Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Der där lät bra!
Skrev förstås automatiskt *.jpg, men sen .jpg. DÅ dök dom upp.
Men resten funkade tyvärr inte.
Command+ , funkar ej. Hittar heller inte det alternativet under Arkiv eller Redigera.
Sidofältet, det är antagligen det längs till vänster? Där favoriter och annat är namngivna?
Alternativ för flikfältet (synonym till sidofältet?) finns under Innehåll, men inget som passar där.
Provade att dra Pictures till sidofältet. Det gick. Men när jag öppnar det så finns inga bilder, bara bildinfo.
Många säger att det var knepigare att lära sig MSDOS, men då hade man i alla fall en manual. Inte ett blad medföljde macen (18 000 kronor).
Nu vet jag inte vilken version av OS’et du kör, men det har funkat lika på alla vad jag vet.
När du har Finder synligt bredvid ”äpplet” till vänster i menyraden överst, så klickar du på Finder, då får du ner en rullgardinsmeny där valet Inställningar finns (bakom valen visas vilka snabbkommandon som kan kan slå istället, t ex kringla/cmd+ kommatecken)
Klickar du på Inställningar där så kan du se de flikvalen jag nämnde, välj Sidofält och kryss i vad du vill ska visas i Sidofältet, Bilder finns som val.
När det gäller bruksanvisning för din dator så var inte ledsen för att det inte kom med nån pappersmanual, för du borde ha sett någonstans att det går att få fram en manual direkt på din dator....
Om du har Finder uppe i listen som jag skrev tidigare, så har du ju Hjälp längst till höger, klicka där och du kan se olika där du kan få hjälp. Du kan även klicka cmd?
Det är faktiskt så att vilket program eller annat du har uppe så brukar detta ”Hjälp” finnas som sista val till höger i översta listen, klicka där om det är nåt du undrar över. Och det finns även knappar med frågetecken på inne i menyer och annat, där man får svar på t ex vad olika inställningar gör etc.