Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 19:58
  #169
Medlem
Snurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
Jag håller med. Sebastian var en bra kille innerst inne. Jag tror att offret, Gabriel, måste gjort något fruktansvärt för att Sebastians vrede skulle utlösas till den grad att han gjorde det han gjorde.

Det måste varit något som Sebastian inte ville tala om heller, eftersom han inte nämner någon riktig anledning i förhören. Jag vet att Sebbe var en kristen arie som var stolt över sin härkomst och sin tro, och han ville i tysthet bekämpa det onda.

Min teori är att Gabriel ägnade sig åt satansdyrkande och djävulsritualer, och att Sebbe fått nys om detta och ville göra det rätta, på egen hand då han vet att myndigheter inte förstår sig på det ockulta.

Sebastian har min fulla förståelse och jag hoppas att han någon gång får sin heder upprättad då det gått upp för folk vilken heroisk insats Sebbe stod för.

Din teori är väldigt långsökt enligt mig. Jag vet att Sebbe var stolt över sin härkomst som du nämner i ditt inlägg, jag vet dock inte om han var troende.
Men om det är Sebastians kärlek till knark som utlöste detta dåd eller om det fanns andra faktorer i sambandet lär vi väl aldrig få veta. Jag själv vill dock inte tro att han oprovocerat tar en annan människa av daga, något måste gått riktigt snett.
Citera
2017-07-26, 21:47
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurken
Din teori är väldigt långsökt enligt mig. Jag vet att Sebbe var stolt över sin härkomst som du nämner i ditt inlägg, jag vet dock inte om han var troende.
Men om det är Sebastians kärlek till knark som utlöste detta dåd eller om det fanns andra faktorer i sambandet lär vi väl aldrig få veta. Jag själv vill dock inte tro att han oprovocerat tar en annan människa av daga, något måste gått riktigt snett.

Precis, han gjorde det knappast oprovocerat. Gabriel måste ha gjort något, förutom att vara hederslös som Sebastian påpekar i förhören. Jag är övertygad om att Gabbe (jag kände dem båda) ägnade sig åt något hemskt, vilket fick Sebastians moral att lysa rött. Om Sebbe gick för långt är svårt att säga, det beror på hur man ser på saken.

Jag har med egna ögon bevittnat djävulsritualer och spädbarnsorgier äga rum i Gabriels rum, syner som är svåra att tvätta bort ur minnet. Vad dessa ritualer faktiskt handlade om förstod jag inte först, men på senare tid har jag lagt ihop 1 med 1 och förstått vad som faktiskt försigått. På ytan var han en harmlös man, men bakom stängda dörrar trädde självaste satan fram.
__________________
Senast redigerad av VILD_PUNG 2017-07-26 kl. 21:50.
Citera
2017-07-27, 00:39
  #171
Medlem
Snurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
Precis, han gjorde det knappast oprovocerat. Gabriel måste ha gjort något, förutom att vara hederslös som Sebastian påpekar i förhören. Jag är övertygad om att Gabbe (jag kände dem båda) ägnade sig åt något hemskt, vilket fick Sebastians moral att lysa rött. Om Sebbe gick för långt är svårt att säga, det beror på hur man ser på saken.

Jag har med egna ögon bevittnat djävulsritualer och spädbarnsorgier äga rum i Gabriels rum, syner som är svåra att tvätta bort ur minnet. Vad dessa ritualer faktiskt handlade om förstod jag inte först, men på senare tid har jag lagt ihop 1 med 1 och förstått vad som faktiskt försigått. På ytan var han en harmlös man, men bakom stängda dörrar trädde självaste satan fram.

Angående djävulsritual-biten så vet jag inte om detta är sant, jag tvivlar på detta. Men att någonting har fått igång Sebastian tvivlar jag _ABSOLUT_ inte på. Personligen så vet jag att han kunde bete sig artigt och trevligt även om han brukade narkotika. Jag tror att Gabriel gjort något som fått Sebastian att se svart, vad han eventuellt kan ha gjort vet jag inte. De flesta vet att Sebastian värdesatte sin egen ras högt, jag tror inte han skulle ta en annan människa av daga endast pga hudfärgen. Vi får snoka vidare i detta tycker jag, har du läst FUP? Skickar dig ett PM med min Skype om du vill diskutera vidare.
__________________
Senast redigerad av Snurken 2017-07-27 kl. 00:47.
Citera
2017-08-21, 00:58
  #172
Medlem
DeepAsFrozts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
Precis, han gjorde det knappast oprovocerat. Gabriel måste ha gjort något, förutom att vara hederslös som Sebastian påpekar i förhören. Jag är övertygad om att Gabbe (jag kände dem båda) ägnade sig åt något hemskt, vilket fick Sebastians moral att lysa rött. Om Sebbe gick för långt är svårt att säga, det beror på hur man ser på saken.

Jag har med egna ögon bevittnat djävulsritualer och spädbarnsorgier äga rum i Gabriels rum, syner som är svåra att tvätta bort ur minnet. Vad dessa ritualer faktiskt handlade om förstod jag inte först, men på senare tid har jag lagt ihop 1 med 1 och förstått vad som faktiskt försigått. På ytan var han en harmlös man, men bakom stängda dörrar trädde självaste satan fram.

Spädbarnsorgie's ???? Ja du hör ju själv hur sjuk du måste vara för att ens komma på nått sådant skitsnack
Citera
2018-04-26, 13:37
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
Precis, han gjorde det knappast oprovocerat. Gabriel måste ha gjort något, förutom att vara hederslös som Sebastian påpekar i förhören. Jag är övertygad om att Gabbe (jag kände dem båda) ägnade sig åt något hemskt, vilket fick Sebastians moral att lysa rött. Om Sebbe gick för långt är svårt att säga, det beror på hur man ser på saken.

Jag har med egna ögon bevittnat djävulsritualer och spädbarnsorgier äga rum i Gabriels rum, syner som är svåra att tvätta bort ur minnet. Vad dessa ritualer faktiskt handlade om förstod jag inte först, men på senare tid har jag lagt ihop 1 med 1 och förstått vad som faktiskt försigått. På ytan var han en harmlös man, men bakom stängda dörrar trädde självaste satan fram.



Äckliga lögnare.
Gabriel hade inget med satan att göra.
Han var en schysst kille.

Kände Gabriel väldigt väl.
Var även på rättegången och fick där höra Sebastians motiv.
Han hade inget motiv överhuvudtaget, röster i huvudet och en felbedömning var hans försvar.
Sebastian dödade en oskyldig människa utan någon anledning.
Citera
2018-04-26, 17:35
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
Precis, han gjorde det knappast oprovocerat. Gabriel måste ha gjort något, förutom att vara hederslös som Sebastian påpekar i förhören. Jag är övertygad om att Gabbe (jag kände dem båda) ägnade sig åt något hemskt, vilket fick Sebastians moral att lysa rött. Om Sebbe gick för långt är svårt att säga, det beror på hur man ser på saken.

Jag har med egna ögon bevittnat djävulsritualer och spädbarnsorgier äga rum i Gabriels rum, syner som är svåra att tvätta bort ur minnet. Vad dessa ritualer faktiskt handlade om förstod jag inte först, men på senare tid har jag lagt ihop 1 med 1 och förstått vad som faktiskt försigått. På ytan var han en harmlös man, men bakom stängda dörrar trädde självaste satan fram.

Varför ingrep du inte själv på något sätt om nu detta med spädbarnsorgier är sant?
Citera
2018-04-27, 08:40
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenneborg
Varför ingrep du inte själv på något sätt om nu detta med spädbarnsorgier är sant?


För att han snackar skit
Citera
2018-04-28, 00:20
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playton
Äckliga lögnare.
Gabriel hade inget med satan att göra.
Han var en schysst kille.

Kände Gabriel väldigt väl.
Var även på rättegången och fick där höra Sebastians motiv.
Han hade inget motiv överhuvudtaget, röster i huvudet och en felbedömning var hans försvar.
Sebastian dödade en oskyldig människa utan någon anledning.


Ja Sebastian är helt instabil o fylld av ilska o begär av makt! ( då utan droger ) Brott kommer säkerligen ske igen....men kommer få lång tid där han är .....dit kommer dom som har stort behov av samhälls skydd.
Citera
2021-02-24, 21:48
  #177
Medlem
apartheids avatar
Någon som har kvar FUP i detta fallet?
Citera
2021-12-01, 22:58
  #178
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apartheid
Någon som har kvar FUP i detta fallet?

FUP finns på sida 12 i denna tråd.
Citera
2022-01-09, 14:34
  #179
Medlem
Sebastian Carl Andersson Hägg ska enligt egen utsago ha aspergers syndrom och käkar en massvis med mediciner. Han satte eld på en madrass och hamnade på växjö rättspsyk i några månader. Hans pappa bor i Brännö där har han vistats under sina permissioner och sålt blommor. Han saknar bank kort då han har obetalda skulder, på sina permissioner så är han på stan och tar en öl med lite käk. Han är skriven hos sin mamma i Haga.

https://mrkoll.se/person/Carl-Sebast...dYQakyqRaQuerA
Citera
2024-03-20, 13:58
  #180
Medlem
apartheids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
FUP finns på sida 12 i denna tråd.
Lite sent svar men jag menade givetvis FUP med fungerande länk. Ser att Sebastian är skriven i Skövde sedan ett halvår. Var det inte där han satt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback