Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-24, 17:29
  #265
Medlem
Jag får träna mer på detta, tack för tipset. Känns som detta är en viktig detalj i år att hantera.
Citera
2016-09-24, 17:56
  #266
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFaceMask
Jag får träna mer på detta, tack för tipset. Känns som detta är en viktig detalj i år att hantera.
Testa lite mot datorn i enspelarsäsong och ha starka killar & backar till tacklingarna. Men håll inne Left trigger och styr mot motståndarn väl framme vid honom använd right joystick så ska det nog smälla!
Citera
2016-09-24, 18:17
  #267
Medlem
Ja, jag kör draftmästarmatcher offline nu, för det är något i detta spelet som jag inte får till. Har aldrig varit någon stjärna, men ändå varit stabil div2 spelar som klättrar upp och ner till 1an. Men nu känns det som precis alla mina svagheter i spelet är just dom som är viktiga här, bland annat att hantera position, tacklingar och brytningar. Många kör en mega agressiv press nu som jag inte kan hantera, och när kort passningarna är svåra i egen zon så blir det fasen pankaka hela tiden haha

En fråga till. Det här med synergi, det står ju tex 4/4 och då öpnnas den. Jag har varit inne på spelarnas stats, och dom förändras inte, men det jar undrar är om man kör fler i samma synergi, så det blir typ 6/4, frågan är om alla får dom färdigherna då!?
Citera
2016-09-24, 18:52
  #268
Medlem
Nu jäklar fick jag till det, vilken jäkla köttmur jag va nu. Det är som du sa, jag har inte vågat släppa skridskospaken innan, utan följt med varje rörelse och sixsaxat med anfallaren(och oftast gjort bort mig till slut ändå haha). Men nu fick jag till precis det jag frågade efter, precis det där när backen liksom suger tag i anfallaren och tacklar han. Det handlar dock om timing, men att våga släppa vänsterspaken helt och gå över till höger när tacklingen ska sättas in! Tack som fasen, du kan få Berglund som tack han är i alla pack ju
Citera
2016-09-24, 19:47
  #269
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFaceMask
Nu jäklar fick jag till det, vilken jäkla köttmur jag va nu. Det är som du sa, jag har inte vågat släppa skridskospaken innan, utan följt med varje rörelse och sixsaxat med anfallaren(och oftast gjort bort mig till slut ändå haha). Men nu fick jag till precis det jag frågade efter, precis det där när backen liksom suger tag i anfallaren och tacklar han. Det handlar dock om timing, men att våga släppa vänsterspaken helt och gå över till höger när tacklingen ska sättas in! Tack som fasen, du kan få Berglund som tack han är i alla pack ju
Härligt att du fick till det! Har varit en heavy hitter sedan NHL 97 och Tkachuk var en favoritspelare så att killen är i NHL 17 som Hero gjorde spelet för mig! Synergis kan vara lite oklart om man inte kollat igenom det ordentligt eller utövat det. Men ja, sätter du tex 4 på DD men lägger in 2st spelare till med Dirty Dangle så får dessa givetvis det också. Du kan ha hur många som helst på en upplåst synergi så länge de har den vill säga. I startmenyn i HUT så kan du välja Synergirutan där står det om du bläddrar en-två sidor åt höger vilka som ger åt den grupp spelare vars synergi är upplåst och vilka synergis som delas ut åt hela laget. Rekommenderar SB (Lagmur) & T (Lurig) de ger ett bra defensivt tänk i laget plus att har du en coach med helst T i detta fall kan du få plats med lite bättre spelare på backsidan med SB och ha två målvakter med T så behöver bara en utespelare ha den synergin Är det för grötigt? Om så fråga bara på.
Citera
2016-09-25, 00:22
  #270
Medlem
von_Ss avatar
Efter ett antal utbrott och kastade dosor under kvällen är det väl bara att erkänna att man suger på det här jävla spelet. Så jag frågar Flashbacks elit: Hur i helvete gör man?

Problemet är att när jag anfaller kommer jag med en gubbe in i zonen och blir omedelbart omringad av tre motståndare. Jag försöker finta så min spelare åker i en snigels hastighet helt själv och kan inte göra ett skit.

När jag får anfall emot mig å andra sidan, ja då kommer de ALLTID 2 mot 2. De har hur mycket ytor som helst i min zon medan jag får vara glad för varje millimeter i deras. Nåt generalfel lär jag ju göra här. Hur fan tar jag helt enkelt in pucken i motståndarnas zon utan att bli helt omringad inom en sekund? Alla mina motståndare har ju ytor men jag har inga alls.
Citera
2016-09-25, 01:53
  #271
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Efter ett antal utbrott och kastade dosor under kvällen är det väl bara att erkänna att man suger på det här jävla spelet. Så jag frågar Flashbacks elit: Hur i helvete gör man?

Problemet är att när jag anfaller kommer jag med en gubbe in i zonen och blir omedelbart omringad av tre motståndare. Jag försöker finta så min spelare åker i en snigels hastighet helt själv och kan inte göra ett skit.

När jag får anfall emot mig å andra sidan, ja då kommer de ALLTID 2 mot 2. De har hur mycket ytor som helst i min zon medan jag får vara glad för varje millimeter i deras. Nåt generalfel lär jag ju göra här. Hur fan tar jag helt enkelt in pucken i motståndarnas zon utan att bli helt omringad inom en sekund? Alla mina motståndare har ju ytor men jag har inga alls.
Kan ändras i Strategier hur ens lag ska spela med puck. Forecheck 2-3 & Neutral zon 1-2-2 samt hur passiva eller aggressiva kedjorna ska vara, sedan kan man justera alla kedjors inställningar överallt hålla puck eller dumpa & energi de gör av med på ett byte osv. Ta en titt på det om det hjälper något
Citera
2016-09-25, 11:54
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Efter ett antal utbrott och kastade dosor under kvällen är det väl bara att erkänna att man suger på det här jävla spelet. Så jag frågar Flashbacks elit: Hur i helvete gör man?

Problemet är att när jag anfaller kommer jag med en gubbe in i zonen och blir omedelbart omringad av tre motståndare. Jag försöker finta så min spelare åker i en snigels hastighet helt själv och kan inte göra ett skit.

När jag får anfall emot mig å andra sidan, ja då kommer de ALLTID 2 mot 2. De har hur mycket ytor som helst i min zon medan jag får vara glad för varje millimeter i deras. Nåt generalfel lär jag ju göra här. Hur fan tar jag helt enkelt in pucken i motståndarnas zon utan att bli helt omringad inom en sekund? Alla mina motståndare har ju ytor men jag har inga alls.


Jag tillhör varken flashback eller nhls elit, men här kan jag dock ge dig ett tips, för just detta är något jag själv haft problem med, jag började spela nhl spelen först med nhl16. Gå in och kolla på strategierna, i laget meny för strategier så står det mer vad varje val innebär, läs dom. För det är just där det felar, man speedar fullfart fram, kontring ala bengtsson och kontrollerar varje spelare. Dra ner på tempot i uppspelsfasen, och anpassa dit spel efter dina statergier. Ett annat mega tips är också att passa, dra isär motståndarna och framför allt transportera inte bara puck med mega speed från egen zon till anfall med samma spelare. Försök se dina medspelares rörelse, för det är där jag själv gjorde fel i början, jag kollade inte ens på mina medspelare, jag tryckte in fartknappen och gjorde allt för att komma in i anfallszonen, väl där hade jag aldrig en medspelare med i anfallet . Här har jag inte riktigt fått in tekniken helt ännu, men om man kollar sina medspelare så ställer dom sig i "ta emot pass" position, eller speddar till för att kontra jag vet inte helt hur man gör för att få dom att få fart ännu riktigt!?. Men som sagt, försök vara bakom dina spelare mer... Kör hårt
Citera
2016-09-25, 12:39
  #273
Medlem
Mittpunkts avatar
Köpte mitt NHL 17 till PS4 i Fredags. Kör hybdrid på handkontrollen och nivå "Proffs".

Jag har spelat en cirka 6-7 matcher mot datorn och åker på spö varje match. Inte för att skryta men jag rätt duktig på NHL och på NHL 16 så slog jag datorn med nästan två-siffrigt varje match. Tekningarna förlorar jag hela tiden nu. När matchen är slut ser statistiken ut som så, 4/30 tekningar har jag vunnit. När jag spelade NHL 16 på PS4 så var tekniksstatistiken omvänd, då hade jag vunnit 26/30 tekningar när matchen var slut.

Det är mycket svårare att anfalla också i NHL 17 tycker jag. Båda backarna i motståndarlaget följer alltid med upp när man kontrar och pressar en ut mot sargerna och då får man en dövinkel att skjuta och passa ifrån.

Startade också en World Cup turnering igår. Jag är Sverige. Spelade mot Ryssland i första matchen och torskade med 4-1 och spelade mot Finland imorse och torskade med 6-0. Hade jag spelat NHL 16 på PS4 dessa matcher så hade jag vunnit med det omvända siffrorna. NHL 17 är mycket mer realistiskt tycker jag men svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Efter ett antal utbrott och kastade dosor under kvällen är det väl bara att erkänna att man suger på det här jävla spelet. Så jag frågar Flashbacks elit: Hur i helvete gör man?

Problemet är att när jag anfaller kommer jag med en gubbe in i zonen och blir omedelbart omringad av tre motståndare. Jag försöker finta så min spelare åker i en snigels hastighet helt själv och kan inte göra ett skit.

När jag får anfall emot mig å andra sidan, ja då kommer de ALLTID 2 mot 2. De har hur mycket ytor som helst i min zon medan jag får vara glad för varje millimeter i deras. Nåt generalfel lär jag ju göra här. Hur fan tar jag helt enkelt in pucken i motståndarnas zon utan att bli helt omringad inom en sekund? Alla mina motståndare har ju ytor men jag har inga alls.

Känner igen det där.

Jag gör samma som dig, när jag får pucken i min egen zon så speedar jag upp och åker själv och direkt när jag kommer över mittzonen så jag har två backar mot mig och vad gör man då? Jag brukar tvärbromsa vid offensiva blå, vänta i mina spelare men då har jag redan tre motståndare på mig. Direkt när jag kommer över offensiv blå då stöter backarna på mig direkt och jag tappar pucken. Kommer jag in över offensiv blå, jag hinner heller skjuta för backarna är på mig som blodiglar.

Tekningarna också. Fattar inte hur man vinner tekningar. Inte ens när Crosby tekar mot en värdelös center så vinner jag. Direkt när domaren släpper pucken så trycker jag på kryss på dosan men icke. Inte vinner jag någon tekning.
__________________
Senast redigerad av Mittpunkt 2016-09-25 kl. 12:46.
Citera
2016-09-25, 12:57
  #274
Medlem
silverbeers avatar
Jag vidhåller min åsikt om att det är något riggat med spelet när man spelar Ultimate Team,så kallad "ice tilt".

Det är jävligt underligt, samma sak på alla andra NHL som släppts på den nya generationen, upplevde det aldrig på ps3. Märks så tydligt också, vinner 10 matcher i rad för att sedan förlora en, och då börjar förlust streaken på 4-5 matcher, för att sedan vinna 10 i rad igen, och så håller det på.

Under min förlust streak så märker man så jävla tydligt hur spelarna agerar annorlunda, åker inåt i banan istället för rakt fram vid kontringar, åker in i varandra,går bort sig hela tiden i försvaret,kan inte ta emot passningar och skjuter utanför hela tiden, men det jag tycker är mest signifikativt för att motståndaren har en datorfördel är när deras målvakt pokar undan pucken med sin klubba varje gång jag kommer fri. Plus att helt plötsligt släpper man in skitmål efter skitmål, medan jag själv får kämpa som en dåre för att lyckas göra ett enda mål. Saker som aldrig händer när man är i sin "Win streak"

Går man in på andras matcher och kollar deras senaste så ser man samma mönster, massa vinster i rad som följs upp av massa förluster i rad, inte en tillfällighet.

Tycker det är så jävla märkligt att det är såhär,det märks sjukt tydligt också och jag förstår inte varför det inte är på agendan mer att prata om detta för det är ett fult trick från EA, för att dom vill att man ska tro att sitt lag inte duger eller att man ska tröttna på att förlora så man lägger pengar på packs osv.

Tycker det är ytterst tråkigt att man inte får spela efter sina egna förutsättningar.
__________________
Senast redigerad av silverbeer 2016-09-25 kl. 13:08.
Citera
2016-09-25, 12:57
  #275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Känner igen det där.

Jag gör samma som dig, när jag får pucken i min egen zon så speedar jag upp och åker själv och direkt när jag kommer över mittzonen så jag har två backar mot mig och vad gör man då? Jag brukar tvärbromsa vid offensiva blå, vänta i mina spelare men då har jag redan tre motståndare på mig. Direkt när jag kommer över offensiv blå då stöter backarna på mig direkt och jag tappar pucken. Kommer jag in över offensiv blå, jag hinner heller skjuta för backarna är på mig som blodiglar.

Tekningarna också. Fattar inte hur man vinner tekningar. Inte ens när Crosby tekar mot en värdelös center så vinner jag. Direkt när domaren släpper pucken så trycker jag på kryss på dosan men icke. Inte vinner jag någon tekning.

Det låter som att du/ni använder backarna alldeles för lite. Så länge det inte är läge för en riktigt bra kontring så försök att starta anfallet med backarna hela tiden. Släpp inte pucken med backen förens du är på väg att bli tacklad/dubblad. Du vill alltså dra åt dig uppmärksamhet med backen för att släppa ut pucken till en forward som förhoppningsvis har fått lite mer yta att jobba med.
Citera
2016-09-25, 13:10
  #276
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
Det låter som att du/ni använder backarna alldeles för lite. Så länge det inte är läge för en riktigt bra kontring så försök att starta anfallet med backarna hela tiden. Släpp inte pucken med backen förens du är på väg att bli tacklad/dubblad. Du vill alltså dra åt dig uppmärksamhet med backen för att släppa ut pucken till en forward som förhoppningsvis har fått lite mer yta att jobba med.

Jag använder inte mina backar alls nästan när jag gör uppspel, endast i de fall där datorn har dumpat pucken och min back får pucken. Då startar jag uppspelet med min back som får pucken. Annars bryter jag anfallet i min egen zon så anfaller jag själv med två forward på varsin sida. Men som jag skrev 10/10 gånger när jag anfaller från egen zon så drar jag ifrån datorns forward och är alltid, alltid ensam med datorns två backar redan vid mittzon och då är jag chanslös. Kommer jag över offensiv blå så trycker datorns backar ut mig mot hörnen eller så stöter dom mot mig och då förlorar jag pucken. Annars åker jag över blå linjen, gör en u-sväng och passar en släpande forward som går på skott.

När jag har tryck i anfallszon så använder jag mina backar, då försöker jag passa dom och få skott på mål som oftast blir en styrning i mål eller att det är folk framför mål och målvakten inte ser pucken. Det är skitsvårt att göra mål med en forward när man har tryck i anfallszon, man blir otroligt pressad av datorn.

Citat:
Ursprungligen postat av silverbeer
Jag vidhåller min åsikt om att det är något riggat med spelet när man spelar Ultimate Team,så kallad "ice tilt".

Det är jävligt underligt, samma sak på alla andra NHL som släppts på den nya generationen, upplevde det aldrig på ps3. Märks så tydligt också, vinner 10 matcher i rad för att sedan förlora en, och då börjar förlust streaken på 4-5 matcher, för att sedan vinna 10 i rad igen, och så håller det på.

Under min förlust streak så märker man så jävla tydligt hur spelarna agerar annorlunda, åker inåt i banan istället för rakt fram vid kontringar, åker in i varandra,går bort sig hela tiden i försvaret,kan inte ta emot passningar och skjuter utanför hela tiden, men det jag tycker är mest signifikativt för att motståndaren har en datorfördel är när deras målvakt pokar undan pucken med sin klubba varje gång jag kommer fri. Plus att helt plötsligt släpper man in skitmål efter skitmål, medan jag själv får kämpa som en dåre för att lyckas göra ett enda mål. Saker som aldrig händer när man är i sin "Win streak"

Går man in på andras matcher och kollar deras senaste så ser man samma mönster, massa vinster i rad som följs upp av massa förluster i rad, inte en tillfällighet.

Tycker det är så jävla märkligt att det är såhär,det märks sjukt tydligt också och jag förstår inte varför det inte är på agendan mer att prata om detta för det är ett fult trick från EA, för att dom vill att man ska tro att sitt lag inte duger eller att man ska tröttna på att förlora så man lägger pengar på packs osv.

Tycker det är ytterst tråkigt att man inte får spela efter sina egna förutsättningar.

Det där känner jag igen när jag har skapat en spelare och kör säsong med honom i ett lag. Vi kan vinna 10 matcher i rad sen förlorar vi 4-5 matcher i rad och vinner 10 i rad. Så fortsätter det så.
__________________
Senast redigerad av Mittpunkt 2016-09-25 kl. 13:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback