Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-16, 16:21
  #1
Medlem
Tänkte starta en tråd för oss med epilepsi och medicinering.
  • Vilken medicin tar du
  • Olika biverkningar
Citera
2016-04-16, 16:23
  #2
Medlem
Jag börjar.

Tar Keppra 750 mg 1 på morgonen och 1 till kvällen verkar fungera.
Vet inte om vikt uppgång och glömskhet är en bieffekt?!

Hur upplever ni medicineringen med keppra?
__________________
Senast redigerad av Derileec 2016-04-16 kl. 17:08.
Citera
2016-04-16, 19:40
  #3
Medlem
Fegyvereks avatar
Någon som tar cannabisbaserat läkemedel?
Citera
2016-04-16, 21:53
  #4
Medlem
Vimpat 200mg morgon och kväll.

Inga biverkningar av denna, men har testat massor av olika mediciner med alla möjliga biverkningar. Vimpat är det enda som hjälpt mig mot anfall och inte gett biv. Är dock inte anfallsfri så skulle behöva en tillsäggsmedicin, men pga levervärden som går upp och ner så är det inte lämpligt.

Jag hade keppra i ett par månader och mådde pest av denna. Fick ett extremt labilt humör plus kände mig helt förvirrad!
Citera
2016-04-16, 22:14
  #5
Medlem
Baltarzars avatar
En fråga till er som går på medicin, har ni prövat atkins diet ?
Det är ju en diet som funkar på en större mängd av dom som har epilepsi.
Citera
2016-04-17, 02:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fegyverek
Någon som tar cannabisbaserat läkemedel?
Det undrar jag också. Cannabisbaserade mediciner har ju visat sig vara väldigt effektiva för en del personer. Nuförtiden finns det även renade former som inte ger något rus, så det borde vara en del som har testat.
Citera
2016-04-17, 07:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theowl
Vimpat 200mg morgon och kväll.

Inga biverkningar av denna, men har testat massor av olika mediciner med alla möjliga biverkningar. Vimpat är det enda som hjälpt mig mot anfall och inte gett biv. Är dock inte anfallsfri så skulle behöva en tillsäggsmedicin, men pga levervärden som går upp och ner så är det inte lämpligt.

Jag hade keppra i ett par månader och mådde pest av denna. Fick ett extremt labilt humör plus kände mig helt förvirrad!

Exakt, känner det samma. . Det börja med att folk runt omkring mig uppmärksamma att jag var glömsk och närminnet svek.

Börja tänka på det och nu tänker jag på det och ser vilka negativa effekter Keppra ger mig.
Ska ringa min neurolog på Måndag och lyssna med henne.

Skönt att höra flera prata om detta.
Citera
2016-04-17, 07:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
En fråga till er som går på medicin, har ni prövat atkins diet ?
Det är ju en diet som funkar på en större mängd av dom som har epilepsi.


Ska läsa in mig på atkins diet
Citera
2016-04-17, 09:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltarzar
En fråga till er som går på medicin, har ni prövat atkins diet ?
Det är ju en diet som funkar på en större mängd av dom som har epilepsi.

Det är väl en kost som fungerar bäst på barn om jag förstått det rätt ? Jag har också crohns och ganska spinkig så jag vet inte om jag är lämplig för den dieten. Men eftersom jag inte blir helt bra trots medicin, så självklart skulle jag vara motiverad och testa sålänge det funkar med övriga kroppen 😊 ska läsa på det.
Citera
2016-04-17, 09:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derileec
Exakt, känner det samma. . Det börja med att folk runt omkring mig uppmärksamma att jag var glömsk och närminnet svek.

Börja tänka på det och nu tänker jag på det och ser vilka negativa effekter Keppra ger mig.
Ska ringa min neurolog på Måndag och lyssna med henne.

Skönt att höra flera prata om detta.

En viss förvirring hör troligen till sjukdomen också, åtminstone för mig. Det var det tsm med en olidlig huvudvärk som förde mig till läkare. När jag fick diagnos och medicin, då var det lamictal tror jag som första medicin så blev det lite bättre men inte led av ett hemsk illamående och gick ner i vikt. Fick då resta keppra..och herregud så knasig jag blev! Som sagt helt förvirrad!! Och humöret växlade mellan ilska, ångest och gråtmild. Så det är inga tvivel om att det var keppra som var boven i dramat! Man får prova sig fram med många läkemedlet innan man träffar rätt har jag fått erfara. Det blev vimpat som till slut blev bäst hittills som hjälpt mig att må lite bättre, men tyvärr inte bra. Hoppas det blir diskussion i den här tråden så man får lite råd av andras erfarenheter 😊
Citera
2016-04-17, 09:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Det undrar jag också. Cannabisbaserade mediciner har ju visat sig vara väldigt effektiva för en del personer. Nuförtiden finns det även renade former som inte ger något rus, så det borde vara en del som har testat.

Är det ett licenspreparat?
Skulle du kunna länka till fass?
Citera
2016-04-17, 14:03
  #12
Medlem
Baltarzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theowl
Det är väl en kost som fungerar bäst på barn om jag förstått det rätt ? Jag har också crohns och ganska spinkig så jag vet inte om jag är lämplig för den dieten. Men eftersom jag inte blir helt bra trots medicin, så självklart skulle jag vara motiverad och testa sålänge det funkar med övriga kroppen 😊 ska läsa på det.

Nja, det har jag inte hört att det skulle vara specifikt bättre för barn,,,
Dock vill jag minnas att det typ 50% som blev av med sin epilepsi om dom gick på atkins diet.
Det som numera kallas för LCHF har sitt ursprung i atkins diet som jag vill minnas det.
Och i ditt fall med crohns sjukdom lär det ju bara vara en fördel att gå över till Atkins/LCHF diet då även personer med crohns sjukdom rapporterar att dom blir av med sina besvär.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback