Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-22, 20:21
  #1
Medlem
Ska försöka att hålla storyn relevant...

Jag träffade min ex flickvän för kanske fem år sedan, vi var KKs över ett halvår, dejtade och hade den bästa tiden i livet. Men sen bröt vi kontakten helt plötsligt, hon hörde oväntat av sig till mig ca ett år efteråt igen och dumt som fan trots att man var arg/besviken, så återtog jag kontakten med henne igen.

Sen träffades vi igen, blev nykära igen och blev denna gång tillsammans.

Vi var tillsammans därefter i nästan 1.5 år, bara någon månad efter vi blev tillsammans så började vi bråka och problem uppstod oftare och mer. Hon förvandlades mer till en bitch, inte som tiden när vi var KK... Antagligen för att hon nu hade "fått mig", så hon inte behövde försöka attrahera mig hela tiden. Jag är själv mycket snyggare än henne på skalan, så hon blev avundsjuk hela jäkla tiden.

Tiden gick och på slutet av året så gjorde hon slut. Det var jävligt korkat av mig och jag beskyller mig själv mycket till varför det slutade så, det kändes som att det var mitt fel för jag inte hade någon direkt erfarenhet av förhållande och insåg inte att det kunde hamna där trots bråk. Det tog mig väldigt hårt eftersom jag normalt sätt inte blir kär eller öppnar upp mig till vem som helst. Det kändes som att förlora en familjemedlem. Hon var dessutom min första flickvän.

Trots att jag var extremt nere, mådde dåligt och bara önskade att jag kunde sova av tiden tills jag kom över förlusten, så gav mig tiden mer insikt i mig själv och mitt liv. Idag, efter något år och några månader, är jag så extremt glad av att jag har kunskap, självinsikt, en plan för mitt liv, vet att motgångar i livet kan man komma över och jag kan faktiskt/har träffat mycket bättre tjejer än hon någonsin kunde vara.

Därför har jag inte brytt mig mer om vad som hände. Jag har kommit över det. Faktiskt så har jag insett att hon var en jävla bitch och att mitt liv är mycket bättre utan henne. Det jag saknade var det fantastiska SEXET vi hade, inte förhållandet över huvud taget. So life goes on...

Men men... Mitt ex hade känt mig i af över 3 år, vi var tillsammans nästan 1.5 år utav denna tiden. Vi ville skaffa barn och jag planerade att köpa en ring för att fria till henne. Men det tog slut precis innan det hände. Bara ca 3-4 månader efter hon gjort slut med mig så blev hon tillsammans med en helt ny kille, denna kille blev hon gravid av efter bara knappt 6 månader efter de blev tillsammans. Kort därefter så förlovade de sig.

Jag fick plötsligt reda på detta i dagarna och jag höll på att tappa hakan, mitt hjärta pumpade 180 upp i halsen, nästan "chockad" eller smått ångest. Jag visste om att hon hade en ny kille och allt, samt att detta kunde ske, men när jag fick reda på att hon var gravid med hans unge så reagerade jag så här konstigt bara. Tog 15 min sen var jag tillbaka igen. Nu undrar jag...

Varför? frågar jag nu mig själv. Jag hade nästan helt glömt henne och brydde mig inte ett skit om henne för hon var en bitch mot mig.

Varför fick jag denna reaktionen nu då? Att se henne bli tillsammans med en innan okänd kille 3 mån efter vi gjort slut och sen skaffa en unge 6 mån därpå och sen gifta sig, wtf? tänker jag.

Undrar också om det finns någon annan här som har reagerat så här som mig när man får reda på sådana saker om sitt ex? Tack för att ni läste.
Citera
2016-04-22, 21:00
  #2
Medlem
Jag känner absolut igen mig på flera saker du skriver. Jag var ihop med en brud något år men gjorde sedan slut eftersom vi inte tänkte likadant. Hörde ingenting om henne på flera månader och jag konstaterade att jag var över henne. Men så fick jag höra att hon var med någon annan och det slog mig hårt. Har ingen aning värför,men det hände. Ett ex kommer ju alltid vara någon man har något gemensamt med, vare sig man vill det eller inte... tror det är därför det kan kännas konstigt att se henne fortsätta
Citera
2016-04-22, 21:04
  #3
Medlem
Jag har tyvärr ingen förklaring till din reaktion, men har varit med om samma sak, fast "från andra hållet" kan man säga. Mitt ex var väldigt jobbig i början när jag blev ihop med min man, men han slutade när min man blev förbannad.

Flera år efter att det tog slut med exet så mötte jag honom på stan, och hans reaktion när han såg att jag var höggravid var skrämmande. Begrep mig inte heller på den starka reaktionen, så intressant att se om någon kan förklara den!
Citera
2016-04-22, 21:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nylundarn
Jag känner absolut igen mig på flera saker du skriver. Jag var ihop med en brud något år men gjorde sedan slut eftersom vi inte tänkte likadant. Hörde ingenting om henne på flera månader och jag konstaterade att jag var över henne. Men så fick jag höra att hon var med någon annan och det slog mig hårt. Har ingen aning värför,men det hände. Ett ex kommer ju alltid vara någon man har något gemensamt med, vare sig man vill det eller inte... tror det är därför det kan kännas konstigt att se henne fortsätta

Vi förstår nog varandras situation. Det är ju klart att vi båda två visste att förr eller senare skulle våra ex hitta någon ny kille, så vi var nog mentalt förberedda på scenariot. Vi kom över skitet och allt, men sen så t ex. i mitt fall, efter att hon hade känt mig flera år och varit tillsammans 1.5 år i ett förhållande, så att bara hitta en ny kille att inleda ett förhållande med 3 månader efter, därefter 6 månader därpå skaffa barn och förlova sig...

Det är det som är det sjuka i mitt fall. Jag hade aldrig trott att det skulle ske så snabbt. Det är inte själva scenariot utan att att det hände så pass snabbt, som jag blir chockad av.

Personligen är jag glad att "I dodged the bullet" och hoppas att det går åt helvete för inte mer förtjänar hon. Mitt liv är svinmycket bättre nu

Hur reagerade du tiden efteråt? Glömde det och levde livet trevligt som vanligt igen?
Citera
2016-04-22, 21:15
  #5
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmean21
Ska försöka att hålla storyn relevant...

Jag träffade min ex flickvän för kanske fem år sedan, vi var KKs över ett halvår, dejtade och hade den bästa tiden i livet. Men sen bröt vi kontakten helt plötsligt, hon hörde oväntat av sig till mig ca ett år efteråt igen och dumt som fan trots att man var arg/besviken, så återtog jag kontakten med henne igen.

Sen träffades vi igen, blev nykära igen och blev denna gång tillsammans.

Vi var tillsammans därefter i nästan 1.5 år, bara någon månad efter vi blev tillsammans så började vi bråka och problem uppstod oftare och mer. Hon förvandlades mer till en bitch, inte som tiden när vi var KK... Antagligen för att hon nu hade "fått mig", så hon inte behövde försöka attrahera mig hela tiden. Jag är själv mycket snyggare än henne på skalan, så hon blev avundsjuk hela jäkla tiden.

Tiden gick och på slutet av året så gjorde hon slut. Det var jävligt korkat av mig och jag beskyller mig själv mycket till varför det slutade så, det kändes som att det var mitt fel för jag inte hade någon direkt erfarenhet av förhållande och insåg inte att det kunde hamna där trots bråk. Det tog mig väldigt hårt eftersom jag normalt sätt inte blir kär eller öppnar upp mig till vem som helst. Det kändes som att förlora en familjemedlem. Hon var dessutom min första flickvän.

Trots att jag var extremt nere, mådde dåligt och bara önskade att jag kunde sova av tiden tills jag kom över förlusten, så gav mig tiden mer insikt i mig själv och mitt liv. Idag, efter något år och några månader, är jag så extremt glad av att jag har kunskap, självinsikt, en plan för mitt liv, vet att motgångar i livet kan man komma över och jag kan faktiskt/har träffat mycket bättre tjejer än hon någonsin kunde vara.

Därför har jag inte brytt mig mer om vad som hände. Jag har kommit över det. Faktiskt så har jag insett att hon var en jävla bitch och att mitt liv är mycket bättre utan henne. Det jag saknade var det fantastiska SEXET vi hade, inte förhållandet över huvud taget. So life goes on...

Men men... Mitt ex hade känt mig i af över 3 år, vi var tillsammans nästan 1.5 år utav denna tiden. Vi ville skaffa barn och jag planerade att köpa en ring för att fria till henne. Men det tog slut precis innan det hände. Bara ca 3-4 månader efter hon gjort slut med mig så blev hon tillsammans med en helt ny kille, denna kille blev hon gravid av efter bara knappt 6 månader efter de blev tillsammans. Kort därefter så förlovade de sig.

Jag fick plötsligt reda på detta i dagarna och jag höll på att tappa hakan, mitt hjärta pumpade 180 upp i halsen, nästan "chockad" eller smått ångest. Jag visste om att hon hade en ny kille och allt, samt att detta kunde ske, men när jag fick reda på att hon var gravid med hans unge så reagerade jag så här konstigt bara. Tog 15 min sen var jag tillbaka igen. Nu undrar jag...

Varför? frågar jag nu mig själv. Jag hade nästan helt glömt henne och brydde mig inte ett skit om henne för hon var en bitch mot mig.

Varför fick jag denna reaktionen nu då? Att se henne bli tillsammans med en innan okänd kille 3 mån efter vi gjort slut och sen skaffa en unge 6 mån därpå och sen gifta sig, wtf? tänker jag.

Undrar också om det finns någon annan här som har reagerat så här som mig när man får reda på sådana saker om sitt ex? Tack för att ni läste.

Du reagerar så för innerst inne hade du velat bilda familj med henne, men misslyckades med det. Sen glider den okända killen och blir pappa + gifter sig med ditt ex inom 6mån. Han vann, du förlorade. Så känns det inombords om du är helt ärlig mot dig själv.
Citera
2016-04-22, 21:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag har tyvärr ingen förklaring till din reaktion, men har varit med om samma sak, fast "från andra hållet" kan man säga. Mitt ex var väldigt jobbig i början när jag blev ihop med min man, men han slutade när min man blev förbannad.

Flera år efter att det tog slut med exet så mötte jag honom på stan, och hans reaktion när han såg att jag var höggravid var skrämmande. Begrep mig inte heller på den starka reaktionen, så intressant att se om någon kan förklara den!

Riktigt intressant för mig att se det ur ditt perspektiv! Hur pass lång tid tog det innan du blev tillsammans med din man, efter att du gjort slut med ditt ex? Och hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Kan du hålla med om att efter man har känt en person några år, varit i förhållande, därefter göra slut... att därpå skaffa en ny kille bara någon månad därefter, förlova sig och bli gravid efter en sån kort stund... Gör att ex killen tänker att "vafan, efter så många år så skaffar hon unge och gifter sig efter en sån kort tid"? Att det är lite oförskämt? Elakt? Vet inte det exakta ordet som passar in.

Kan tjejer verkligen komma över en kille så snabbt och skaffa unge/gifta sig med en helt ny så kort efteråt utan att känna någon moral eller känsla att det ser konstigt ut?
Citera
2016-04-22, 21:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
Du reagerar så för innerst inne hade du velat bilda familj med henne, men misslyckades med det. Sen glider den okända killen och blir pappa + gifter sig med ditt ex inom 6mån. Han vann, du förlorade. Så känns det inombords om du är helt ärlig mot dig själv.

Ja, det stämmer att jag hade planerat att gifta mig och skaffa barn med henne. Men efter att jag hade kommit över henne tillslut, trots att ha mått på absolut botten i mitt liv, så kom jag till en sån extrem självinsikt och idag är jag mycket gladare, har en plan för mitt liv och jag kommer komma så sjukt mycket längre i livet för att vi gjorde slut. Jag är faktiskt ärligt talat glad att jag inte är tillsammans med henne. Hon hade förstört mitt liv tillslut. Nu har jag friheten och kan nå mitt drömliv.

Ifall hon hade skaffat en ny kille kanske ett halvår-år efter vår långa relation, så hade jag inte brytt mig. Inte heller hade jag brytt mig ifall hon blev gravid efter något år. Men just tidsaspekten, att hon skaffar en kille bara 3 mån efteråt, sen 6 mån efter så är hon gravid + förlovad. What the fuck liksom, efter flera år i en relation som är påväg att bli till en förlovning, så kan hon göra så efter bara lite tid? Trodde ärligt talat att han den nya var bara ett rebound men det är det som gör mig chockad nu!
Citera
2016-04-22, 22:07
  #8
Medlem
Densomsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmean21
Riktigt intressant för mig att se det ur ditt perspektiv! Hur pass lång tid tog det innan du blev tillsammans med din man, efter att du gjort slut med ditt ex? Och hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Kan du hålla med om att efter man har känt en person några år, varit i förhållande, därefter göra slut... att därpå skaffa en ny kille bara någon månad därefter, förlova sig och bli gravid efter en sån kort stund... Gör att ex killen tänker att "vafan, efter så många år så skaffar hon unge och gifter sig efter en sån kort tid"? Att det är lite oförskämt? Elakt? Vet inte det exakta ordet som passar in.

Kan tjejer verkligen komma över en kille så snabbt och skaffa unge/gifta sig med en helt ny så kort efteråt utan att känna någon moral eller känsla att det ser konstigt ut?


Nej, det kan man inte. Separationer tar runt 3 år att läka helt, sa en vis gumma. Går det fortare än blixten att gå vidare och leka lycklig familj så fanns det antingen aldrig några riktiga känslor eller så förtränger man för att försöka lappa över smärtan med en ny kärlek. Det är väl olika. Men förstår dina känslor, det är något störande i det som är svårt att definiera. En sorts respektlöshet kanske.
__________________
Senast redigerad av Densomsa 2016-04-22 kl. 22:17.
Citera
2016-04-22, 22:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simmean21
Riktigt intressant för mig att se det ur ditt perspektiv! Hur pass lång tid tog det innan du blev tillsammans med din man, efter att du gjort slut med ditt ex? Och hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Kan du hålla med om att efter man har känt en person några år, varit i förhållande, därefter göra slut... att därpå skaffa en ny kille bara någon månad därefter, förlova sig och bli gravid efter en sån kort stund... Gör att ex killen tänker att "vafan, efter så många år så skaffar hon unge och gifter sig efter en sån kort tid"? Att det är lite oförskämt? Elakt? Vet inte det exakta ordet som passar in.

Kan tjejer verkligen komma över en kille så snabbt och skaffa unge/gifta sig med en helt ny så kort efteråt utan att känna någon moral eller känsla att det ser konstigt ut?
Det gick ca en månad mellan att jag avslutade med exet och att jag träffade min man. Vi blev ett par första kvällen vi möttes och förlovade oss efter 6 månader. Exet tyckte avslutet var en dålig idé så han försökte redan från början få mig att ändra mig genom att kontakta mig varje dag, väntade på mig utanför mitt jobb för att prata o.s.v., och när jag träffade min man så blev exet mer aggressiv.

För mig var det slut när jag gjorde slut, medan han nog trodde ganska länge att det skulle bli vi igen. Men det gick ca 5 år innan jag mötte honom när jag var höggravid, så hans reaktion då kändes obegriplig för mig.

Ni hade varit tillsammans längre än jag och mitt ex hade varit och ni hade planer på barn och giftermål, så det är förståeligt tycker jag att det blev som en chock för dig när du upptäckte att hon så kort tid efter ert avslut förverkligade det med någon annan.

Jag förstår att det kan upplevas som ett hån när den andra snabbt går vidare. Men samtidigt så tycker jag att gränsen för när man har rätt att gå vidare, är när man har avslutat förhållandet. Kärlek är inte så lätt att hitta, så om man väl hittar den så tycker jag inte man ska avstå den, även om det sårar ens ex.
Citera
2016-04-22, 22:28
  #10
Medlem
whadeewhoos avatar
Jag hade en kk för många år sedan som nu har skaffat barn. Jag vet inte varför det kändes så overkligt att få reda på det.
Det kändes som att vi hade någonting särskilt men att vi var för unga och att vi skulle ha varit åtminstone väldigt bra vänner, men med tanke på kemin så vet jag inte om vi hade klarat av det.
Det jävliga är att jag tror vi tappade kontakten bara pga missförstånd /dålig kommunikation och en flytt..
Citera
2016-04-23, 00:56
  #11
Medlem
idiamindadas avatar
Saker ligger kvar under ytan som man själv inte är medveten om. Som TS märkte.
Citera
2016-04-23, 06:59
  #12
Medlem
borrizs avatar
Kan det vara så att du märker att hon har gjort någonting med sitt liv, medan du känner att du står och stampar ts?r
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback