2016-06-17, 09:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
...
När jag tänker på det du skriver i vad de säger, så är jag många ggr rätt övertygad om att de vet om att de ljuger.
Vet Bill Maher inför prop 19, så berättade han att många politiker kom på hans show.
Och berättade ungefär liknande saker, men i Greenroom efteråt så berättade dom att dom inte alls trodde på detta dom sa.
Sen vet jag vissa är rätt korkade, och tror på vad de säger.

En sak som förundrar, är att politiker som vanligtvis i vetenskapliga frågor brukar hänge sig till fakta och forskning.
Vägrar ens ta in detta i en saklig diskussion om cannabis och andra droger.
Utan tom kämpar med näbbar och klor för att hålla ute forskning, saklighet och logik.
Vi ser ju bara på ganglere2 i denna tråd, finns det nån som kämpar mer ifrån att hålla fakta ifrån diskussionen?
Eller nedboy i en annan, som bara ljuger hela tiden och vägrar läsa de länkar man ger.
Då de är totalt livrädda för att föra en saklig diskussion, fullkomligt livrädda.
Citera
2016-06-17, 20:23
Medlem
Asgarvars avatar
Men... detta är ju vad BRÅ säger:

Citat:
År 2015 minskade antalet anmälda brott mot narkotikastrafflagen med 1 procent till 94 000 brott. Narkotikabrotten tillhör de brottskategorier där antalet anmälda brott i huvudsak är ett resultat av polisens spanings- och ingripandeverksamhet. Under 2000- talet har polisens insatser på området skärpts, vilket har gett utslag i statistiken. De anmälda narkotikabrotten ökade stadigt fram till 2013, för att därefter minska. Den senaste tioårsperioden har narkotikabrotten ökat med 41 procent.

Polismyndigheten märkte på samma sak under tidigt 70-tal; ju fler man tar fast, ju värre såg statistiken ut. Var det en kanal för införsel som försvann, då minskade användandet. Det finns en årsredovisning från polismyndigheten som berättar om detta fenomen den förödelse förorter och vanliga människor fått lida för det, från 1972 till 2014.

Alltså, man gör något helt lagligt mycket olagligt - och tvingar polisen utföra en Operation: knacka dörr och be om kiss. Då uppstod ett narkotikaproblem tydligen. Polisen ombeds öka sina insatser, samma negativa resultat. Övriga typer av brott ligger på samma nivå. Det betyder att Sveriges politiker blev kortslutna, och alla TV-tittare fick stroke - så det kanske var det då proppen gick.
Citera
2016-06-17, 23:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Men... detta är ju vad BRÅ säger:

Polismyndigheten märkte på samma sak under tidigt 70-tal; ju fler man tar fast, ju värre såg statistiken ut. Var det en kanal för införsel som försvann, då minskade användandet. Det finns en årsredovisning från polismyndigheten som berättar om detta fenomen den förödelse förorter och vanliga människor fått lida för det, från 1972 till 2014.

Alltså, man gör något helt lagligt mycket olagligt - och tvingar polisen utföra en Operation: knacka dörr och be om kiss. Då uppstod ett narkotikaproblem tydligen. Polisen ombeds öka sina insatser, samma negativa resultat. Övriga typer av brott ligger på samma nivå. Det betyder att Sveriges politiker blev kortslutna, och alla TV-tittare fick stroke - så det kanske var det då proppen gick.
Ett problem är att man inte redovisar narkotikabrott på ärligt vis.
Pratar då om pinjakten, vars syfte är att lyfta statistiken, då polisen ska ju vara som alla andra företag.
Vilket då betyder man ska ta mer konsumenter, man ska visa man tar mer narkotikabrott.
Och får man vara kreativ.

Och komma till en lite poäng, är väl då att nu när poliserna börja tvingas att rikta blickarna till riktiga problem.
Så sjunker statistiken då man int ehinner.
Men jag gissar att man tom är mer kreativa, för ge skenet av att man är fortfarande hårda.
Denna gissning kommer av att man hör allt oftare att polisen ser mellan fingrarna.
Men samtidigt hör man att dom kan förfölja andra.
Citera
2016-06-18, 08:44
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Lögnerna och övertron på vår politik fortsätter delvis på sina håll. Maria Larsson fortsätter att leverera "fakta" och "sanningar" som inte stämmer överens med verkligheten.

Riskerna med cannabis betydligt större än unga tror
http://www.gp.se/nyheter/debatt/riskerna-med-cannabis-betydligt-st%C3%B6rre-%C3%A4n-unga-tror-1.552349

Man har alltså i över 40 år ljugit om skadeverkningarna utav cannabis och nu så ska man satsa på allvar. Det är just kunskap, som vi har fått tack vare internet, som har gjort att fler och fler skippar alkoholen och röker istället. Det är kunskap som har gjort att världen nu ställer om. Det är kunskap som har gjort att sjuka kan få medicinsk cannabis. Hade vi litat på "kunskaperna" våra politiker innehar om cannabis så hade vi fortfarande trott att cannabisen inte har några medicinska egenskaper, eller som vår kunnige Beatrice Ask, som på allvar trodde att folk hade överdoserat och dött på grund utav cannabis.
Jag är dock övertygad om att dom som har ljugit för oss i flera år, nu har förlorat kampen. Kanske inte än på hemmaplan, men internationellt så har den fria världen insett hur fel dom hade. Våra politiker kämpar på, men även dom vet vad som väntar.Precis så är det. sanningsenlig fakta om riskerna gör att fler skippar alkoholen och tobaken. Varför gör man inte detsamma med cannabisen? Hade jag fått rätt information om cannabisen, så hade jag aldrig testat andra droger. Vad jag menar är att när jag började röka så insåg jag väldigt snabbt att man hade ljugit och överdrivit om farorna med cannabis, och då blev genast nästa fråga i skallen: Vad mer har dom ljugit om. Hade det inte varit för desinformationen så hade jag aldrig testat andra droger. Kan ses som att jag skyller ifrån mig, men det är min sanning. Jag hade aldrig testat kokain och amfetamin om det inte vore för desinformationen om cannabis. Idag vet jag bättre och ångrar att jag ens testade dessa.
Att man fortsätter att förlita sig på Fred Nyberg är ett skämt. Gubben har blivit ertappad flertalet ggr med lögner. Vilken insatt person tror på hans ord? Är hans namn med så vet man att artikeln sjuder utav lögner.

Vi vet alla att spice, och liknande droger, inte hade existerat om våra medborgare hade kunnat röka cannabis lagligt. Man röker endast spice för att man inte vill bli tagen. Vår politik har alltså bidragit till att våra unga köper livsfarliga droger som ska efterlikna cannabisruset för att inte bli stämplade som kriminella, när man istället hade kunnat röka cannabis och fortfarande varit i livet. Helt otroligt att man blundar för en sån viktig punkt. Mördare är vad våra politiker är. Mycket tal om kunskap ifrån dom som avskyr sann fakta. Hade man varit ärlig ifrån början så hade vi inte haft dessa problem som vi har idag. Fast jag blir faktiskt glad över att dom vill fortsätta på samma spår, för deras sätt har lett till att fler röker än tidigare, och skall dom fortsätta på samma spår så kan vi förvänta oss fler som sluter sig till vårat led. En lyckad taktik som bör intensifieras.Sverige ska alltså isolera sig gentemot omvärlden? Hur ska man annars kunna stå emot den våg som går just nu?
Kollade du datumet på artikeln.
2013
Citera
2016-06-18, 17:06
Medlem
''Nu satsar regeringen för att vända trenden. Okunskap är en inkörsport, och för att ändra attityderna krävs tid och gediget arbete, skriver Maria Larsson (KD)''

Och detta skedde 2013 !?.

Hur har detta gått ?

Hur går det för Maria Larsson's korståg ? ...
Citera
2016-06-18, 18:04
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kollade du datumet på artikeln.
2013
Tack för det. Tyvärr, så kollade jag aldrig datumet. Men det förändrar inte våra politikers dumhet. De är fortfarande lika korkade idag.
Citat:
Ursprungligen postat av Wantitnow
''Nu satsar regeringen för att vända trenden. Okunskap är en inkörsport, och för att ändra attityderna krävs tid och gediget arbete, skriver Maria Larsson (KD)''

Och detta skedde 2013 !?.

Hur har detta gått ?

Hur går det för Maria Larsson's korståg ? ...
Jättebra än så länge, verkar hon själv tro. -"Vi har ju relativt låg andel unga som röker cannabis" brukar det låta ifrån våra politiker. Är Maria Larsson än idag ansvarig för dessa frågor?
Citera
2016-06-18, 18:16
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
När jag tänker på det du skriver i vad de säger, så är jag många ggr rätt övertygad om att de vet om att de ljuger.
Vet Bill Maher inför prop 19, så berättade han att många politiker kom på hans show.
Och berättade ungefär liknande saker, men i Greenroom efteråt så berättade dom att dom inte alls trodde på detta dom sa.
Sen vet jag vissa är rätt korkade, och tror på vad de säger.
Jag är också övertygad om att dom vet om lögnerna. Annars så hade dom inte behövt förvränga statistik och studier som dom gör idag. Hur många ljugartiklar har inte Flashback avslöjat dom senaste 10-15 åren? Samtidigt så är jag även övertygad om att dom vet om att kampen är förlorad. Vi ser början på slutet på vår förlegade politik och syn om droger.
Citat:
En sak som förundrar, är att politiker som vanligtvis i vetenskapliga frågor brukar hänge sig till fakta och forskning.
Vägrar ens ta in detta i en saklig diskussion om cannabis och andra droger.
Utan tom kämpar med näbbar och klor för att hålla ute forskning, saklighet och logik.
Vi ser ju bara på ganglere2 i denna tråd, finns det nån som kämpar mer ifrån att hålla fakta ifrån diskussionen?
Eller nedboy i en annan, som bara ljuger hela tiden och vägrar läsa de länkar man ger.
Då de är totalt livrädda för att föra en saklig diskussion, fullkomligt livrädda.
Jag förundras inte över våra politikers vägran till fakta, då dom bara är politiker, men däremot förundras jag över alla läkare och forskare i Sverige som genom sin tysthet ger medhåll åt lögnerna och förvridningen utav fakta.
Citera
2016-06-23, 13:32
Medlem
blueprintzs avatar
Till er som har koll på vad som händer undrar jag om bruket nu kommer avkriminaliseras eller inte? Kommer det öht hända någonting med svensk narkotikapolitik efter detta beslut?
Citera
2016-06-23, 16:02
Medlem
stee-vos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueprintz
Till er som har koll på vad som händer undrar jag om bruket nu kommer avkriminaliseras eller inte? Kommer det öht hända någonting med svensk narkotikapolitik efter detta beslut?
Kommer nog inte hända ett skit, som vanligt.
Citera
2016-06-23, 19:18
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Jag är också övertygad om att dom vet om lögnerna. Annars så hade dom inte behövt förvränga statistik och studier som dom gör idag. Hur många ljugartiklar har inte Flashback avslöjat dom senaste 10-15 åren? Samtidigt så är jag även övertygad om att dom vet om att kampen är förlorad. Vi ser början på slutet på vår förlegade politik och syn om droger.
Jag förundras inte över våra politikers vägran till fakta, då dom bara är politiker, men däremot förundras jag över alla läkare och forskare i Sverige som genom sin tysthet ger medhåll åt lögnerna och förvridningen utav fakta.

Egentligen kanske det inte är så mycket att förundras över... Att föra en diskussion FÖR fortsatt förbuds & bestraffningstaktik låter sig inte göras med sakliga argument - det blir liksom lite väl uppenbart hur lite de har att komma med. Kvar att kämpa emot med är då rena känsloargument (moralpanik), förtigande av förlöjligande av fakta samt egna lögner. De flesta som inser att de befinner sig i den situationen blir tysta. Folk med mer av något eller alla av:stort ego/lågt pannben/moralpanik/översittarmentalitet/empatibrist skruvar upp volymen och tonläget i stället.
Citera
2016-06-23, 19:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stee-vo
Kommer nog inte hända ett skit, som vanligt.
ja, så blir det i alla fall ett bra tag.
Då man är extremt tröga på detta område.
Citera
2016-06-23, 20:59
Medlem
Urban.Hjarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueprintz

Det kommer en total översyn av både socialtjänstlagen och narkotikastrafflagen. Socialdepartementet och Socialstyrelsen kommer att läggas ner helt medan deras ansvarsområden fördelas på två nya myndigheter. När McKinsey granskade Socialstyrelsen upptäcktes det att de fortfarande trodde på rasbiologi - och fattade beslut därefter!

Svenska regeringen hoppas hinna avveckla narkotikapolitiken innan man hamnar i ICC för "crimes against humanity" som det så fint kallas. Iran, Saudi och Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in