombningar som pågick i åratal direkt.

Nää IS växte sig starkare.

Tills "Schackmästaren" kom in och sa: "ehh... IS och andra terrorister ska utplånas i Syrien"

Inte ens sex månader senare var det lika gjort som sagt. Att våra tidningar inte ger Putin creds är ju inte förvånande direkt.. heller inte att de skriver om hur pinsam Obama måste känna sig, som världspolis.
Citera
2016-04-30, 19:01
  #5
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Haha, är du allvarlig eller?

USA och Turkiet? Ja det fina krafter det som skapar demokrati i världen, för kärlekens skull.

Sverige går redan jänkarnas ärenden. Vi kan inte tänka som på 1940-talet längre om Ryssland och heller ej Ryssland som Sovjet.

Vi skall vara jävligt glada för att Ryssland börjat föra proxykrig med USA nu i mellanöstern. Att kriget är mer, eller mindre, slut i Syrien - beror ju inte på Obama's floskler och värdelösa bombningar som pågick i åratal direkt.

Nää IS växte sig starkare.

Tills "Schackmästaren" kom in och sa: "ehh... IS och andra terrorister ska utplånas i Syrien"

Inte ens sex månader senare var det lika gjort som sagt. Att våra tidningar inte ger Putin creds är ju inte förvånande direkt.. heller inte att de skriver om hur pinsam Obama måste känna sig, som världspolis.
Så IS finns inte längre säger du? Det måste vara skönt att leva i din fantasivärld.
Citera
2016-04-30, 19:16
  #6
Avstängd
tacosts avatar
Själv tycker jag det är otroligt oansvarig att flyga med transpondern avslagen som USA gör, ryssen borde skjuta ned dom helt enkelt dom har istort sätt rätt att göra det faktiskt!!
Citera
2016-04-30, 19:26
  #7
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacost
Själv tycker jag det är otroligt oansvarig att flyga med transpondern avslagen som USA gör, ryssen borde skjuta ned dom helt enkelt dom har istort sätt rätt att göra det faktiskt!!
Även Ryssland gör samma sak https://www.youtube.com/watch?v=Efv0TaSG_mk

Det är ju skitsnack från din sida om du tror att det bara är USA som sysslar med det där. Även Sverige flyger säkerligen runt utan transponder ibland.

Det är fortfarande inget skäl för att skjuta ner någon, så länge de inte befinner sig inom landets gränser.
Citera
2016-04-30, 19:48
  #8
Avstängd
tacosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Även Ryssland gör samma sak https://www.youtube.com/watch?v=Efv0TaSG_mk

Det är ju skitsnack från din sida om du tror att det bara är USA som sysslar med det där. Även Sverige flyger säkerligen runt utan transponder ibland.

Det är fortfarande inget skäl för att skjuta ner någon, så länge de inte befinner sig inom landets gränser.
Helt rätt av dig, jag försökte vara ironiskt såklart.

Bakgrunden är att vi har matats med USA propaganda så länge, det har varit "kränkningar" av gränser som inte varit kränkningar, förbiflygningar som varit livsfarliga där de inblandade förnekat problemet(båda sidor), flygningar med transponder av(typiskt Putin) osv så därav att jag skrev inlägget då det för en gångs skull publicerades att USA också gör det, och som du skriver vi säkert också för vi ingen tror hoppas jag att om vi vill göra en anfallsrepa mot Ryssland så har vi transpondern på och flyger på 2000 meters höjd så att dom garanterat ser oss i god tid och möta oss med sin jakt
Citera
2016-04-30, 19:56
  #9
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Så IS finns inte längre säger du? Det måste vara skönt att leva i din fantasivärld.
Jag har inte sagt att IS inte finns, det hade du förstått om du läst in vad jag skrivit istället för att aktivt feltolka.

OM du inte ser ett samband mellan Rysslands offensiv i Syrien och IS-närvaron i Syrien, så lever du i en fantasivärld där bara aftonbladet och DN existerar.

Samma gäller att du missade att IS växte i Syrien under Obama-offensiven som egentligen bara var ett spel för gallerierna. Vem tror du ens beväpnade IS från första början och handlar deras olja?

Jag ska berätta nåt som aftonbladet inte gjort för dig ännu: Islamistiska diktatur-Turkiet (och därmed USA's kompis) gullar med IS, handlar med IS och beväpnar IS.

USA och EU håller Turkiet om ryggen och Turkiet är en kriminell islamist-stat.

Så, nu vet du att Turkiet är "the bad guys" och att Ryssland är en bättre samarbetspartner. Grattis
__________________
Senast redigerad av Hysteria90 2016-04-30 kl. 20:29.
Citera
2016-04-30, 20:30
  #10
Avstängd
tacosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Så IS finns inte längre säger du? Det måste vara skönt att leva i din fantasivärld.
Du om någon lever i en fantasivärld, vad tycker du egentligen om ämnet i denna tråd och vad tycker du om USA agerande låt oss höra

Skulle ryssen agerat enligt dina "principer" hade dom skjutit ned USA kärran direkt!

Du kanske tänker förklara detta med att det var en engångsgrej, ett misstag man hade glömt slå på transpondern
Citera
2016-04-30, 21:49
  #11
Avstängd
I Kalle Anka bältet behöver man ingen transpondern på över östersjön. Oavsett om det gäller flyg eller båttrafik. Så att man kan åka över östersjön helt obemärkt! Nån riksdagspolitiker har bestämt det, men det går inte att ställa hon eller han till svars, för vi har gjort dom anvarigfri varje 4:e år.

Tyvärr skeppas det in tonvis med narkotika genom östersjön från baltikum. Men frågar ni någon "påstått" ansvarig har dom ingen jävla aning.

Det är därför man vill sätta en kula i fejjan på någon i bland.


Citat:
Ursprungligen postat av tacost
Själv tycker jag det är otroligt oansvarig att flyga med transpondern avslagen som USA gör, ryssen borde skjuta ned dom helt enkelt dom har istort sätt rätt att göra det faktiskt!!
Citera
2016-04-30, 22:43
  #12
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacost
USA blir mer och mer provokativa, hur länge ska vi låta dom hållas is sina försök att få ryssen ur ballans, media är fortfarande gullande till USAs fula spel men det kanske är pga den kommande NATO omröstningenhttp://www.di.se/artiklar/2016/4/30/...bort-usa-flyg/

Vi ska vara glada att vi har en schackmästare vid namn Putin som inte låter sig luras till något dumt, hade dom haft en het ledare ala Bush då hade det smällt fär länge sedan.
Ännu ett rysstroll som pringer sin herres ärenden.
Baltikum, Polen, Tyskland och Danmark är med i Nato, Sverige och Finland samarbetar med Nato, så jmf med Ryssland har USA lika stor rätt uppträda på Östersjön som vad Ryssland har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback