Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-23, 10:33
  #1
Avstängd
Det hela började förra veckan.. känner att det sticks ibland då och då på kroppen har aldrig varit såhär innan och det är riktigt störande.. borde jag söka sjukvård?
Citera
2016-03-23, 10:44
  #2
Medlem
enmaestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Det hela började förra veckan.. känner att det sticks ibland då och då på kroppen har aldrig varit såhär innan och det är riktigt störande.. borde jag söka sjukvård?

Kan vara stressrelaterat.
Att det "sticker i kroppen" är ju inte så informationsrikt..
Citera
2016-04-25, 14:27
  #3
Avstängd
Stickningar i kroppen

Jag har nu under de senaste 2-3 veckorna upplevt stickningar extreemt jävla mycket.. detta har jag aldrig varit med om.. det är så mycket att jag nästan rivit upp min hud när jag kliar. Det sker oftast på bröstet, nacken, baksidan av nacken eller armarna/baksidan av armarna.

Om jag nu tänker efter så har det nästan alltid hänt när jag typ sitter still, t.ex. när jag äter, eller ligger i sängen, och när det kommer så kommer det som ett bombnedfall, allt på en gång. Inte gradvis. Vadfan är detta?


Edit: Det har hänt ett par gånger när jag gymmat också.
Citera
2016-04-25, 15:08
  #4
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12characters
Jag har nu under de senaste 2-3 veckorna upplevt stickningar extreemt jävla mycket.. detta har jag aldrig varit med om.. det är så mycket att jag nästan rivit upp min hud när jag kliar. Det sker oftast på bröstet, nacken, baksidan av nacken eller armarna/baksidan av armarna.

Om jag nu tänker efter så har det nästan alltid hänt när jag typ sitter still, t.ex. när jag äter, eller ligger i sängen, och när det kommer så kommer det som ett bombnedfall, allt på en gång. Inte gradvis. Vadfan är detta?


Edit: Det har hänt ett par gånger när jag gymmat också.

låter som stress eller ångest.
Citera
2016-04-27, 08:51
  #5
Moderator
fredrik686s avatar
1 tråd räcker gott och väl.

/Mod
Citera
2017-02-24, 20:03
  #6
Medlem
Fjantors avatar
Lånar tråd..
Har med fått stickningar i kroppen..
Sticker runt näsan armar och bröst...
Har börjat träna för en vecka sen och kan det ha med det att göra..?
Tror inte att det är stress. Är inte ett dugg stressad..
Däremot har ja precis slutat med Omeprazol tvärt efter flera års användande..
Om det kanske kan vara nån utsättning...
Är inte ett dugg orolig över detta, finner det bara jobbigt och irriterande..
Citera
2017-02-24, 21:39
  #7
Avstängd
Min erfarenhet av överlevnad är att jag fått stickningar i tårna när jag inte ätit på några dagar.

Jag vet det beror på mineralbrist!

Just mineraler har ju en viktig roll för kroppens nervsystem och dess förmåga att skicka meddelanden runt i kroppen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback