2016-06-28, 02:10
Medlem
taucetis avatar
Det fortsätter att hända saker i Danmark. Här följer några utdrag ifrån artikeln.

Tidligere politichef: Kampen mod hash er nyttesløs

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-20-tidligere-politichef-kampen-mod-hash-er-nytteslos
Citat:
- Jeg mener personligt, at man bør legalisere salget af hash, for den kamp kan vi ikke vinde. Man har forsøgt at bekæmpe det her i så mange år, og man er ikke kommet nogen vegne. Vi kan ikke hindre brugen af hash ved at forbyde det. Det er dyrt og nytter ikke meget, siger senioranklager Anne Birgitte Stürup fra Statsadvokaten for København.
Citat:
Erik Merlung, tidligere statsadvokat for Sjælland, er enig. Kampen mod salg af hash kan ikke vindes, mener han, og de eneste som profiterer på "den håbløse indsats" er bagmændene, som tjener enorme summer på at forsyne hashrygere med de ulovlige varer, fastslår han over for avisen
.
Citat:
Sammen med Per Larsen, tidligere chefpolitiinspektør i København, foreslår Erik Merlung, at Folketinget iværksætter et overvåget forsøg med salg af det euforiserende stof. Indtægterne skal gå til staten.
Citera
2016-06-28, 20:34
Medlem
"Inom kort" xD

Nej, det kommer inte hända förän vi är för gamla eller döda för att bruka något. RC droger finns redan och dom är inte olagliga.
Citera
2016-06-29, 13:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
"Inom kort" xD

Nej, det kommer inte hända förän vi är för gamla eller döda för att bruka något. RC droger finns redan och dom är inte olagliga.
Det finns massor av RC-droger som är olagliga. En substans legala status har inget med om det är en RC att göra eller inte.
Citera
2016-07-10, 01:59
Medlem
Asgarvars avatar
Det finns bara en organisation som FN lyssnar på, och det är WHO. För två år sedan öppnade de för medicinsk cannabis, men nyligen ångrade sig de direkt. Sammanträffande nog skedde det i och med samtal med, just det, Sverige.

Allt FN tror om oss är lögner från det svenska utrikesdepartementet. Vi skyltar om att stå för rättigheter, välfärd, vård, hälsa och perfektion - men sanningen vet vi ju är annorlunda. Alla policys och allt som rör den felfria svenska modellen propagerar vi inför FN, WHO och EU genom denna falska överhet i moral och rättvisa.

Om vi någonsin ska få se individualism och frihet igen i den globaliserade världen måste omvärlden också sluta lyssna på Sverige, utan istället ses som ett direkt hot mot friheter och förnuft.
Citera
2016-07-10, 11:12
Medlem
Harpys avatar
Att FN säger en sak betyder inte att vi som nation är nära den förenade enigheten. Läser man de folkvalda partiernas program så noterar man snabbt ett mörkt utgångsläge. Vänsterpartiet verkar vilja avkriminalisera eget bruk. Det verkar vara så långt man kommer om man inte tittar till ungdomsförbunden, där jag vill minnas att centerpartiets ungdomsförbund hamnade i frysboxen runt 2012-13 efter ett hedersvärt initiativ att legalisera enbart cannabis.

Det är kanske där, med babysteps, man måste börja? Hanna Wagenius avgick CUF p.ga för många rynkor under ögonen förra sommaren, ungdomsförbunden har iofs ingen större makt. Men vilka har gått vidare och kan bli folkvalda 2018?

Vilket parti, vilka människor värnar mest om att närma sig den verkliga världen i denna fråga? Kommer ju inte sätta på mig stråhatten och köra traktorn till vallokalerna med nuvarande (C)-ledning i tankarna.
Citera
2016-08-13, 12:40
Medlem
Nu har det gått drygt 4 månader sedan Gabriel sa att fokus skulle flyttas från straff till vård och hälsa.

Fortfarande springer dock poliserna runt och leker förmyndare åt vuxna människor.

Whats New?
Senast redigerad av bartold 2016-08-13 kl. 12:59.
Citera
2016-08-13, 12:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Nu har det gått drygt 4 månader sedan Gabriel sa att fokus skulle flyttas från straff till vård och hälsa.

Fortfarande springer dock poliserna runt och leker förmyndare åt vuxna människor.

Whats New?
Jag hade faktiskt en nära snuten-upplevelse men vi kom båda överens om att om jag bara slängde spliffen och gick vidare så skulle både han och jag fortsätta vara glada. Det lär ju haft mest med mig som person och konstapeln som konstapel att göra snarare än något annat men i alla fall.
Citera
2016-08-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag hade faktiskt en nära snuten-upplevelse men vi kom båda överens om att om jag bara slängde spliffen och gick vidare så skulle både han och jag fortsätta vara glada. Det lär ju haft mest med mig som person och konstapeln som konstapel att göra snarare än något annat men i alla fall.
Nu är jag alldeles för feg för att röka öppet på gatan i Sverige men det där låter som ett drömscenario i den medelstora staden jag bor i.

Har vi någon mullvad i polishuset som vet hur det senaste snacket går som läser tråden kanske?
Citera
2016-08-13, 22:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Nu är jag alldeles för feg för att röka öppet på gatan i Sverige men det där låter som ett drömscenario i den medelstora staden jag bor i.

Har vi någon mullvad i polishuset som vet hur det senaste snacket går som läser tråden kanske?
Jag har redan ett par ringa narkotikabrott i bagaget så jag känner att jag lika gärna kan ta smällar för det om det innebär att fler vågar röka lite mer öppet eller kanske bara prata om det. Nu har jag lyckligtvis klarat mig i över tio år men ja, jag står fast vid att ett ringa för cannabis tar jag alla dagar i veckan för det är så jävla dumt och jag tänker fortsätta bryta mot den här lagen tills jag tröttnar på cannabis.
Citera
2016-08-14, 11:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Dessa historier blir allt vanligare att man hör idag.
Jag tror inte Gabriel´s utspel har nått alls med detta att göra.
För som bekant så tar det lång tid för detta nå fram.

Sen är man trevlig och polisen i sig är på ett okey humör, så är nog risken att de plockar in en mindre idag än bara för par år sedan.
Och polisen var ensam?
Det bara ökar på chansen att slippa få följa med in antar jag, då dom kan gå på egna värderingar än den officiella de har.
Sen är det en massa arbete för ingenting också, det spelar nog in en del
Citera
2016-08-14, 12:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dessa historier blir allt vanligare att man hör idag.
Jag tror inte Gabriel´s utspel har nått alls med detta att göra.
För som bekant så tar det lång tid för detta nå fram.

Sen är man trevlig och polisen i sig är på ett okey humör, så är nog risken att de plockar in en mindre idag än bara för par år sedan.
Och polisen var ensam?
Det bara ökar på chansen att slippa få följa med in antar jag, då dom kan gå på egna värderingar än den officiella de har.
Sen är det en massa arbete för ingenting också, det spelar nog in en del
Han hade en hel buss med kollegor med sig. Men jo, konsensus var att det var för mycket jobb för absolut ingenting och han hade viktigare saker för sig.
Citera
2016-08-14, 12:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Han hade en hel buss med kollegor med sig. Men jo, konsensus var att det var för mycket jobb för absolut ingenting och han hade viktigare saker för sig.
Det är trevligt läsa såna här historier, känns som det lättar lite.
Undra vad dom sa i bussen, kanske som "ta inte den jävlen, vi har inte tid ".

Men om du hade fått åka med, hade du gått med på UP eller krånglat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in