Citat:
Ursprungligen postat av
tauceti
Jag är också övertygad om att dom vet om lögnerna. Annars så hade dom inte behövt förvränga statistik och studier som dom gör idag. Hur många ljugartiklar har inte Flashback avslöjat dom senaste 10-15 åren? Samtidigt så är jag även övertygad om att dom vet om att kampen är förlorad. Vi ser början på slutet på vår förlegade politik och syn om droger.
Jag förundras inte över våra politikers vägran till fakta, då dom bara är politiker, men däremot förundras jag över alla läkare och forskare i Sverige som genom sin tysthet ger medhåll åt lögnerna och förvridningen utav fakta.
Håller med om mycket i det du sa. Det här citatet från GP debattartikeln talar för sig självt:
(Maria Larsson)
Citat:
Denna minskning av alkohol- och tobaksanvändningen visar att det går att förändra attityder och beteenden. Men det tar tid och det krävs en gedigen och trovärdig kunskapsspridning som bygger på fakta och korrekt information.
Ja hon ljög och kom undan med det. Fast det var bullcrap. Ja det understrykna är ju naturligtvis korrekt men hon menar i samma mening att det är hon själv som står för faktan och den korrekta informationen. Och frågan blir då: Visste hon om att hon ljög eller var hon bara imbecill? Jag tror att det är en blandning och att politikens villkor sas gör att många som gör karriär inom politiken säger det dom tror det dom behöver säga för att alls ha en karriär öht.
Det du skrev om forskares och läkares medhåll genom sin tystnad kan vara ett annat exempel på samma orsak.
Hur många pratar om att dom använder illegala droger för dom som kan tycka det är fel?
Vi är kanske fast i en social bur där vi inte tror att vi orkar med att folk tycker vi är konstiga...kanske dags att ändra på det då?