Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-24, 03:11
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
------------Annars så är det verkligen som du skriver i sista raden, det beror mycket på dina receptorer och hur de reagerar på nämnda substans, så är det ju.
mvh
Det är verkligen sant. Det är inte substansen det beror på. Det är människan och kombinationen substansen/människan. Det är enorma skillnader mellan olika människor. Jag vet en som konsumerat stora mängder alkohol kombinerat med ansenliga mängder amfetamin o kokain under många år och numera såvitt jag förstår nyttjar ytterst lite om ens något alls. Och han är helt omärkt av detta. Ingen som träffar honom anar någonting.
Och jag vet andra som har använt mycket, mycket mindre än honom och har rasat ihop fullständigt som människor på en bråkdel av den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om han har postadress hos moder är hon kanske god man åt honom, eller kanske förmyndare?
Det kan vara så. Är i och för sig inte helt säker på om en närstående kan vara god man men om det är ok så är det tänkbart.
Annars kanske han har sin post till henne så att hon får sköta räkningar och allt annat eftersom inget funkar om han ska göra det själv. Vet någon som har det så med sin gamla lite lätt dementa mamma fast hon inte formellt är någon god man.
Citera
2016-04-24, 03:22
  #50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Det är verkligen sant. Det är inte substansen det beror på. Det är människan och kombinationen substansen/människan. Det är enorma skillnader mellan olika människor. Jag vet en som konsumerat stora mängder alkohol kombinerat med ansenliga mängder amfetamin o kokain under många år och numera såvitt jag förstår nyttjar ytterst lite om ens något alls. Och han är helt omärkt av detta. Ingen som träffar honom anar någonting.
Och jag vet andra som har använt mycket, mycket mindre än honom och har rasat ihop fullständigt som människor på en bråkdel av den tiden.



Det kan vara så. Är i och för sig inte helt säker på om en närstående kan vara god man men om det är ok så är det tänkbart.
Annars kanske han har sin post till henne så att hon får sköta räkningar och allt annat eftersom inget funkar om han ska göra det själv. Vet någon som har det så med sin gamla lite lätt dementa mamma fast hon inte formellt är någon god man.


Närstående kan vara gode män förutsatt att det är lämpligt. Fast ibland händer väl att godemän utses slentrianmässigt en närstående fast det borde vsra någon annan, det handlar ju inte bara att ta hand om någons post. Har sett fall där anhöriga förordnats som gode män fast de har "kan ej underteckna" (innebärande att de är analfabeter) på idkortet och behöver tolk.

När min farsa vsr sjuk och behövde god man så motsatte jag mig att det skulle vara någon närstående, jag bodde för långt bort för att kunna göra praktiska saker som ibland krävs.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-24 kl. 03:27.
Citera
2016-04-24, 03:28
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepAsFrozt
Bo är varken Wt , pundare eller liknande !!
Han HATADE droger.
Så snälla sluta med dom tankegångarna.
Det är väl i stort sett enbart GM och hur han eventuellt ska klassificeras som varit i fokus i tråden. BO har knappt nämnts.
Citera
2016-04-24, 03:52
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
MGM är otäckt lik Henrik Arnstad både vad gäller utseende och ögonen
Där satt den. Klockrent.Tyckte han gav obehagliga associationer. Kan MGM varit influerad av Arnstads paranoida agenda och trott sig skåda fascismens bruna tryne i stackars BO:s gestalt?
Citera
2016-04-24, 07:58
  #53
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Det kan vara så. Är i och för sig inte helt säker på om en närstående kan vara god man men om det är ok så är det tänkbart.
Jo, närstående kan vara gode män.
Citera
2016-04-24, 09:08
  #54
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Jo, närstående kan vara gode män.
Det är dessutom jäkligt vanligt skulle jag säga. Har man någorlunda vettiga föräldrar är de nästan alltid gode män till sina barn. Personligen tycker jag alternativet är rätt sjukt. Nåja. Alltid kul att läsa om folks kunskap om LSS-boenden
Citera
2016-04-24, 10:12
  #55
Medlem
Zikniks avatar
Visar bara vikten av att psyksjuka kontrolleras noga och låses in frikostigt för att inte ställa till skada i samhället inkl för sig själva!
Citera
2016-04-24, 10:38
  #56
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Hade det inte hänt i det kollapsande Sverige hade man undrat om man verkligen placerar svårt psykisk sjuka människor mitt bland andra i nybyggda bostadsrätter. Ingenting förvånar längre i Kalle Anka-landet som är på väg rakt in i väggen.
Citera
2016-04-24, 10:59
  #57
Medlem
hulkenbergs avatar
Neuropsykiatriska diagnoser är ADHD, Tourettes samt autism. Tror inte missbruk är inblandat i detta utan GM är psykiskt sjuk. Tillsammans med störningen autismspektrumtillstånd. Spekulerar bara fritt nu. Av erfarenhet vet vi ju att högfungerande med autism är kraftigt överrepresenterade i mordstatistiken.

Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Hade det inte hänt i det kollapsande Sverige hade man undrat om man verkligen placerar svårt psykisk sjuka människor mitt bland andra i nybyggda bostadsrätter. Ingenting förvånar längre i Kalle Anka-landet som är på väg rakt in i väggen.

Ska man isolera dessa då. Tycker du det är ett bättre alternativ. Tror fler kommer flippa då!

De få ggr som det har skett mord på serviceboenden så är det personalen eller en brukare som drabbas. Oskyldiga brukar klara sig. Nämn 2 exempel där en person på serviceboende har misshandlat en annan boende till döds, för det kan du inte.
__________________
Senast redigerad av hulkenberg 2016-04-24 kl. 11:01.
Citera
2016-04-24, 11:03
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Det är nog så att Göteborgs stad hyr ett antal lägenheter i det här huset. En åtta-tio st enligt vad det sägs. Sen hyrs de ut till personer med LSS-beslut som betalar hyran med pengar från sociala eller försäkringskassan. I anslutning till lägenheterna finns det även en gemensamhetslokal där det finns personal som även tittar till de boende i sina lägenheter. SocialSverige i sitt esse.
Sen kan man ju tänka ett och annat om att det förekommer knivar i denna miljö. Men det kanske är så att klienterna kommer och går ganska fritt. Kan i varje fall inte vara kul att bo i ett sånt här hus som barnfamilj och ha personer med neuropsykiatriska diagnoser som grannar..,
Neuropsykiatriska diagnoser är så vanliga att det bor minst 1 på varje gata i Sverige. Är det ett stort höghus har du garanterat 1 neuropsykiatrisk diagnos i huset. Du vet bara inte om det
Citera
2016-04-24, 13:36
  #59
Medlem
vi har blivit en ängel mindre i blåvitt. när Gabriel blev knivmördad inatt i sin lägenhet. vila i frid Gabriel ❤
Citera
2016-04-24, 13:54
  #60
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Hur gammal var G*abriel? Facebook? Instagram?
__________________
Senast redigerad av Sourcreamchipsen 2016-04-24 kl. 13:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback