Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-11-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag var 29 år när jag började att få gråa hårstrån i mitt då cendréfärgade hår som sen snabbt förvandlades till vita diton. Efter att jag fyllt 30 var håret nästan hel vitt så det kändes inte kul alls när man är i farten istället för att bängla med att färga det.

Nu är jag 40+ och försöker att febrilt återuppväcka de döda hårcellerna igen och det tar lång tid.
Jag kan tipsa om Fo-Ti som är en kinesisk naturmedicin, en slags böna som mals ner till ett pulver. Jag beställde det smidigt ifrån amazon.co.uk eftersom det inte finns att få tag på härhemma. Jag var för ett år sen deprimerande askgrå i håret men börjar nu få tillbaka mörka, fina partier igen.

Det ser ut som slingor i håret men det tar sig...

Nu svarar jag dig ett par år senare. Har googlat och undersökt nu när gråa hår har dykt upp... jag är 27 år gammal (tjej). Jag är väldigt orolig, dessa jag har nu gör inget men om det kommer fler blir det inte kul... Mamma började bli gråhårig vid 45 årsåldern och pappa runt 30 årsåldern så kanske fick jag nitlotten. Han blev helt gråhårig direkt.... dock har jag ärvt färg och hårtyp av mamma så hoppas på det bästa haha. Beställde hem fo ti, så stora frågan är: fungerar det än??
Citera
2019-11-30, 10:08
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolinxxx
Nu svarar jag dig ett par år senare. Har googlat och undersökt nu när gråa hår har dykt upp... jag är 27 år gammal (tjej). Jag är väldigt orolig, dessa jag har nu gör inget men om det kommer fler blir det inte kul... Mamma började bli gråhårig vid 45 årsåldern och pappa runt 30 årsåldern så kanske fick jag nitlotten. Han blev helt gråhårig direkt.... dock har jag ärvt färg och hårtyp av mamma så hoppas på det bästa haha. Beställde hem fo ti, så stora frågan är: fungerar det än??

Hej, nej mitt hår har inte blivit återställt till sin naturliga hårfärg efter all den här långa tiden, tyvärr.

Jag har inte kört med Fo-Ti alls på länge och också provat Svart Molass som också sägs hjälpa men jag har inte märkt någon skillnad alls.

Gråhet är som du antyder, en genetisk åkomma som många dras med och till viss del beror på koppar-brist. Jag har precis skaffat ett annat naturmedel ifrån England som innehåller bla brunt rismjöl. Därigenom har jag väl sett en bättre, mörkare nyansskillnad i testarna efter tre veckor av bara 5 stycken kapslar.
Citera
2019-11-30, 10:16
Bannlyst
håll håret i en kort frisyr , så syns inte silverfärgen så tydligt , många kvinnor uppskattar en välvårdad silverrygg så va stolt över era gråa hår , mer irriterande är hårväxt i näsa och öron som kommer med ålder , ett rent hårigt helvete att hålla bort , då det växer som satan

de första gråa strån kom här vid fyllda 40
Citera
2019-12-01, 14:56
Medlem
Citat:
Hej, nej mitt hår har inte blivit återställt till sin naturliga hårfärg efter all den här långa tiden, tyvärr.

Jag har inte kört med Fo-Ti alls på länge och också provat Svart Molass som också sägs hjälpa men jag har inte märkt någon skillnad alls.

Gråhet är som du antyder, en genetisk åkomma som många dras med och till viss del beror på koppar-brist. Jag har precis skaffat ett annat naturmedel ifrån England som innehåller bla brunt rismjöl. Därigenom har jag väl sett en bättre, mörkare nyansskillnad i testarna efter tre veckor av bara 5 stycken kapslar.

Okej! Hoppas ditt blir bättre för din del!! Jag tror dock det kommer dröja ett tag innan jag får mycket grått hår då jag har tjockt och långt hår och av dessa är bara några gråa plus att jag är ljushårig.. så de syns ju knappt, men är mer medvetenheten om grått hår. Har undersökt det väl nu under de senaste dagarna och lugnat mig.. Men hoppas innerligt att jag landar på ett mellanting mellan mamma och pappa, eftersom jag ändå ärvt hennes färger och hårtyp

Tack för svar!
Citera
2019-12-01, 17:04
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolinxxx
Okej! Hoppas ditt blir bättre för din del!! Jag tror dock det kommer dröja ett tag innan jag får mycket grått hår då jag har tjockt och långt hår och av dessa är bara några gråa plus att jag är ljushårig.. så de syns ju knappt, men är mer medvetenheten om grått hår. Har undersökt det väl nu under de senaste dagarna och lugnat mig.. Men hoppas innerligt att jag landar på ett mellanting mellan mamma och pappa, eftersom jag ändå ärvt hennes färger och hårtyp

Tack för svar!

Fo-Ti kan fungera då det är kinesisk naturmedicin men du behöver nog ta det under längre perioder för att det ska fungera, tillsammans med koppar-tillskott.
Citera
2019-12-03, 22:31
Medlem
Citat:
Fo-Ti kan fungera då det är kinesisk naturmedicin men du behöver nog ta det under längre perioder för att det ska fungera, tillsammans med koppar-tillskott.

Tack för hjälpen!

Dock är mina hårstrån inte gråa egentligen utan helt vita, jag har inga framtill utan mitt på huvudet. Har läst att om de förekommer vita strån mitt på huvudet kan det vara ångest och stressrelaterad. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Har mått dåligt de tre senaste åren sen jag började på universitet och blivit mer missnöjd med mig själv. Men tror inte det kan ha koppling... men på mamma kom håren framtill vid luggen först och främst. Ska iallafall testa fo-ti när jag får dom. Sen är jag glad att jag är rätt ljushårig så man inte ser så mycket skillnad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in