• 1
  • 2
2016-04-24, 23:09
Medlem
Tjena!

Jag är 22 årig kille och såg häromveckan att jag börjat få några gråa hårstrån (10 st eller något i den stilen) och jag var mest lite undrande över hur långt det kommer ta tills hela håret blir grått? Är det en snabb "växling" där det sker på en vecka eller är det lite segare då det kan ta några år innan allt blir grått?

Säkert jättesvårt att svara på men vore kul och höra om era erfarenheter.
Citera
2016-04-24, 23:13
Medlem
Såklart grymt olika, vissa får ett tiotal gråa hår, sedan kan det gå 10 år innan nästa. Medans hos andra kan det gå väldigt snabbt från första gråa håret. Fråga dina föräldrar om möjligt. Finns genetiskt anlag för gråa hår.
Citera
2016-04-24, 23:15
Medlem
Antar att du är rätt mörk då ser man gråa hår tidigt, för min del också vid ca 20. Men sedan har inget mer hänt! Är 50 år senare lika mörk och fortfarande bara enstaka grå hår!
Citera
2016-04-24, 23:18
Medlem
Farsan fick när han var 28 tydligen så det är väl säkert där det hamnar någonstans om jag får gissa men det verkade som att han inte började få gråa hårstrån redan vid 22.

Jag har rätt mörkt hår, lite "råttfärgat", alltså lite blont och brunt ihop men har på senare tid blivit mörkare tror jag. Kanske har med att det börjar bli grått och göra.
Citera
2016-04-24, 23:35
Medlem
xitunos avatar
För mig tog det ca ett år från att jag såg första gråa hårstrået tills allt var grått. Jag var ca 25 vid tillfället.
Citera
2016-04-24, 23:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Tar i regel tre dagar.
Citera
2016-04-24, 23:39
Medlem
BigFatCones avatar
Jag hittade mitt första när jag var 22 eller något kanske men sen hann jag fylla 35 innan dom kom på allvar och nu tycker jag att det dyker upp nåt eller några varje dag. Men det är som sagt högt individuellt.
Citera
2016-04-24, 23:45
Medlem
Jag fick mina första för 11år sen ungefär, och fullt gråhårig ligger fortfarande väldigt långt fram i tiden vad det verkar!

No panic!
Citera
2016-04-25, 01:06
Medlem
Gift44s avatar
Vid typ 27-28 såg jag det första gråa hårstrået. Vid 45 var det mer grått än mellanblont, tror nog det kan dröja till 60 innan det är helt grått😏
Citera
2016-04-25, 01:18
Medlem
arbogaeriks avatar
Som andra skrivit, är till del genetiskt betingat, fråga föräldrarna.
För min del "fick jag det" av ena föräldern, från första till max tog
nog typ 10 år.
Citera
2016-04-25, 06:24
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottweilern1
Tjena!

Jag är 22 årig kille och såg häromveckan att jag börjat få några gråa hårstrån (10 st eller något i den stilen) och jag var mest lite undrande över hur långt det kommer ta tills hela håret blir grått? Är det en snabb "växling" där det sker på en vecka eller är det lite segare då det kan ta några år innan allt blir grått?

Prata med dina föräldrar, sannolikheten är stor att du kommer att utvecklas på samma sätt de gjorde.
Citera
2016-07-12, 12:59
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottweilern1

Jag var 29 år när jag började att få gråa hårstrån i mitt då cendréfärgade hår som sen snabbt förvandlades till vita diton. Efter att jag fyllt 30 var håret nästan hel vitt så det kändes inte kul alls när man är i farten istället för att bängla med att färga det.

Nu är jag 40+ och försöker att febrilt återuppväcka de döda hårcellerna igen och det tar lång tid.
Jag kan tipsa om Fo-Ti som är en kinesisk naturmedicin, en slags böna som mals ner till ett pulver. Jag beställde det smidigt ifrån amazon.co.uk eftersom det inte finns att få tag på härhemma. Jag var för ett år sen deprimerande askgrå i håret men börjar nu få tillbaka mörka, fina partier igen.

Det ser ut som slingor i håret men det tar sig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in